Όλοι έχουμε πλέον εκπαιδευτεί και περιμένουμε κάθε χρόνο το παγκόσμιο λανσάρισμά του Nouveau την τρίτη Πέμπτη του Νοέμβρη. Άλλωστε οι Γάλλοι που το παράγουν και δημιούργησαν αυτό το κρασί φαινόμενο του οινικού marketing, έχουν καταχωρήσει καλά μέσα στο κεφάλι μας πολλαπλές πληροφορίες για αυτό το ιδιαίτερο κρασί τους. Από την άλλη, το επιθετικό μάρκετινγκ τους γύρω από αυτό το προϊόν (το οποίο κυκλοφορεί στα τραπέζια του πλανήτη από το 1951) έχει καταφέρει οι απανταχού οινόφιλοι και show off/ wannabe δοκιμαστές, να τρέχουν μερικές μέρες πριν ώστε να εξασφαλίσουν κάποιες φιάλες του Nouveau και φυσικά να κάνουν κάποιο πάρτι με φίλους και γνωστούς την Πέμπτη του release ώστε να δείξουν πόσο cool και ενήμεροι τύποι είναι.
Φέτος όμως το Beaujolais Nouveau έχει ενταχθεί για τα καλά και στον κόσμο της υψηλής ραπτικής, αποτελώντας για την Γαλλία τον πρεσβευτή της μόδας ανά τον κόσμο όπως και πρεσβευτή μιας μοναδικής παραδοσιακής τεχνικής παραγωγής.
Αυτό είναι το έξυπνο βίντεο από την έναρξη του διαγωνισμού σπουδαστών μόδας για την έμπνευση του φορέματος του Beaujolais Nouveau του 2013.
Στον τομέα της δημιουργίας, την αίγλης και της λεπτότητας, το Beaujolais Nouveau φοράει το φόρεμά του. Για την ακρίβεια η εκλεγμένη μοντέλα Cindy Forissier 21 ετών μετά από σκληρό casting, θα είναι η μετενσάρκωση του φετινού Beaujolais Nouveau. Καλείται να το εκπροσωπήσει αφενός την τρίτη Πέμπτη του Νοέμβρη στις 00:00 που θα κάνει την παγκόσμια εμφάνισή του αλλά και έπειτα σε μια προσπάθεια μέγιστης προβολής του. Απώτερος σκοπός των Γάλλων είναι η ενίσχυση των πωλήσεων αλλά και της εικόνας του Beaujolais Nouveau. Αναμένουμε αποκλειστικές φώτο εκείνης της βραδιάς.
Η νικήτρια Lucinda Rossat, σπουδάστρια της σχολής ESMOD Lyon είναι αυτή που σχεδίασε το περίφημο φόρεμα.
Ας ρίξουμε όμως λίγο περισσότερο φως στο θρίαμβο Beaujolais Nouveau:
Το κρασί αυτό πρωτοκυκλοφόρησε ως το πρώτο κρασί της χρονιάς και παράγεται με μια προσεκτική και ιδιαίτερη μέθοδο, γαλλιστί ονομάζεται macération carbonique. Χωρίς να γίνουμε πολύ τεχνικοί, η αλκοολική ζύμωση ξεκινά σε περιβάλλον πλούσιο σε διοξείδιο του άνθρακα όπου τα τσαμπιά της ποικιλίας σταφυλιού Gamay (Γκαμέ) μπαίνουν στις δεξαμενές για λίγες μόνο μέρες, ατόφια πριν καν πατηθούν. Για αυτό το λόγο, η διάρκεια ζωής αυτών των κρασιών είναι εξαιρετικά σύντομη ( δεν έχουν σχεδόν καθόλου τανίνες) και πρέπει να καταναλωθούν συνήθως μέσα στους επόμενους μήνες, με pick την περίοδο των εορτών των Χριστουγέννων.
Είναι κρασιά που τα αντιμετωπίζεις σαν λευκά (εκεί έγκειται και μέρος της επιτυχίας τους), με πολύ φρουτώδη χαρακτήρα όπως μπανάνα, βατόμουρο και κεράσια, δίνουν ζωντανό και πορφυρό χρώμα, ενώ έχουν έντονη φρεσκάδα και πολύ ελαφριές και λιγοστές τανίνες. Πίνονται σε χαμηλές θερμοκρασίες γύρω στους 12-14ο C (τολμήστε και βάλτε το για λίγα λεπτά στο ψυγείο σε αντίθεση με τα υπόλοιπα κόκκινα) και είναι εξαιρετικά ευκολόπιοτα. Συνοδεύουν πολλαπλά πιάτα, λευκά κρέατα και πουλερικά, μακαρονάδες με Light σάλτσες, ελαφρά λαδερά ταψιού, αλλαντικά, σαλάτες και ποικιλία μέτριας λιπαρότητας τυριών.
Η κοινότητα του Beaujolais βρίσκεται στην Νότια Βουργουνδία της Γαλλίας, επάνω σε μια ζώνη 55 χιλιομέτρων και αποτελείται από 10 εξαιρετικά crus. Περιοχές δηλαδή που βγάζουν κρασιά Ανώτερης Ποιότητας. Όμως μόλις το 1/3 της συνολικής παραγωγής του Beaujolais χρησιμοποιείται για το Beaujolais Nouveau αφού απαγορεύεται στο κρασί αυτό να χρησιμοποιούνται σταφύλια από κάποιο από τα 10 crus.
Περίπου 50 εκατομμύρια φιάλες διοχετεύονται από την μια άκρη του πλανήτη έως την άλλη, ώστε να ανοιχτούν μετά τα μεσάνυχτα της Πέμπτης που ξεκινά επισήμως το εμπόριο του κρασιού. Λόγω της διαφοράς ώρας, στην Ιαπωνία μπορούν να δοκιμάσουν την νέα σοδειά νωρίτερα ακόμα και από τους ίδιους τους Γάλλους. Αξιοσημείωτο είναι ότι στην ίδια χώρα εξάγονται περίπου 8 εκ. φιάλες και άλλα 17 εκ. φιάλες φεύγουν για όλο τον υπόλοιπο κόσμο, ήτοι 110 χώρες.
Τους εθνικούς εορτασμούς για το Beaujolais Nouveau στην Γαλλία και σε πολλές άλλες χώρες, συνοδεύει ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό ως διαφημιστικό budget. Φέτος λοιπόν που το Nouveau έβαλε το καλό του το φουστάνι, ξεχυθείτε και εσείς στους δρόμους της πόλης, ψάχνοντας τα bar που θα γιορτάζουν και θα δίνουν το σύνθημα των πέντε λέξεων του ενθουσιασμού: “Le Beaujolais Nouveau est arrive ( Το νέο Beaujolais έφτασε)”.
Στις κάβες και σε επιλεγμένα super market μπορείτε να βρείτε αυθεντικά Beaujolais Nouveau με λιανική τιμή από 4-8 ευρώ όπως του J.Drouhin, του G.Duboeuf και των Vignerons de Bel Air ή να καταφύγετε σε μια ελληνική εκδοχή «nouveau» όπως των Χατζημιχάλη, Λυραράκη, Μπουτάρη, Κτήμα Καρρά και άλλα φρέσκα που κυκλοφορούν στην αγορά.
Beaujolais spots στην Αθήνα
*Η Terroir-ίστρια είναι η οινολόγος (MSc O.I.V. PARIS) – sommelier Χρύσα Γιατρά.