Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaNEWS
23.11.2024

Τι Ισχύει για τις Σχολικές Εκδρομές

Οι διευκρινίσεις του Υπουργείου Παιδείας.
Τι Ισχύει για τις Σχολικές Εκδρομές

Περιορίζονται και τελικά δεν καταργούνται οι σχολικές εκδρομές στο εξωτερικό των μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τόσο στα ιδιωτικά, όσο και στα δημόσια σχολεία, σύμφωνα με νεότερη τοποθέτηση στελεχών του υπουργείου Παιδείας.

 

Μετά το σάλο που προκλήθηκε από την Τετάρτη για τα περί δήθεν κατάργησης ανταλλαγής μαθητικού πληθυσμού Γυμνασίων και Λυκείων στο εξωτερικό, το υπουργείο ξεκαθαρίζει με σαφή τρόπο ότι: «Οι μόνες εκπαιδευτικές εκδρομές που δεν θα επιτρέπονται στο εξωτερικό είναι αυτές που εντάσσονται στο πλαίσιο προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων (πολιτιστικών ή περιβαλλοντικών). Καμία πενθήμερη ή Erasmus δεν επηρεάζονται, ενώ σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση του περασμένου Μαρτίου (6/3/2017), οι συμμετοχές σχολείων σε διεθνείς συναντήσεις, συνέδρια, ημερίδες, διαγωνισμούς, μαθητικές  επιστημονικές Ολυμπιάδες, αλλά και επισκέψεις σε σχολεία της Ομογένειας, θα συνεχίζονται ανεπηρέαστα».

«Μπαίνει φρένο στη φάμπρικα των σχολικών εκδρομών στο εξωτερικό με το παραμικρό. Στα πλαίσια δηλαδή εκπαιδευτικού προγράμματος και εκπόνησης εργασίας στο σχολείο, οι μαθητές θα μπορούν για περιβαλλοντικούς λόγους να επισκεφτούν, για παράδειγμα ένα εργοστάσιο ανακύκλωσης στην Ελλάδα και όχι στη Μαδρίτη. Γιατί να είναι απαραίτητο να υλοποιηθεί ταξίδι στο εξωτερικό, όταν μάλιστα οι γονείς για οικονομικούς λόγους δεν μπορούν να επωμιστούν πλέον τα υψηλά κόστη;», διευκρινίζει υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου.

«Εδώ και χρόνια, υπήρχε η διαπίστωση ότι πολλά παιδιά δεν μπορούσαν να συμμετάσχουν στην κορύφωση του σχολικού προγράμματος, στο οποίο δούλευαν καιρό, δηλαδή την εκπαιδευτική επίσκεψη στο εξωτερικό. Οπότε εμείς προτείνουμε την οικονομικότερη λύση των ταξιδιών στο εσωτερικό, προκειμένου κανείς μαθητής να μην βρίσκεται σε μειονεκτική θέση, αλλά και προκειμένου να περιοριστούν οι όποιες υποψίες ταξικών διαφορών», συνεχίζει, προτάσσοντας την ανάγκη για ισότητα ανάμεσα στους μαθητές που μετέχουν από κοινού σε σχολικό πρότζεκτ.

«Ο περιορισμός αυτός ωστόσο, πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν θα ισχύσει για διεθνείς ή ευρωπαϊκές διοργανώσεις. Η απόφαση αφορά αποκλειστικά στα περιβαλλοντικά ή πολιτιστικά προγράμματα που συνήθως συνοδεύονται από σχολική εργασία, καθώς υπάρχουν άπειρες εναλλακτικές στην Ελλάδα», καταλήγει.

Σημειώνεται μάλιστα, ότι με τα σημερινά δεδομένα μια τριήμερη εκδρομή στο εσωτερικό της χώρας κοστολογείται περίπου στα 150-200 ευρώ, ενώ για ένα ταξίδι στο εξωτερικό, το κόστος εκτοξεύεται στα 500 ευρώ, χωρίς ουσιαστικά κρατική στήριξη, με τους γονείς να επωμίζονται το σύνολο των εξόδων.

«Λαμβάνοντας υπόψη ότι είναι πάμπολλες και ποικίλες οι εναλλακτικές δυνατότητες που προσφέρει η Ελλάδα για τη διοργάνωση εκπαιδευτικών εκδρομών, κρίθηκε αναγκαίο να προστατευθούν από τέτοιες πικρίες οι μαθητές και οι μαθήτριες των οποίων οι οικογένειες αντιμετωπίζουν οικονομικό πρόβλημα», ανέφερε εξάλλου σε σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε νωρίτερα το υπουργείο, προκειμένου να κατευνάσει τις όποιες αντιδράσεις.

Την ίδια στιγμή, ο υφυπουργός Παιδείας Κώστας Ζουράρις μιλώντας στο ΘΕΜΑ 104,6, χρησιμοποίησε ως επιχείρημα την εμπειρία που είχε ο ίδιος σε εκδρομή του 1958! Όπως είπε «από τους 24 που πήγαμε εκδρομή το 1958 πήραν διαγωγή κοσμία επειδή πήγαν στο στρατιωτικό μπορντέλο του Μεσολογγίου» για να συμπληρώσει μετά την παρατήρηση των δημοσιογράφων ότι αυτά γίνονταν πριν από 60 χρόνια ότι «δεν είναι απαραίτητο να πηγαίνουν στο μπορντέλο τις τρεις αυτές ημέρες, να πάνε μετά».

«Να κάτσουν στο ξενοδοχείο και να διαβάζουν» συμπλήρωσε ο κ. Ζουράρις. Ο Κώστας Ζουράρις, μάλιστα, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο «να διευθετηθούν», όπως είπε, και οι εκδρομές στο εσωτερικό, ζητώντας οι εκπαιδευτικές εκδρομές να γίνουν μάθημα. «Δεν χαζολογούμε βλέποντας στο αρχαιολογικό μουσείο Αθηνών ένα άγαλμα χωρίς να ξέρουμε τι βλέπουμε. Είναι μάθημα η εκπαιδευτική εκδρομή. Πρέπει να μπαίνουν σε ένα μουσείο με την ίδια περίπου προετοιμασία που κάνουν για τα μαθηματικά» πρόσθεσε.

Από την πλευρά του ο έτερος υφυπουργός Παιδείας Δημήτρης Μπαξεβανάκης ερωτηθείς σε συνέντευξή του για το θέμα, απάντησε ότι οι εκδρομές των μαθητών στο εξωτερικό γίνονταν κυρίως για να ξενυχτούν(!) τα παιδιά, επισημαίνοντας ότι η κυβέρνηση έχει ως στόχο να δώσει πραγματικά, εκπαιδευτικό περιεχόμενο σε αυτό το εγχείρημα.

«Θέλουμε να αλλάξουμε το πλάνο, έτσι ώστε να έχουν αυτές οι εκδρομές και εκπαιδευτικό χαρακτήρα. Οι εκδρομές στο εξωτερικό, ωστόσο, οφείλω να πω ότι είναι πιο εκπαιδευτικές από ότι αυτές στο εσωτερικό», είπε χαρακτηριστικά.

Αναλυτικά, η ανακοίνωση του ΥΠΠΕΘ:

Οι μόνες εκπαιδευτικές εκδρομές που δεν επιτρέπονται στο εξωτερικό είναι αυτές που εντάσσονται στο πλαίσιο προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων (πολιτιστικών ή περιβαλλοντικών). Παρ’ ότι η Υπουργική Απόφαση παροτρύνει γενικά τη διοργάνωση εκπαιδευτικών εκδρομών εντός της χώρας σε περιοχές με ιστορικό, αρχαιολογικό, περιβαλλοντικό ενδιαφέρον και φυσικό κάλλος, δεν απαγορεύει την πραγματοποίηση των πενθήμερων εκδρομών της τελευταίας τάξης του λυκείου στο εξωτερικό.

Επίσης, συνεχίζουν να προβλέπονται όλες οι εκδρομές εξωτερικού που υλοποιούνται στο πλαίσιο:

α. εκπαιδευτικών ανταλλαγών

β. αδελφοποίησης σχολικών μονάδων

γ. εκπαιδευτικών προγραμμάτων και εγκεκριμένων ευρωπαϊκών προγραμμάτων (ERASMUS κτλ)

δ. προγραμμάτων διεθνών οργανισμών

ε. συμμετοχών σε διεθνείς συναντήσεις, συνέδρια, ημερίδες, διαγωνισμούς, μαθητικές  επιστημονικές ολυμπιάδες και άλλες διεθνείς εκδηλώσεις

στ. προσκλήσεων από σχολεία της Ομογένειας

Ο λόγος για τον οποίο περιορίστηκε στο εσωτερικό της χώρας η συγκεκριμένη κατηγορία εκδρομών, κατηγορία που αφορά όλες τις τάξεις της δευτεροβάθμιας, είναι η γενική διαπίστωση ότι οι οικογένειες πολλών μαθητών και μαθητριών αδυνατούν να πληρώσουν τα έξοδα μιας εκδρομής εξωτερικού.

«Εξαιτίας αυτού, η διοργάνωση τέτοιων εκδρομών βιώνεται τραυματικά από τα παιδιά που δεν μπορούν να συμμετάσχουν σ’ αυτές, μαζί με την υπόλοιπη ομάδα των συμμαθητών/τριών τους. Λαμβάνοντας υπόψη ότι είναι πάμπολλες και ποικίλες οι εναλλακτικές δυνατότητες που προσφέρει η Ελλάδα για τη διοργάνωση εκπαιδευτικών εκδρομών, κρίθηκε αναγκαίο να προστατευθούν από τέτοιες πικρίες οι μαθητές και οι μαθήτριες των οποίων οι οικογένειες αντιμετωπίζουν οικονομικό πρόβλημα», αναφέρουν πηγές του υπουργείου.

Η Υπουργική Απόφαση που θέτει τους όρους και τις προϋποθέσεις για τη διοργάνωση εκπαιδευτικών εκδρομών έχει δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης στις 6 Μαρτίου του 2017, συνεπώς δεν ευσταθούν οι ισχυρισμοί για αιφνιδιασμό των σχολείων.

Προσφεύγουν στη Δικαιοσύνη οι ιδιοκτήτες Ιδιωτ. Σχολείων

Με προσφυγή στην Ελληνική Δικαιοσύνη απειλεί ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Σχολείων, για το ζήτημα των σχολικών εκδρομών που προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων. «Την άλλη εβδομάδα έχουμε Διοικητικό Συμβούλιο και αρχές Φεβρουαρίου Γενική Συνέλευση, οπότε και θα αποφασίσουμε για τις λεπτομέρειες στη στάση μας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Σχολείων, Χαράλαμπος Κυραϊλίδης.

Δίνοντας μάλιστα παραδείγματα για τις επιπτώσεις της πρόσφατης εγκυκλίου που ουσιαστικά «παγώνει» εκδρομές στο εξωτερικό, είπε: «Το δικό μας σχολείο πρόλαβε να πάει εκδρομή στη νότια Ιταλία και επισκέφτηκε το τμήμα Ελληνικής Γλώσσας της ελληνικής Κοινότητας Καμπανίας, την ημέρα απονομής των πτυχίων σε Ιταλούς μαθητές, ενώ παρακολουθήσαμε έκθεση με τα βυζαντινά μνημεία της Κατεχόμενης Κύπρου. Πλέον με την διευκρινιστική εγκύκλιο από τις 8-12-2017 θα απαιτείται γραφειοκρατία τεσσάρων μηνών για εκδρομή τριών διανυκτερεύσεων. Δεν ξέρω ποιοι και πόσοι θα ξεκινούν τη διαδικασία», ενώ ανέφερε ότι η εκδρομή στην Ιταλία κόστισε στους μαθητές 430 ευρώ, σε αντιδιαστολή με την πενθήμερη εκδρομή του Λυκείου που κόστισε τα ίδια χρήματα στους μαθητές, με προορισμό τη Θεσσαλονίκη!.

«Οπότε για ποια αποκατάσταση κοινωνικής αδικίας και για επιλογές του υπουργείου με ταξικό πρόσημο, μιλάμε;», αναρωτιέται ο κ. Κυραϊλίδης και κατακρίνει το υπουργείο Παιδείας πως με τις επιλογές του γενικεύει τις αποφάσεις του, φορώντας τον ζουρλομανδύα του υπερασπιστή των φτωχών παιδιών που στεναχωριούνται όταν οι συμμαθητές του πάνε εκδρομή. «Με πονηριά και επικοινωνιακά τεχνάσματα, το υπουργείο δεν λέει ‘καταργώ’ εκδρομές, ωστόσο λέει ότι δεν τις ‘επιτρέπω’».

«Για εμάς το μέτρο είναι εντελώς αντιδημοκρατικό. Ό, τι οργάνωνε μόνο του το σχολείο, στα πλαίσια των πολιτιστικών του δράσεων, πλέον απαγορεύεται. Επειδή όμως δεν ασχολείται ο υπουργός Παιδείας με αυτά ή δεν τον έχουν ενημερώσει σωστά οι σύμβουλοί του, μία εκδρομή στη Ρώμη κοστίζει πολύ πιο φτηνά από μία εκδρομή στην Κέρκυρα. Και για να το προχωρήσω ακόμη παραπέρα, θα δώσω ένα παράδειγμα. Ιδιωτικό σχολείο που ήθελε να επισκεφτεί τους Κυανόκρανους στη διαχωριστική γραμμή στα Κατεχόμενα στην Κύπρο, δεν πήρε πρόσφατα έγκριση, λόγω της διευκρινιστικής εγκυκλίου», λέει και συνεχίζει: «Στο Erasmus, το φτωχό παιδάκι, δεν θέλει χρήματα για να πάει; Στο Cern το φτωχό παιδάκι, δεν θα αντιμετωπίζει οικονομική δυσχέρεια και δεν θα αισθάνεται άσχημα; Στην εκδρομή που θα διοργάνωνε μόνο του το σχολείο, έγκειται το πρόβλημα;».

Όσο για τον ίδιο, ακόμη και για τις κατηγορίες περί «φάμπρικας εκδρομών» που έχει στηθεί τα τελευταία χρόνια, τη βασική ευθύνη την έχει και πάλι το αρμόδιο υπουργείο, καθώς όπως έχει διαπιστωθεί, οι 5ήμερες διοργανώνονται αποκλειστικά σε 4-5 προορισμούς, μεταξύ των οποίων η Θεσσαλονίκη, η Κρήτη, η Κέρκυρα και η Ρόδος. «Για ποια λοιπόν τόνωση εσωτερικού τουρισμού μιλάμε, όταν ακόμη και για τις 5ήμερες δεν υπάρχει ισόποση κατανομή μαθητικών εισροών; Το κράτος όποτε θέλει ανοίγει τα μάτια του και όποτε θέλει, τα κλείνει!».

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τον κ. Κυραϊλίδη η πιο ακριβή εκδρομή στο εξωτερικό φτάνει τα 500 ευρώ, ενώ ο πιο ακριβός προορισμός στην Ελλάδα για τις πενθήμερες, μπορεί να ξεπεράσει τα 500 ευρώ και να αγγίξει έως και τα 600.

Μαυρωτάς: Με την ίδια λογική θα πρέπει να κοπούν και οι 5ήμερες

Με το κύριο ερώτημα: γιατί απλά το υπουργείο καταργεί μια κατηγορία εκδρομών στο εξωτερικό με το πρόσχημα ότι πολλοί μαθητές αδυνατούν να καλύψουν τα έξοδα μετακίνησής τους και δεν προχωράει σε βελτιωτικές ρυθμίσεις που να αφορούν στο σύνολο των εκδρομών στο εξωτερικό, να παραμένει ζητούμενο, ο Τομεάρχης Παιδείας του Ποταμιού, Γ. Μαυρωτάς προχώρησε στην εξής δήλωση:

«Το θέμα με την απαγόρευση εκδρομών εξωτερικού στα σχολεία είναι ενδεικτικό για το πώς λαμβάνονται οι αποφάσεις στο υπουργείο Παιδείας. Στην Υπουργική Απόφαση για τις εκδρομές των σχολείων (33120/ΓΔ4, 6/3/2017) δεν αναφέρεται ΠΟΥΘΕΝΑ απαγόρευση εκδρομών εξωτερικού. Το ζήτημα προέκυψε από την απάντηση του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου κ. Αγγελόπουλου, στις 30/11/2017 σε ερώτηση Περιφερειακής Διεύθυνσης, όπου χωρίς καν να αναφέρεται στην Υπουργική Απόφαση, δηλώνει ότι: Μετακινήσεις μαθητών στο εξωτερικό στο πλαίσιο εγκεκριμένων προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων πλέον δεν επιτρέπονται. Εξαίρεση αποτελούν τα προγράμματα τα οποία εποπτεύονται από την Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων».

Πηγές του υπουργείου μάλιστα, αναφέρουν ότι η απόφαση ελήφθη επειδή οι οικογένειες κάποιων μαθητών αδυνατούσαν να πληρώσουν τα έξοδα ενός ταξιδιού στο εξωτερικό στο πλαίσιο ενός πολιτιστικού ή περιβαλλοντικού προγράμματος. Και αντί να βρεθεί μια λύση για το συγκεκριμένο (π.χ. επιδότηση με κοινωνικά κριτήρια) κόπηκαν για όλους οι αντίστοιχες εκδρομές! Η εύκολη λύση της απόλυτης ισοπέδωσης. Πονάει χέρι, κόβει χέρι!

Τότε με την ίδια ακριβώς λογική θα πρέπει να απαγορευθούν και οι πενθήμερες εκδρομές της Γ’ Λυκείου στο εσωτερικό. Εκεί δεν υπάρχουν οικογένειες που αδυνατούν να καλύψουν τα έξοδα (που ορισμένες φορές είναι και περισσότερα); Όμως αυτό θα είχε πολιτικό κόστος, καθότι οι 17χρονοι θα «μαύριζαν» τον ΣΥΡΙΖΑ για αυτό και η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας χρησιμοποιεί τα κριτήρια α λα καρτ. Η υποκρισία σε όλο της το μεγαλείο.

Ο χώρος της Παιδείας δεν νοείται και πρέπει πλέον να πάψει να είναι για τον ΣΥΡΙΖΑ ο καθρέφτης των δικών του ιδεοληψιών και συμπλεγμάτων.

Το υπουργείο Παιδείας, αντί να κοιτάζει πώς θα αυξήσει την μισθοδοσία στις κεντρικές υπηρεσίες, ας κοιτάξει πώς θα αυξήσει την εξωστρέφεια των σχολείων και όχι πώς θα την περιορίσει. Αλλιώς η εσωστρεφής, ισοπεδωτική εκπαίδευση των χαμηλών προσδοκιών, είναι ήδη εδώ», καταλήγει ο κ. Μαυρωτάς.

Πηγή

popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.