Γιατί είσαστε εδώ λοιπόν;
Ewan Morgan: Ένας από τους βασικούς λόγους που ήρθαμε στους World Class Finals στο Μαϊάμι, ήταν για να παρουσιάσουμε τα Blending Challenges, μια δοκιμασία όπου οι φετινοί διαγωνιζόμενοι έπρεπε να ανταποκριθούν σε μία συγκεκριμένη πρόκληση, που δημιουργήθηκε από την ομάδα του Johnnie Walker. Ο κάθε διαγωνιζόμενος είχε μπροστά του οχτώ ποτήρια με διαφορετικά ουίσκι, τα οποία έπρεπε να αναγνωρίσει ποια είναι, στη συνέχεια να τοποθετήσει γευστικά σε ένα χάρτη που άνηκε ένα World Class Signature Blend που είχε δημιουργηθεί από Reserve Brand & Classic Malt Whiskies, καθώς και να αναγνωρίσει τα συστατικά από ένα Blending Room cocktail – και τα δυο είχαν δημιουργηθεί από τον Charles Joly (τον νικητή του World Class 2014). Ήταν μία εξαιρετικά δύσκολη διαδικασία όπου το 90% των διαγωνιζομένων απέτυχε. Ήταν η πιο δύσκολη πρόκληση των World Class Finals, αλλά και ταυτόχρονα πάρα πολύ ενδιαφέρουσα.Επίσης έκανα μια ομιλία για τα κοκτέιλ με ουίσκι και μια ιστορική αναδρομή από τον 18ο αιώνα όταν εφευρέθηκε το Hot Toddy (ουίσκι, μέλι, χυμό λεμόνι και ζεστό νερό) μέχρι το 2005 όταν ο Αυστραλός bartender Sam Ross το επανεφήυρε στο Milk & Honey της Νέας Υόρκης ονομάζοντας το Penicillin και μέχρι σήμερα που τα μπαρ όλου του πλανήτη σερβίρουν πολλά κοκτέιλ με ουίσκι.
Ποια είναι η απάντησή σας στο «αιώνιο» ερώτημα «ουίσκι με πάγο ή ουίσκι σκέτο;» και ποια στο «ούισκι σε κοκτέιλ;»
Ewan Morgan: Το ουίσκι με πάγο είναι κάτι που συναντάμε μετά τη δεκαετία του 1950, ενώ ακόμα και πριν την εποχή της ποτοαπαγόρευσης το ουίσκι συνηθιζόταν να το πίνεις σε κοκτέιλ- μη ξεχνάς ότι από το 1750 ο κόσμος έπινε Hot Toddy. Επίσης μην ξεχνάμε και το εμβληματικό Blood & Sand (ουίσκι, βερμούτ, λικέρ κεράσι και χυμός πορτοκάλι) -το διάσημο κοκτέιλ- από τη δεκαετία του ’20 που υπάρχει ακόμη και σήμερα. Βέβαια την τελευταία πενταετία τα κοκτέιλ με ουίσκι έχουν γίνει πιο δημιουργικά, προστίθενται νέες γεύσεις, αρώματα και βλέπουμε πολύ περισσότερα στα cocktail menus. Για παράδειγμα, εδώ στις ΗΠΑ πριν από πέντε χρόνια το μόνο που συναντούσες ήταν το Manhattan, ενώ πλέον βλέπεις πολλά κοκτέιλ τόσο με αμερικάνικα ουίσκι, όσο και με σκωτσέζικα ακόμη και με γιαπωνέζικα.
Υπάρχει κόσμος που έχει μια «φοβία» με το ουίσκι. Δεν το αγγίζει. Πως θα καταφέρετε να τους κάνετε να ξεπεράσουν αυτή τη «φοβία» τους;
Ewan Morgan: Η αλήθεια είναι ότι είναι δύσκολο είναι να κάνεις τον κόσμο να ξεπεράσει το «φόβο» του να πιει ουίσκι. Κι εκεί έρχονται τα κοκτέιλ. Π.χ. το Johnnie Walker Red μαζί με λίγη ginger beer – ένα τόσο απλό ποτό που ο καθένας μπορεί να απολαύσει γιατί δεν έχει τόσο «βαρύ» άρωμα, και την ένταση του smokey, είναι γλυκό, και ταιριάζει με πάγο. Επομένως, είναι ένα σπουδαίο καλοκαιρινό ποτό. Με τα κοκτέιλ μπορεί να ξεκινήσει κάποιος να δοκιμάζει ουίσκι και να συνηθίσει στα αρώματά του – είναι ένας ιδανικός τρόπος. Μάλιστα, το blended ουίσκι δημιουργήθηκε για να αποτελεί συστατικό στις μίξεις, οπότε γιατί να μην κάνεις πειράματα και να ανακαλύπτεις κάθε φορά νέα αρώματα; Και το ουίσκι σου δίνει κάθε φορά αυτήν τη δυνατότητα… Και καμιά φορά ακούω ότι δεν πίνουν ουίσκι και σκέφτομαι ότι δεν έχουν βρει απλώς τον τρόπο για να το απολαύσουν.
Tom Jones: Πολλοί άνθρωποι έχουν τη λανθασμένη εντύπωση ότι όλα τα ουίσκι είναι καπνιστά – ειδικά τα scotch. Καμία σχέση. Τα ουίσκι έχουν μια τεράστια γευστική και αρωματική γκάμα: από ντελικάτα και ελαφριά μέχρι βαριά και καπνιστά. Έχεις τη δυνατότητα να επιλέξεις αυτό που σου ταιριάζει, αλλά και να εξερευνήσεις την πολυπλοκότητά τους.
Έχετε βρει κάποιον τρόπο να πείσετε τις γυναίκες να πίνουν ουίσκι;
Ewan Morgan: Τα τελευταία έξι χρόνια που δουλεύω στις ΗΠΑ βλέπω όλο και περισσότερους νέους, όλο και περισσότερες γυναίκες να απολαμβάνουν το ουίσκι. Νομίζω έχει δημιουργηθεί στους άνδρες η λανθασμένη εντύπωση ότι οι γυναίκες δεν απολαμβάνουν το ουίσκι. Στη Σκανδιναβία για παράδειγμα οι γυναίκες καταναλώνουν πολύ «βαριά» καπνιστά ουίσκι, στην Ιαπωνία επίσης πίνουν πολύ ουίσκι και εδώ στις ΗΠΑ κατά κόρον σε κοκτέιλ. Επίσης η γιαγιά μου έπινε μια ζωή Johnnie Walker Red με ginger beer. Πάντα ο κόσμος έπινε ουίσκι, απλά τώρα βλέπουμε όλο και πιο έντονο το να ανακαλύπτει νέα αρώματα και να πειραματίζεται με αυτό.
Τι να περιμένουμε τους επόμενους μήνες από το Johnnie Walker;
Tom Jones: Ένα από τα νέα προϊόντα του Johnnie Walker είναι μια καπνιστή εκδοχή του Green Label, το Island Green, σε περιορισμένη κυκλοφορία. Επίσης, σε limited edition θα διαθέσουμε κάποια μπουκάλια γνωστά ως The Blenders Batch, τα οποία είναι νέα blends του Johnnie Walker και αντικατοπτρίζουν τα πιο ασυνήθιστα στοιχεία από αρώματα που μπορεί κάποιος να βρει σε ένα scotch ουίσκι. Το πρώτο από αυτά – που κυκλοφορεί ήδη στην αγορά- είναι το Red Rye Finish, ένα blend που ωριμάζει σε βαρέλια bourbon και τελειώνει την ωρίμανσή του -τους τελευταίους 6 μήνες- σε βαρέλια από rye whisky. Αντίστοιχα θα κυκλοφορούν νέες ετικέτες κάθε έξι ή δώδεκα μήνες από διαφορετικές σειρές του Johnnie Walker.