Categories: ΣΚΑΝΕΡ

Singles’ Day στην Κίνα: Πόσα δις θα ξοδέψουν οι Κινέζοι σε μία μόνο μέρα;

Το Singles’ Day είναι το μεγαλύτερο φεστιβάλ διαδικτυακών αγορών στον κόσμο και οι Κινέζοι καταναλωτές αναμένεται να ξοδέψουν πολλά δισεκατομμύρια σε ευκαιρίες στα ηλεκτρονικά καταστήματα, κατά τη διάρκεια ενός μονοήμερου ξεφαντώματος κατανάλωσης. 

Η Singles’ Day (Ημέρα των Ελεύθερων ή Εργένηδων) ή αλλιώς Double 11 (Διπλό 11), είναι μια κινεζική ανεπίσημη γιορτή που ξεκίνησε από κάποιο πανεπιστήμιο της Κίνας το 1993, στην οποία γιορτάζουν άτομα που είναι μόνα, εργένηδες ή δεν βρίσκονται σε κάποια σχέση. Η ημερομηνία, 11 Νοεμβρίου (11/11), επιλέχθηκε επειδή, κατά τους κινέζους, ο αριθμός 1 μοιάζει με “ξερό κούτσουρο” που είναι η κινεζική αργκό του Διαδικτύου για έναν άγαμο άνδρα που δεν προσθέτει “κλαδιά” στο οικογενειακό δέντρο. Τα τέσσερα ‘1’ αναφέρονται επίσης αφηρημένα στη δημογραφική ομάδα των ανύπαντρων. Η εξάπλωση του εορτασμού των Singles μεγάλωσε με τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και η εκδήλωση έγινε ολοένα και πιο δημοφιλής στη σύγχρονη κινεζική κουλτούρα και κοινωνία.

Οι γιορτή της  Singles’ Day έχει αποκτήσει όμως με τα χρόνια μια πολύ μεγαλύτερη αξία, αφού έχει γίνει η ημέρα με τον μεγαλύτερο τζίρο σε αγορές  λιανικής και διαδικτυακών αγορών στον κόσμο. Ο πυρετός για κατανάλωση τη συγκεκριμένη μέρα ξεκίνησε το 2009 με πρωτοβουλία του γίγαντα του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Κίνα, Alibaba, με λιγότερους από τριάντα συμμετέχοντες, αλλά κάθε χρόνο οι αγορές αυξάνονταν. Αυτή η μέρα πια, αποτελεί κυρίως μια ευκαιρία για απεριόριστη κατανάλωση αγαθών. Οι Κινέζοι ψωνίζουν σαν μεθυσμένοι και οι ευκαιρίες ξεπετάγονται μπροστά στην οθόνη του κινητού τους ή του υπολογιστή με το ανοιγοκλείσιμο του ενός βλεφάρου. 

Για παράδειγμα, οι αγορές που πραγματοποιήθηκαν στο ηλεκτρονικό κατάστημα της Alibaba ξεπέρασαν τα 30 δισεκατομμύρια δολάρια, κατά τη διάρκεια της Singles’ Day το 2018. Ενώ το 2019, η αξία των εμπορευμάτων που πουλήθηκαν ανήλθε σε 38 δισεκατομμύρια δολάρια, μια αύξηση 22% από το προηγούμενο έτος. Άλλα ηλεκτρονικά καταστήματα, που ανταγωνίζονται την Alibaba,  όπως το JD.com, πραγματοποιούν παραπλήσια, εξωφρενικά έσοδα κάθε χρόνο στις 11/11. 

Κάποιοι τελικά, έχουν τους τέσσερις άσσους κρυμμένους στο μανίκι και θα κερδίζουν πάντα.

Eργαζόμενος σε εταιρεία παράδοσης, οδηγεί μοτοσυκλέτα φορτωμένος με πακέτα ενόψει της Ημέρας των Singles στη Σαγκάη της Κίνας, 10 Νοεμβρίου 2021. EPA/ALEX PLAVEVSKI

Ένας εργαζόμενος στον τομέα παράδοσης μεταφέρει πακέτα πριν από την Ημέρα των Singles στη Σαγκάη, Κίνα, 10 Νοεμβρίου 2021. EPA/ALEX PLAVEVSKI

Εργαζόμενοι στον κινεζικό γίγαντα ηλεκτρονικού εμπορίου JD.com φορτώνουν πακέτα προς παράδοση την Ημέρα των Singles ή Παγκόσμιο Φεστιβάλ Αγορών ‘11.11’, στο Πεκίνο, Κίνα, 11 Νοεμβρίου 2021. EPA/ROMAN PILIPEY

Μια γυναίκα αναζητά το πακέτο της που παραδόθηκε έξω από το σπίτι της, την Ημέρα των Singles. Πεκίνο, Κίνα, 11 Νοεμβρίου 2021. EPA/ROMAN PILIPEY

Άνθρωποι περπατούν σε εμπορικό κέντρο την Ημέρα των Singles, εν μέσω πανδημίας κορωνοϊού, στο Πεκίνο, Κίνα, 11 Νοεμβρίου 2021. EPA/ROMAN PILIPEY

Υπάλληλος, που εργάζεται για τον κινεζικό γίγαντα ηλεκτρονικού εμπορίου JD.com περιμένει σε τρίκυκλο όχημα φορτωμένο με πακέτα προς παράδοση, την Ημέρα των Singles, στο Πεκίνο, Κίνα, 11 Νοεμβρίου 2021. EPA/ROMAN PILIPEY

Ζευγάρι στέκεται μπροστά από διαφήμιση για τις εκπτώσεις Single’s Day σε εμπορικό κέντρο στη Σαγκάη, Κίνα, 11 Νοεμβρίου 2021. EPA/ALEX PLAVEVSKI

Γυναίκα ταξινομεί πακέτα σε υπηρεσία παράδοσης στην Σαγκάη, κατά τη διάρκεια του Singles Day. Κίνα, 11 Νοεμβρίου 2021. EPA/ALEX PLAVEVSKI

Σκάνερ