Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για την οδήγηση σε πάγο και σε χιόνι
Πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, δρόμοι σκεπασμένοι με χιόνι, έντονη βροχή και ομίχλη σε αρκετά σημεία του οδικού δικτύου δοκιμάζουν τις αντοχές όλων μας. Ελάτε να δούμε μαζί μερικές απλές συμβουλές που μπορούν να κάνουν τη ζωή μας ευκολότερη στο δρόμο, τις χειμωνιάτικες ημέρες και νύχτες
-Ελέγχουμε συχνά την κατάσταση της μπαταρίας μας, η οποία χρειάζεται αντικατάσταση κάθε 3-4 χρόνια. Αν είναι ανοιχτού τύπου, μπορούμε να ελέγχουμε την στάθμη των υγρών της ενώ αν είναι κλειστού τύπου μπορούμε να διαπιστώσουμε την κατάστασή της, μετρώντας την σε κάποιο ηλεκτρολογείο ή στο συνεργείο μας. Αν διαπιστώσουμε ότι θέτει τον κινητήρα σε λειτουργία με δυσκολία, μάλλον ήρθε η ώρα να την αντικαταστήσουμε.
-Φροντίζουμε ώστε τα ελαστικά του αυτοκινήτου μας να έχουν την σωστή πίεση. Σε διαφορετική περίπτωση έχουμε αυξημένη κατανάλωση καυσίμου και ανασφαλή οδική συμπεριφορά, η οποία μπορεί να γίνει επικίνδυνη σε περιπτώσεις κακοκαιρίας. Τα ελαστικά δεν θα πρέπει να είναι φθαρμένα, καθώς η ύπαρξη του σωστού βάθους στις αυλακώσεις του πέλματός τους εξασφαλίζει την έγκαιρη και αποτελεσματική απομάκρυνση του χιονιού αλλά και του νερού της βροχής.
-Προσθέτουμε αντιψυκτικό υγρό στο δοχείο με το υγρό καθαρισμού τζαμιών. Μετά χρησιμοποιούμε προληπτικά το σύστημα καθαρισμού τζαμιών ώστε να είμαστε σίγουροι ότι το αντιψυκτικό κυκλοφορεί στα σωληνάκια. Έτσι μπορούμε να είμαστε ήσυχοι ακόμη και αν η θερμοκρασία φτάσει τους -20 βαθμούς Κελσίου.
-Αν το παρμπρίζ και τα παράθυρα του αυτοκινήτου «παγώσουν», χρησιμοποιούμε αποψυκτικό σπρέϊ και ειδική ξύστρα για να καθαρίσουμε τον πάγο και το χιόνι. Αποφεύγουμε εντελώς το ζεστό νερό και οποιοδήποτε αιχμηρό αντικείμενο για τον καθαρισμό τους. Για να αποφύγουμε επίσης την καταστροφή των μάκτρων των υαλοκαθαριστήρων, του αφήνουμε σε όρθια θέση όταν το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο.
-Βεβαιωνόμαστε ότι όλα τα φώτα του αυτοκινήτου μας λειτουργούν κανονικά και η δέσμη των μπροστινών είναι ρυθμισμένη στο σωστό ύψος. Για να μας βλέπουν καλύτερα σε δύσκολες καιρικές συνθήκες χρησιμοποιούμε τα alarm και όχι τα φώτα ομίχλης, που ενδείκνυνται μόνο για οδήγηση σε περιοχές με ομίχλη.
-Ξεχνάμε το ζέσταμα του κινητήρα. Τα σύγχρονα μοτέρ δεν έχουν ανάγκη τη συγκεκριμένη διαδικασία. Απλώς αποφεύγουμε να πιέσουμε τον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων στα πρώτα χιλιόμετρα που θα διανύσουμε. Αν έχουμε σταθμεύσει σε περιοχή με πολύ χιόνι, καθαρίζουμε τον χώρο μπροστά από τους τροχούς και ξεκινάμε “γλυκά”, χωρίς απότομες επιταχύνσεις.
-Οδηγούμε κρατώντας μεγαλύτερες αποστάσεις από ό,τι συνήθως, αποφεύγουμε τα απότομα φρεναρίσματα, την επιθετική οδήγηση και τις βίαιες κινήσεις στο τιμόνι. Στρίβουμε, επιταχύνουμε και επιβραδύνουμε με προσοχή, ώστε να διατηρούμε πάντα τον έλεγχο του αυτοκινήτου μας.
-Δεν υπερεκτιμούμε τις ικανότητές μας ή τις δυνατότητες του αυτοκινήτου μας, ακόμη και αν αυτό διαθέτει σύστημα τετρακίνησης. Κινούμαστε με χαμηλές ταχύτητες διότι ό,τι και αν οδηγούμε σε βροχή, χιόνι και πάγο οι αποστάσεις ακινητοποίησής του αυξάνονται δραματικά.
-Τοποθετούμε αλυσίδες στους κινητήριους τροχούς του αυτοκινήτου -μπροστά για τα προσθιοκίνητα ή πίσω για τα πισωκίνητα αυτοκίνητα. Σε τετρακίνητα οχήματα τοποθετούμε τις αλυσίδες στους μπροστινούς τροχούς καθώς η τετρακίνηση δεν αποτελεί πανάκεια. Ανεξαρτήτως του τρόπου μετάδοσης της κίνησης, η τοποθέτηση αλυσίδων στους μπροστινούς τροχούς εξασφαλίζει καλύτερο έλεγχο του συστήματος διεύθυνσης. Οι αλυσίδες πρέπει να εφαρμόζουν σφιχτά πάνω στον τροχό και εμείς δεν πρέπει ποτέ να ξεφουσκώνουμε τα ελαστικά για να τις τοποθετήσουμε ευκολότερα.
-Πέρα από τα απαραίτητα που ορίζει ο Νόμος (πυροσβεστήρα, προειδοποιητικό τρίγωνο και φαρμακείο), καλό θα είναι να έχουμε σε ένα σακίδιο στο αυτοκίνητο μια ξύστρα πάγου και ένα αποψυκτικό σπρεϊ για τον καθαρισμό των τζαμιών,ρευματοδότες –καλώδια με τα οποία μπορούμε να πάρουμε ρεύμα από την μπαταρία άλλου αυτοκινήτου για να εκκινήσουμε το δικό μας-, φακό, γάντια εργασίας ακόμα και μια κουβέρτα αν κινούμαστε σε ορεινές διαδρομές. Απαραίτητο είναι επίσης ένα αποψυκτικό σπρέι κλειδαριών, αν οδηγούμε αυτοκίνητο χωρίς τηλεχειριζόμενες κλειδαριές. Κρίσιμη λεπτομέρεια σε αυτό: δεν κρατάμε το σπρέι μέσα στο αυτοκίνητο αλλά στο σπίτι, στο γραφείο ή οπουδήποτε εκτός αυτοκινήτου.
-Για οδηγούς που ζουν σε περιοχές με συχνά, έντονα καιρικά φαινόμενα και πολύμηνη κακοκαιρία,η χρήση χειμερινών ελαστικών αποτελεί την ενδεδειγμένη επιλογή. Φέροντας τα διακριτικά M+S (Mud+Snow) διαφοροποιούν θεαματικά προς το καλύτερο την συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε αντίξοες συνθήκες, εξαλείφοντας παράλληλα και το φαινόμενο του σπιναρίσματος.
Η συμβολή τους στην ασφαλέστερη κίνησή μας, αναγνωρίζεται σε χώρες της Βόρειας και Δυτικής Ευρώπης και από τις ασφαλιστικές εταιρείες οι οποίες πέτυχαν να επιβάλλουν δια Νόμου την χρήση τους προκειμένου να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα. Η χρήση τους ωστόσο δεν καταργεί την τοποθέτηση αλυσίδων σε εξαιρετικές συνθήκες χιονόπτωσης και παγετού ενώ απαιτεί συμβιβασμούς στον τομέα των επιδόσεων σε στεγνό οδόστρωμα.
Πηγή: in.gr