Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaNEWS
22.11.2024

Δημιουργικά εργαστήρια για μετανάστες και Αθηναίους με καλλιτέχνες από Συρία, Ελλάδα και Γερμανία

Σε χώρους της Μπιενάλε της Αθήνας, στην Khora Athens και στα κέντρα φιλοξενίας προσφύγων Ελευσίνας και Σκαραμαγκά.
Δημιουργικά εργαστήρια για μετανάστες και Αθηναίους με καλλιτέχνες από Συρία, Ελλάδα και Γερμανία

Καλλιτέχνες από τη Συρία, την Ελλάδα και τη Γερμανία προσφέρουν δημιουργικά εργαστήρια για μετανάστες και Αθηναίους αναπτύσσοντας ένα όραμα για το κοινό μας μέλλον στο οποίο μεγαλώνουμε μαζί και μαθαίνουμε ο ένας από τον άλλο. Οι ιστορίες και τα όνειρα που θα συνεισφέρουν μετανάστες και Αθηναίοι σε καλλιτέχνες θα αποτελέσουν μέρος μιας παγκόσμιας ιστορίας που γράφουμε από κοινού. Αυτή η νέα συλλογική ιστορία θα παρουσιαστεί στο κοινό, στο πλαίσιο της έκθεσης της Μπιενάλε της Αθήνας και θα δημοσιευθεί ως βιβλίο.

Πρόγραμμα

Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου

11 π.μ. – 2 μ.μ. «Το σχήμα των σκέψεων» με την Βίλμα Ανδριώτη (Ελλάδα)

4 – 7 μ.μ. «Τι είδα όταν με είδες» με την Gudrun Barenbrock (Γερμανία)

Κέντρο Φιλοξενίας προσφύγων Ελευσίνας

Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου

11 π.μ. – 2 μ.μ. «Το σχήμα των σκέψεων» με την Βίλμα Ανδριώτη (Ελλάδα)

4 – 7 μ.μ. «Τι είδα όταν με είδες» με την Gudrun Barenbrock (Γερμανία)

Κέντρο Φιλοξενίας προσφύγων Σκαραμαγκά

Σάββατο 18 Φεβρουαρίου

11 π.μ. – 2 μ.μ. «Τι είδα όταν με είδες» με την Gudrun Barenbrock (Γερμανία)

4 – 7 μ.μ. «Το σχήμα των σκέψεων» με την Βίλμα Ανδριώτη (Ελλάδα)

Βαρβάκειος Αγορά στην Μπιενάλε της Αθήνας, οδός Αθηνάς (το κτίριο στην πλατεία απέναντι από την κεντρική κρεαταγορά και ψαραγορά)

Κυριακή 19 Φεβρουαρίου

4-7 μ.μ «Βασικά στοιχεία τεχνικής ήχου» με τον Sebastian Bayse Schäfer (Γερμανία)

Khora , Ασκληπιού 80, Εξάρχεια

Τρίτη 21 Φεβρουαρίου – Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου

«Και αν» με τον Manaf Halbouni (Συρία)

Οι προσωπικές συνεντεύξεις θα οριστούν μέσω του [email protected] ή 690-6912882

Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου

11 π.μ. – 1.30 μ.μ «Ο κατάλογος διευθύνσεών μας οπτικοποιημένος» με την Γεωργία Κοτρέτσος (Ελλάδα)

.

Khora , Ασκληπιού 80, Εξάρχεια

Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου

11 π.μ. – 1.30 μ.μ «Ο κατάλογος διευθύνσεών μας οπτικοποιημένος»με την Γεωργία Κοτρέτσος (Ελλάδα)

Khora, Ασκληπιού 80, Εξάρχεια

Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου

11 π.μ. – 1.30 μ.μ «Ο κατάλογος διευθύνσεών μας οπτικοποιημένος» Γεωργία Κοτρέτσου (Ελλάδα)

Khora, Ασκληπιού 80, Εξάρχεια

Σάββατο 25 Φεβρουαρίου

11 π.μ. – 2 μ.μ. «Νερό και ιστορίες» με την Susanne Winterling (Γερμανία)

4 – 7 μ.μ. «Τι φοβόμαστε; Ανθρώπινες διασυνδέσεις» με την Liwaa Yazji (Συρία)

Κέντρο Φιλοξενίας προσφύγων Σκαραμαγκά

Κυριακή 26 Φεβρουαρίου

11 π.μ. – 1.30 μ.μ. «Νερό και ιστορίες» με την Susanne Winterling (Γερμανία)

4 – 7 μ. μ. «Τι φοβόμαστε; Ανθρώπινες διασυνδέσεις» με την Liwaa Yazji (Συρία)

Κέντρο Φιλοξενίας προσφύγων Ελευσίνας

Τρίτη 28 Φεβρουαρίου

Πρωινό λεωφορείο αναχωρεί από το Κέντρο Φιλοξενίας προσφύγων Σκαραμαγκά προς Αθήνα για ένα ημερήσιο εργαστήρι με καλλιτέχνες

11 π.μ. – 2 μ.μ. «Νερό και ιστορίες» με την Susanne Winterling (Γερμανία)

2-4 μ.μ. Εισαγωγή στην Συρική κουζίνα με τον Taher Jazmati

4– 7 μ. μ., «Τι φοβόμαστε; Ανθρώπινες επαφές» με την Liwaa Yazji (Συρία)

Μπάγκειον, Μπιενάλε της Αθήνας, Πλατεία Ομονοίας 18

Βραδινό λεωφορείο αναχωρεί για επιστροφή από την Αθήνα στον Σκαραμαγκά.

Περιγραφή των εργαστηρίων/Καλλιτέχνες

Τι είδα όταν με είδες Gudrun Barenbrock (Γερμανία)

Μέσω των ΜΜΕ είμαστε εξοικειωμένοι με μία συγκεκριμένη γενική εικόνα της προσφυγικής κρίσης. Όμως ποια είναι η προσωπική μας οπτική; Αυτό το εργαστήριο έχει στόχο να εμπλέξει όσους συμμετέχουν σε μία συζήτηση μέσω φωτογραφιών και βίντεο από τα προσωπικά μας βιβλία με εικόνες, από τα smartphones μας. Τι είναι αυτό που διατηρούμε ως ανάμνηση; Τα μέλη του εργαστηρίου προσκαλούνται να μοιραστούν προσωπικό οπτικό υλικό (φωτογραφίες, βίντεο) και να μιλήσουν για αυτές τις εμπειρίες. Οι εικόνες συγχωνεύονται σε ένα μοναδικό βίντεο -ένα είδος οπτικής βιβλιοθήκης, μία οπτική «ροή συνειδητότητας» και παρουσιάζονται σε μία βίντεο εγκατάσταση μεγάλης κλίμακας.

Η Gudrun Barenbrock (Γερμανία) εργάζεται με πολυκαναλικές εγκαταστάσεις μεγάλης κλίμακας, συχνά σε συνεργασία πολλαπλών μέσων με μουσικούς και καλλιτέχνες ήχου. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στις Καλές Τέχνες και του διπλώματος Meisterschueler από την Kunstakademie του Μονάχου. Έχει διδάξει μεταξύ άλλων στη Wimbledon School of Art, στο Universidad El Boque, στο Universidad Nacional de Colombia, στην Kunastakademie Muenster. Συμμετείχε στο 8-Bruecken International Electronic Festival, το Museo de Arte Contemporaneo Bogota, το Kunstmuseum Celle, το Polderlicht Amsterdam, το Glow Eindhoven, Sichtlicht Projection Biannual.

To σχήμα των σκέψεων Βιλελμίνη Βίλμα Ανδριώτη (Ελλάδα)

Το εργαστήριο εμπλέκει όσους συμμετέχουν σε μία συζήτηση μέσω της αφήγησης ιστοριών και της παράστασης:

  1. «Τοξική Αναμονή»: στόχος η ανάδειξη της ανασφάλειας και του τοξικού χρόνου αναμονής. Τα μέλη του εργαστηρίου μεταμορφώνουν στοιχεία από ένα μέρος του καταυλισμού (όπως πλαστικά δοχεία φαγητού, μπαταρίες, σαπούνια, καρέκλες, πλαστικά ή ξύλα, παιχνίδια, κλειδιά, κραγιόν κλπ.) σε μια κατασκευή που συμβολίζει το χώρο.
  2. «Δημιουργώντας φορεσιές»: τα μέλη του εργαστηρίου θα μεταμορφώσουν παλιά ρούχα, υφάσματα, μεμονωμένα στοιχεία ιματισμού (όπως κουβέρτες, παπούτσια, μαντίλια, ζώνες, κάθε είδους μέταλλο, πλαστικό ή ξύλινο στοιχείο κλπ.) από τον καταυλισμό σε φορεσιές.
  3. «Αφήγηση ιστοριών»: Ένας διάλογος ανάμεσα στα σώματα. Μετανάστες θα ζωγραφίσουν τις ιστορίες τους. Το εργαστήριο θα εξερευνήσει το χώρο που δημιουργείται από άλλα σώματα με κινήσεις. Θα συμμετέχουν όλα τα μέλη του εργαστηρίου σε ζεύγη σχηματίζοντας ένα «επιδαπέδιο λογόγραμμα».

Η Βιλελμίνη Βίλμα Ανδριώτη (Ελλάδα) είναι πολιτική χορογράφος και ακτιβίστρια. Σπούδασε κοινωνιολογία, χορό και δράμα. Η μεταπτυχιακή της έρευνα αφορούσε στη χορογραφία και την παραστατική ερμηνεία και δημιούργησε θεατρικές ομάδες ενηλίκων και παιδιών. Ως επισκέπτρια λέκτορας στο Sasha Waltz, πρόσφερε πρωτότυπες ιδέες στη θεματική “Το σώμα ως όχημα ακτιβισμού” με κέντρο το προσφυγικό ζήτημα. Ως καλλιτεχνική διευθύντρια έκανε τη χορογραφία και διεύθυνε με τη συνδρομή προσφύγων τα έργα “Παρέλαση των ανοιχτών συνόρων”, “Ασφαλής διέλευση”, “Κανένας καθρέφτης”, “Το μπορντέλο των συνόρων”. Η Βιλελμίνη ήταν υπεύθυνη για ένα αυτοσχέδιο καταυλισμό 1.600 προσφύγων στον Πειραιά.

Και αν Manaf Halbouni (Συρία)

Πώς θα ήταν αν ο καθένας από εμάς ξαφνικά είχε τη δύναμη να αλλάξει την πορεία της ιστορίας και είχε την ευκαιρία να δημιουργήσει το δικό του κράτος; Πώς θα έμοιαζε άραγε η καινούργια χώρα σας; Ποιοι θα ήταν οι στόχοι σας ως βασιλιά, προέδρου ή δικτάτορα; Ο Μανάφ θα πάρει συνέντευξη από τον κάθε συμμετέχοντα στο εργαστήριο σχετικά με τις απόψεις του για το θέμα «Τι αν». Σε έναν παγκόσμιο χάρτη, ο Μανάφ θα συζητήσει μαζί σας για τον φανταστικό κόσμο, έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένας νέος χάρτης. Οι συναντήσεις θα καταγραφούν σε βίντεο.

Ο Manaf Halbouni (Συρία) σπούδασε γλυπτκή στη Σχολή Καλών Τεχνών της Δαμασκού και στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Δρέσδης. Το έργο του έχει παρουσιαστεί στο Lift Festival, Royal Court Theater στο Λονδίνο, στο Museum of Fine Arts στη Λειψία, στην Galerıe Holger John στη Δρέσδη, στο ART. FAIR Koeln/BLOOOM, MKK, στην Staetische Gallerie στο Iserlohn, στο Maxim Gorki Theater στο Βερολίνο, στο Victoria & Albert Museum στο Λονδίνο, στο Shoreditch Town Hall στο Λονδίνο, στην 56η Μπιενάλε Βενετίας, στο Societaetstheater στη Δρέσδη, στο SYRIE CRIS-ACTION: Artistes en creation, στο Institut du Monde Arabe στο Παρίσι/Γαλλία, κλπ.

Νερό και ιστορίες Susanne Winterling (Γερμανία)

Αυτό το εργαστήριο ασχολείται με το νερό ως πηγή ζωής και ως τελετουργία, το νερό ως ένα στοιχείο των κοινών φυσικών πόρων και ένα κοινό μας στοιχείο. Θέλουμε αυτό να γίνει συνείδηση και να του δοθεί η ανάλογη προσοχή. Οι συμμετέχοντες στο εργαστήριο θα συλλέξουν, θα καταγράψουν και θα τεκμηριώσουν με ηχογραφήσεις και βιντεοσκοπήσεις ιστορίες σχετικά με το νερό -γεγονότα αλλά και μυθοπλασίες, παλιές και καινούργιες- και θα δημιουργήσουν υδάτινα γλυπτά.

Οι πρακτικές στο έργο της Susanne Winterling (Γερμανία) καλλιεργήθηκαν από ένα συλλογικό υπόβαθρο και τις σπουδές στη φιλοσοφία (με εστίαση την τεχνητή νοημοσύνη και τον οικοφεμινισμό). Η πληροφορία θεωρείται/ προσλαμβάνεται στο χωρικό και κοινωνικοπολιτικό της περιβάλλον, επανασυσχετιζόμενη μέσω της δοκιμής των ορίων του μέσου που χρησιμοποιείται. Το έργο της έχει παρουσιαστεί σε πλήθος εκθέσεων διεθνώς. Ένα πρόσφατο σύνολο έργων της επικεντρώνεται στην τεχνολογία/βιολογία και ευνοεί το απτικό και ποιητικό στοιχείο ως μία κρίσιμη έρευνα εναντίον του διαχωρισμού φύσης/κουλτούρας ειδικά σε καιρούς συστημικής βίας και δομών εξουσίας.

 

Ο κατάλογος διευθύνσεών μας οπτικοποιημένος Γεωργία Κοτρέτσος (Ελλάδα)

Οι συμμετέχοντες θα οραματιστούν το άμεσο μέλλον τους και θα συμμετέχουν σε έναν ανοιχτό διάλογο όπου όλοι μας θα αποκαλύψουμε τα όνειρα, τις ανάγκες και τις επιθυμίες μας. Θα αναρωτηθούμε πώς μπορεί να συμβιβαστούν η ταυτότητα και ο ατομικισμός όταν βρισκόμαστε στην ανάγκη να εστιάσουμε στη μαθητεία ονομάζοντας τις σημασίες των πραγμάτων που σημαίνουν πολλά για το κάθε άτομο. Με την κατανόηση των χαμένων κρίκων και των μηχανισμών που αναχαιτίζουν την εκδήλωση των ονείρων, των αναγκών και των επιθυμιών μας, θα συζητήσουμε για τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να βοηθήσουμε ο ένας τον άλλον να τα εκπληρώσουμε. Οι συμμετέχοντες εγγράφονται για τρεις ημέρες συμμετοχής. Ανώτερος αριθμός συμμετεχόντων τα 15 άτομα.

Η Γεωργία Κοτρέτσος (Ελλάδα), οπτική καλλιτέχνις και ερευνήτρια, έχει από το Art Institute of Chicago, και BFA Durban Institute of Technology στο Κουαζούλου, Νατάλ της Νότιας Αφρικής. Είναι συνιδρύτρια του πενταετούς καλλιτεχνικού έργου Boots Contemporary Art Space St. Louis. MO και ίδρυσε το BootPrint, το διετές περιοδικό από καλλιτέχνες για καλλιτέχνες. Το έργο της έχει παρουσιαστεί στο Onassis Art Center NV, στην Asian Society στη Νέα Υόρκη, στην 4η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης στη Θεσσαλονίκη, στο Tinguely Museum στη Βασιλεία, στο La Kunsthalle Mulhouse, στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στη Θεσσαλονίκη, στo Contemporary Art Museum St. Louis, κλπ.

Tι φοβόμαστε; Ανθρώπινες διασυνδέσεις Liwaa Yazji (Συρία)

Ο φόβος είναι ανθρώπινη αντίδραση, ειδικά όταν έχει να κάνει με το καινούργιο. Και οι νεόφερτοι και οι ντόπιοι αντιμετωπίζουν μία κατάσταση επιβεβλημένη σε όλους΄ κανένας δεν την επέλεξε’ κανένας δεν είχε το χρόνο να προετοιμαστεί γι’ αυτήν, το οποίο σημαίνει ότι η άγνοια και ο φόβος την ελέγχουν εξ ορισμού. Στο εργαστήριο θα αναζητήσουμε τα ίχνη της με τη μορφή ιστοριών του ενός για τον άλλον -το Άγνωστο. Θα παίξουμε το ρόλο του οδηγού στις ιστορίες των νεόφερτων και των ντόπιων σε μια μορφή πρόκλησης για με μετρταρέψουν το φόβο σε νέες εμπειρίες -και αν είναι δυνατόν- να επωφεληθούν από αυτές και να χρησιμοποιήσουν το εργαλείο της αφήγησης. Ο φόβος είναι το σημείο συνάντησης, ενώ πάντα ήταν το αντίθετο.

Η Liwaa Yazji είναι κινηματογραφίστρια, ποιήτρια, θεατρική συγγραφέας, σεναριογράφος και μεταφράστρια. Είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου του συριακού πολιτιστικού οργανισμoύ “Ettijahat-Ανεξάρτητη Κουλτούρα”, παρουσίασε στο κοινό το πρώτο της έργο “Here in the Park” το 2012, το βιβλίο με τα ποιήματά της “In Peace, We Leave Home” το 2014, και τη μετάφραση του έργου του Έντουαρντ Μποντ “ο Σωσμένος” στα αραβικά το 2014. Το έργο της “Goats” παρουσιάστηκε πρώτη φορά στο Royal Court Theatre το Μάρτιο 2016, και το έργο της “Q&Q” παρουσιάστηκε πρώτη φορά στο Birch Festival στο Royal Exchange Theatre, στο Μάντσεστερ το 2016. Το πρώτο της ντοκιμαντέρ “Haunted” παρουσιάστηκε πρώτη φορά στο FID Marseilles και διακρίθηκε με το χάλκινο βραβείο Al-Waha GIGAF festival στην Τυνησία.

Βασικά στοιχεία τεχνικής ήχου Sebastian Bayse Schäfer (DE)

Μετά το εργασήριο, θα προσφερθούν βασικές γνώσεις τεχνικής ήχου. Θα δουλέψουμε τολμηρά με ένα ελεύθερο λογισμικό ήχου ανοικτής πρόσβασης. Ο Sebastian σπούδασε sound art στο Βερολίνο και δουλεύει ως καλλιτέχνης και τεχνικός ήχου για διάφορα μέσα.

Απολαμβάνοντας και την εκμάθηση των μυστικών της Συρικής κουζίνας Taher Jazmati (SY)Taher Jazmati είναι ένα κορυφαίο σεφ με έδρα στην Αθήνα. Προηγουμένως είχε κάνει τους ανθρώπους ευτυχισμένους με κουζίνα του στο Χαλέπι και την Κωνσταντινούπολη.

Διοργανωτές και υποστηρικτές

Το AthenSYN είναι μία πρωτοβουλία για την προώθηση των καλλιτεχνικών συνεργασιών με την Ελλάδα. Ιδρύθηκε και οργανώθηκε από την επιστήμονα πολιτισμού Katja Ehrhardt και τον ιστορικό τέχνης και κριτικό τέχνης Σωτήρη Μπαχτσετζή. 

H Aυτόνομη Ακαδημία, που ιδρύθηκε και οργανώθηκε από την καλλιτέχνιδα Joulia Strauss που ζει στο Βερολίνο και την Αθήνα. Παρέχει την ευκαιρία σε καλλιτέχνες, φιλόσοφους, επιστήμονες, πολιτικούς ακτιβιστές από το Βερολίνο, την Αθήνα και πολλά άλλα μέρη να δώσουν σεμινάρια στον δημόσιο κήπο της Ακαδημίας Πλάτωνος. 

Η Μπιενάλε της Αθήνας λειτουργεί μέσα σε ένα διεθνές δίκτυο μεγάλης κλίμακας περιοδικών διοργανώσεων σύγχρονης τέχνης. Αναδύθηκε μέσα από την εντεινόμενη πολιτιστική δραστηριότητα που καθιστά την Αθήνα έναν από τους πλέον ενδιαφέροντες τόπους για τη σύγχρονη τέχνη και στοχεύει να αποτελεί διαρκή παράγοντα αλλαγής και ανανέωσης, πλαίσιο δημιουργικότητας και διαλόγου και ευρεία πλατφόρμα ανάδειξης της καλλιτεχνικής παραγωγής και εμπλοκής με τη διεθνή καλλιτεχνική σκηνή. η Μπιενάλε της Αθήνας διευθύνεται από τον Poka-Yio και τη Νάγια Γιακουμάκη.

To ίδρυμα Allianz Cultural Foundation είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός δημόσιου συμφέροντος ο οποίος στηρίζει και εγκαινιάζει διασυνοριακά, διεπιστημονικά πολιτισμικά και εκπαιδευτικά έργα στην Ευρώπη και την περιοχή της Μεσογείου. 

To Creative Europe είναι ένα πρόγραμμα-πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την υποστήριξη του τομέα του πολιτισμού και των οπτικοακουστικών μέσων.

Οργάνωση: AthensSYN, Αυτόνομη Ακαδημία, Μπιενάλε της Αθήνας, Khora

Με υποστήριξη από το Allianz Cultural Foundation και το πρόγραμμα «Δημιουργική Ευρώπη» της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Τα εργαστήρια θα γίνουν στην αγγλική γλώσσα με μετάφραση στην αραβική, με ελεύθερη είσοδο.

Για συμμετοχή παρακαλούμε επικοινωνήστε με [email protected] ή στο 690-6912882

popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.