Ο Γιάν Φαμπρ επιστρέφει στην Ελλάδα
Την επόμενη Τετάρτη πρόκειται να γίνει η παρουσίαση δύο βιβλίων του Γιαν Φαμπρ που βγάζουν οι εκδόσεις Νήσος. Στις 9 Νοεμβρίου, στις 7 μ.μ. στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος θα γίνει η παρουσίαση και οι εκδόσεις Νήσος θα σας περιμένουν.
Προλογίζει ο ιστορικός τέχνης, Ντένης Ζαχαρόπουλος. Θα μιλήσει επίσης η μεταφράστρια Μαργαρίτα Μπονάτσου και η Δρ. θεωρίας της τέχνης και της περφόρμανς Σωζήτα Γκουντούνα. Στην παρουσίαση θα παρευρίσκεται και ο ίδιος ο καλλιτέχνης.
Ακολουθούν οι περιγραφές των βιβλίων:
Μετάφραση: Μαργαρίτα Μπονάτσου
Σελ: 328
Από το 1978 έως το 2005 ο Γιαν Φαμπρ δεν κοιμήθηκε πολύ. Ο καλλιτέχνης κατέγραψε τις άυπνες σκέψεις του, οι οποίες εκδίδονται σε αυτόν τον τόμο και αφορούν τα χρόνια 1978-1984. Ξεκινώντας από την Αμβέρσα και από την Ευρώπη στην Αμερική, στις σελίδες του νυχτολογίου καταγράφονται οι αμφιβολίες που συνοδεύουν την καλλιτεχνική δημιουργία, οι πρώτες εκθέσεις και παραστάσεις.
Οι εγκαταστάσεις, τα σχέδια, τα γλυπτά, οι ταινίες και οι περφόρμανς του Γιαν Φαμπρ ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο. Από την αρχή της καλλιτεχνικής του σταδιοδρομίας ωθείται από την επιθυμία να μάθει, να δημιουργήσει, να προσπαθήσει. Στο Νυχτολόγιο περιγράφει αυτή την ανάγκη με τον δικό του τρόπο: ωμά, άφοβα και γοητευτικά. Το Νυχτολόγιο είναι ένα πραγματικό καλλιτεχνικό ημερολόγιο, που ρίχνει μοναδικό φως στον τρόπο με τον οποίο ο Φαμπρ ανακάλυψε τον εαυτό του.
Μετάφραση: Γιάννης Ιωαννίδης
Σελ: 272
Στο βιβλίο αυτό περιλαμβάνονται εφτά θεατρικοί μονόλογοι Χρειαζόμαστε ήρωες τώρα· Σίμον, ο Γκάνγκστερ της τέχνης· Τα ναρκωτικά με κράτησαν στη ζωή· Ο υπηρέτης της ομορφιάς· Ο αυτοκράτορας της ήττας· Ο βασιλιάς της λογοκλοπής· Είμ’ ένα λάθος και η συλλογή Απομεινάρια, τα κείμενα που έγραψε ο Φαμπρ για την περφόρμανς Όρος Όλυμπος. Για να εξυμνήσουμε το καλτ της τραγωδίας (μια 24ωρη παράσταση).
Πρόκειται για κείμενα εντελώς αντιπροσωπευτικά του Γιαν Φαμπρ που είναι δύσκολο να ενταχθούν σε ένα συγκεκριμένο είδος. Είναι κείμενα που μπορεί σε πρώτη ματιά να φλερτάρουν με την ποίηση, βασίζονται ωστόσο στα τριάντα χρόνια εμπειρίας του καλλιτέχνη στο θέατρο.