ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Μετά τον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη, τι μέλλει γενέσθαι για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας;

Λίγα χρόνια μετά την πώληση του πλειοψηφικού ποσοστού του μετοχικού του κεφαλαίου των λιμανιών Πειραιά (66%) και Θεσσαλονίκης (67%) σε ιδιώτες, την Τρίτη 21 Μαρτίου, το ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε την υπογραφή της σύμβασης αγοραπωλησίας μετοχών, για την απόκτηση πλειοψηφικής συμμετοχής 67% στο μετοχικό κεφάλαιο του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας (ΟΛΗΓ Α.Ε.) έναντι συνολικού τιμήματος 84,17 εκατ. ευρώ, μεταξύ του Ταμείου και της κοινοπραξίας που αποτελείται από τις εταιρείες GRIMALDI EUROMED S.p.A. – MΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ Α.Ν.Ε. – ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ Α.Ε. Η σύμβαση υπογράφτηκε μετά την έγκριση της διαγωνιστικής διαδικασίας από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Παράλληλα, μέσω της σύμβασης παραχωρούνται και τα λιμάνια της Πλαταριάς, των Συβότων, το λιμάνι εσωτερικού της Κέρκυρας καθώς και μια τεράστια χερσαία έκταση του παραλιακού μετώπου της Θεσπρωτίας από τα Σύβοτα έως και την περιοχή της Σαγιάδας (λιμανάκι, γηπεδάκια, τμήματα πεζοδρόμου και του Δρεπάνου), η οποία παρά τις επί σειρά ετών υποσχέσεις των κυβερνήσεων πως θα παραχωρούνταν στον Δήμο – με αποκορύφωμα την υπόσχεση της παρούσας κυβέρνησης ότι θα δοθεί στον Δήμο πριν από την πώληση του Λιμανιού – η χερσαία αυτή ζώνη δεν έχει παραχωρηθεί μέχρι σήμερα.

Οι εξελίξεις που αφορούν στον Οργανισμό Λιμένος Ηγουμενίτσας, έχουν φέρει στο προσκήνιο σωρεία αντιδράσεων ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του πλειοψηφικού ποσοστού της. Υπάρχουν όμως και εκείνοι που συνδέουν αυτή την κίνηση με το μέλλον της ανάπτυξης της τοπικής κοινωνίας και οικονομίας.

Τοπική κοινωνία και Υπάλληλοι Λιμανιών Ελλάδας ενάντια στο «ξεπούλημα» του λιμανιού της Ηγουμενίτσας

Οι συνέπειες της πώλησης έχουν απασχολήσει ιδιαίτερα το Εργατικό Κέντρο Θεσπρωτίας (ΕΚΘ). Όπως επισημαίνει στην Popaganda ο Πρόεδρός του, Σωτήρης Γκίκας, «Με τον τρόπο που οι πολιτικές της “απελευθέρωσης” των μεταφορών στην ακτοπλοΐα, όσο και στο σιδηρόδρομο, οδήγησαν στο προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη, στο “Εξπρές Σάμινα” με 81 νεκρούς και στη θαλάσσια περιοχή μας στο “Νorman Atlantic” και το “Εuroferry Olympia” του ομίλου Grimaldi με δεκάδες νεκρούς, στην απώλεια ζωής ενός λιμενεργάτη μαζί με τα άλλα εργατικά ατυχήματα στο λιμάνι του Πειραιά που παραδόθηκε στον κρατικό κινεζικό όμιλο την Cosco, έτσι και η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Ηγουμενίτσας αργά ή γρήγορα θα οδηγήσει σε τραγικές συνέπειες για τους εργαζόμενους, τους αυταπασχολούμενους και άλλα λαϊκά στρώματα».

«Δρομολογούνται σχέδια που θα οδηγήσουν στην καταστροφή εκατοντάδες αυτοαπασχολούμενους και θα αποκλείσουν τη δωρεάν πρόσβαση στο παραλιακό μέτωπο στους κατοίκους και επισκέπτες της περιοχής»

Σχολιάζοντας τις δηλώσεις του υφυπουργού Ναυτιλίας περί δυνατότητας δημιουργίας «νέων θέσεων εργασίας» και «οφέλους που θα έχει η τοπική κοινωνία και οι επιχειρήσεις των αυτοαπασχολούμενων» ύστερα από την υπογραφή της σύμβασης, το ΕΚΘ επισημαίνει πως, «Η πείρα από αντίστοιχες ιδιωτικοποιήσεις έχει δείξει πως αυτό που θα γίνει είναι να συγκεντρωθεί η τουριστική και εμπορική “πίτα” για να αυξηθούν τα κέρδη του επενδυτή. Ήδη τέτοια σχέδια δρομολογούνται με την παράδοση 6000 τ.μ. για εμπορική χρήση, με τη δημιουργία μαρίνας σε βάρος του ελεύθερου για τον λαό παραλιακού μετώπου. Σχέδια που θα οδηγήσουν στην καταστροφή εκατοντάδες αυτοαπασχολούμενους και θα αποκλείσουν τη δωρεάν πρόσβαση στο παραλιακό μέτωπο στους κατοίκους και επισκέπτες της περιοχής. Η δε παράδοση των αλιευτικών καταφυγίων σε Σύβοτα, Πλαταριά και Σαγιάδα θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στους αλιείς».

«Πρόκειται για ένα ακόμα έγκλημα-ξεπούλημα που δημιουργεί ισχυρά ξένα μονοπώλια χωρίς δημόσιο έλεγχο και χωρίς αναπτυξιακό προσανατολισμό»

Η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜ.Υ.Λ.Ε), είχε επισημάνει με τη σειρά της σε ανακοίνωσή της, ότι, «Εκτός από το τίμημα της αγοράς του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΗΓ Α.Ε., ένα λιμάνι που αποτελεί κόμβο στην ακτοπλοϊκή σύνδεση και διασύνδεση της χώρας με την Ε.Ε., ένα μέχρι σήμερα δημόσιο λιμάνι, που χρησιμοποιώντας όλα τα χρηματοδοτικά εργαλεία και προγράμματα πραγματοποίησε επενδύσεις πλέον των 300 εκατ. ευρώ τα τελευταία χρόνια, παραδίδεται χωρίς καμία δέσμευση με το μοντέλο της πώλησης του μετοχικού κεφαλαίου».

«Πρόκειται για ένα ακόμα έγκλημα-ξεπούλημα που δημιουργεί ισχυρά ξένα μονοπώλια χωρίς δημόσιο έλεγχο και χωρίς αναπτυξιακό προσανατολισμό. δεν ξέρουμε αν το τίμημα είναι υψηλό, αλλά θα το πληρώσει το επιβατικό κοινό στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας από την εγκατάσταση ενός μονοπωλίου στην ακτοπλοΐα που θα ελέγχει γραμμές, ακτοπλοϊκές συνδέσεις και λιμάνι».

«Δεν έχει αποδοθεί ακόμη στους Δήμους Ηγουμενίτσας και Φιλιατών, προς όφελος των κατοίκων της περιοχής, η χερσαία ζώνη που δεν εξυπηρετεί λιμενικές δραστηριότητες»

Και το Επιμελητήριο Θεσπρωτίας κατέστησε σαφές πως μετά τη συνεδρίαση των μελών του Δ.Σ. της ΟΛΗΓ (όπου αυτά κλήθηκαν να λάβουν απόφαση για την παροχή ειδικής άδειας για τη σύναψη της Τροποποιημένης Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ της ΟΛΗΓ και του Ελληνικού Δημοσίου, ως συνέπεια της πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του Λιμανιού) αρνήθηκε να παράσχει θετική ψήφο για τους εξής λόγους: «Καταρχάς ουδέποτε έλαβε γνώση ο εκπρόσωπός μας των περιεχομένων της από 21/03/2023 Σύμβασης για την αγοραπωλησία των μετοχών μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και αγοραστή (Grimaldi), καθώς και το σχέδιο της Τροποποιημένης Σύμβασης μεταξύ ΟΛΗΓ και Δημοσίου. Επίσης, δεν έχει αποδοθεί ακόμη στους Δήμους Ηγουμενίτσας και Φιλιατών, προς όφελος των κατοίκων της περιοχής, η χερσαία ζώνη που δεν εξυπηρετεί λιμενικές δραστηριότητες, παρά τις κατά καιρούς διαβεβαιώσεις των αρμοδίων κυβερνητικών παραγόντων. 

Το Επιμελητήριο ζητά ακόμη να δοθούν άμεσα στη δημοσιότητα τα συμβατικά κείμενα που αφορούν στην μεταβίβαση της πλειοψηφίας των μετοχών της ΟΛΗΓ στην εταιρεία Grimaldi, για να ενημερωθεί άμεσα και έγκυρα η τοπική κοινωνία για τις σχετικές προβλέψεις που την αφορούν. «Κάθε περαιτέρω καθυστέρηση δημιουργεί υποψίες και υπόνοιες για την ύπαρξη αδιαφανών και μεροληπτικών όρων υπέρ του αγοραστή και κατά των συμφερόντων του δημοσίου και της τοπικής κοινωνίας», τονίζει.

A closeup of the ship wires with the sea on the background under sunlight

«Θύμα της ιδιωτικομανίας της ΝΔ ο Λιμένας» για την αντιπολίτευση

Οι εξελίξεις στον Λιμένα της Ηγουμενίτσας, έχουν ανακινήσει και τις αντιδράσεις των κομμάτων της αντιπολίτευσης. Μεταξύ άλλων, το Μ-Λ ΚΚΕ κάνει λόγω σε ανακοίνωσή του για τα ατυχήματα και δυστυχήματα που έχουν προκληθεί τα τελευταία χρόνια με πλοία του στόλου των Μινωϊκών Γραμμών, οι οποίες έχουν αγοραστεί από τον όμιλο Grimaldi: «Στα 130 πλοία του στόλου της, έχουν εκδηλωθεί πάνω από έξι πυρκαγιές τα τελευταία χρόνια και ένα οχηματαγωγό τους βούλιαξε στο Βισκαϊκό, (μεταξύ αυτών, στις ελληνικές θάλασσες, στο Norman Atlantic, το 2014 με δεκάδες νεκρούς και στο Euroferry Olympia, το 2022). Μάλιστα, η σύμβαση υπογράφεται την στιγμή που ο λαός μας είναι στους δρόμους για το έγκλημα που έγινε στους ιδιωτικοποιημένους στο Ιταλικό κρατικό μονοπώλιο σιδηροδρόμους […]».

Και συνεχίζει λέγοντας: «Όλα αυτά τα χρόνια το Λιμάνι για πολλούς ήταν η “Μεγάλη Ιδέα” που θα έφερνε την “ανάπτυξη”, μόνο που η ανάπτυξη δεν ήρθε και η φτώχεια και η ανεργία, σαν αποτέλεσμα των αντιλαϊκών πολιτικών, μεγάλωσαν. Απεναντίας είχαμε την κυκλοφοριακή συμφόρηση, λόγω μη ύπαρξης Περιφερειακής οδού, τις πλημμύρες στο Λαδοχώρι, τον θόρυβο και την αιθαλομίχλη των καραβιών, την καταστροφή των πράσινων λόφων της “Γωνιάς”, την αύξηση της αξίας της γης, την ακρίβεια σε καύσιμα και σε όλα τα αγαθά, το κλείσιμο των περισσότερων Ναυτικών Πρακτορείων, όπου δούλευαν αρκετοί εργαζόμενοι, όλα σε όφελος των εφοπλιστικών εταιρειών».

ΜέΡΑ25: «Όταν δίνεις το λιμάνι σε έναν ιδιώτη του δίνεις το δικαίωμα ουσιαστικά να αποσπά χρήμα, προσόδους από το Δημόσιο, από τον τόπο»

Το ΜέΡΑ25 από την πλευρά του, χαρκτηρίζει το λιμάνι της Ηουμενίτσας ως «το θύμα της ιδιωτικομανίας», καταγγέλλοντας πως «συνεχίζεται η εκποίηση των στρατηγικών υποδομών της χώρας από τις μνημονιακές κυβερνήσεις. Το λιμάνι πλέον παραχωρήθηκε για την επιχειρηματική δραστηριότητα και κερδοφορία των ιδιωτών “επενδυτών”, καθώς η Grimaldi αναγορεύτηκε με την σύμβαση σε απόλυτο κυρίαρχο του παραλιακού μετώπου, αποκλείοντας την ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών καθώς και κάθε οικονομική ή άλλη δραστηριότητα τους, Για μια ακόμη φορά κυβέρνηση και τοπικοί “άρχοντες” επέδειξαν περιφρόνηση προς τη βούληση της τοπικής κοινωνίας, καθώς και των μαζικών κοινωνικών και επαγγελματικών φορέων της περιοχής».

Σε επίσκεψή του το 2022 στο Λιμάνι της Ηγουμενίτσας, ο Γραμματέας του ΜέΡΑ25, Γιάνης Βαρουφάκης, είχε δηλώσει: «Κάθε λιμάνι είναι ένα μονοπώλιο. Το μονοπώλιο ποτέ δεν μπορεί να υποκαταστήσει την αγορά. Όταν δίνεις το λιμάνι σε έναν ιδιώτη, του δίνεις το δικαίωμα ουσιαστικά να αποσπά χρήμα, προσόδους από το Δημόσιο, από τον τόπο. Το χειρότερο, δεν είναι ένα απλό λιμάνι το οποίο ιδιωτικοποιείται, είναι ένα λιμάνι το οποίο έχει περάσει στο ΤΑΙΠΕΔ και κάθε δεκάρα που θα πάρει το ΤΑΙΠΕΔ, που θα είναι ελάχιστες δεκάρες σε σχέση με τις προσόδους που θα μπορούν να αποσπά από τον τόπο αυτόν ο ιδιώτης που θα το πάρει, θα πάει μέσω του ΤΑΙΠΕΔ στην τρόικα. Μια τρόικα που πρώτον δεν έχει ανάγκη αυτά τα χρήματα, αντίθετα με τον τόπο αυτόν που τα έχει».

ΣΥΡΙΖΑ: «Οι Ευρωπαϊκές και Διεθνείς Πρακτικές συνιστούν τη διατήρηση των λιμένων υπό δημόσιο έλεγχο για λόγους αναπτυξιακούς και προάσπισης του δημοσίου συμφέροντος».

Τέλος, ο ΣΥΡΙΖΑ κάνει λόγο για άρνηση της κυβέρνησης να αποκαλύψει το περιεχόμενο της συναλλαγής με τους νέους ιδιοκτήτες του λιμένα. «Ήδη από τον Οκτώβριο του 2022 ο Υπουργός Οικονομικών κ. Σταϊκούρας αρνήθηκε διά του ΤΑΙΠΕΔ να αποκαλύψει το περιεχόμενο της Σύμβασης Παραχώρησης του λιμένα, απαντώντας σε Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων που είχε καταθέσει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Μάριος Κάτσης. Ο Οργανισμός Λιμένα Ηγουμενίτσας, πωλείται παρά το ότι το τίμημα που προσφέρθηκε είναι ευτελές καθώς έχουν ολοκληρωθεί σημαντικές δημόσιες επενδύσεις την ίδια στιγμή που ο ΟΛΗΓ εμφανίζει διαχρονικά κερδοφορία, ενώ οι ευρωπαϊκές και διεθνείς πρακτικές (ΕΕ, ΗΠΑ κα) συνιστούν τη διατήρηση των λιμένων υπό δημόσιο έλεγχο για λόγους αναπτυξιακούς και προάσπισης του δημοσίου συμφέροντος.

Στα επιχειρήματά του κατά της πώλησης του 67% του ΟΛΗΓ σε ιδιώτες, ο ΣΥΡΙΖΑ προσθέτει πως, «Παραδίδεται μονοπωλιακά το εξωτερικό εμπόριο της χώρας που διακινείται ακτοπλοϊκά, αφού εταιρείες ίδιων συμφερόντων θα διαχειρίζονται με κυρίαρχο τρόπο και τις υποδομές και την ακτοπλοϊκή σύνδεση με την Ιταλία, με κινδύνους για την αύξηση στις τιμές των προϊόντων και για την ποιότητα των συνδέσεων. Ακόμη, η Ελλάδα χάνει ένα σημαντικό θεσμικό εργαλείο επιρροής στην ευαίσθητη περιοχή της Αδριατικής που θα ευνοούσε την ανάπτυξη σχέσεων συνεργασίας με τις χώρες των Δυτικών Βαλκανίων στη βάση του αμοιβαίου οφέλους, ενώ δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για τη δημιουργία μονοπωλίου που θα εξοβελίσει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που εμπλέκονται στη λιμενική δραστηριότητα».

Στον αντίποδα, πηγές κάνουν λόγο για επενδύσεις «που θα ωφελήσουν την τοπική κοινωνία και οικονομία»

Η Popaganda επικοινώνησε με πηγές που έχουν παρακολουθήσει το ζήτημα του Λιμένα Ηγουμενίτσας και άλλων λιμένων της χώρας, καθώς και τις σχετικές ενέργειες της κυβέρνησης και του ΤΑΙΠΕΔ, οι οποίες ωστόσο επιθυμούν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους.

Από τη δική τους μεριά, αναφέρουν αρχικά ότι «δεν ιδιωτικοποιείται το λιμάνι, αλλά ο οργανισμός ο οποίος έχει τη διαχείριση του λιμένα – και για την ακρίβεια παραχωρείται, πωλείται δηλαδή, το πλειοψηφικό ποσοστό του μετοχικού του κεφαλαίου. Ο οργανισμός αυτός, όπως όλοι οι οργανισμοί λιμένων, διαθέτει σύμβαση με το Ελληνικό Δημόσιο (όπως έχει για παράδειγμα και η εταιρεία που διαχειρίζεται το Ελ. Βενιζέλος). Το ελληνικό δημόσιο εξακολουθεί να κρατάει μια συμμετοχή στον ΟΛΗΓ, η οποία είναι της τάξεως του 33%, ενώ οι υποδομές του λιμανιού παραμένουν αποκλειστικά στο ελληνικό δημόσιο, το οποίο μπορεί να τις χρησιμοποιήσει όπως θέλει για να παράγει έσοδα».

«Πρόκειται για έναν όμιλο που έχει μακρά εμπειρία στη διαχείριση λιμενικών υποδομών και έχει σκοπό να κάνει σημαντικές επενδύσεις στο λιμάνι»

Και προσθέτουν για τα σχέδια της Grimaldi στο λιμάνι, πως, «Στην περίπτωση του Λιμένα της Ηγουμενίτσας, έχει εισπραχθεί ένα τίμημα ύψους 84,2 εκατομμυρίων ευρώ για το 67% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΗΓ Α.Ε. Το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, όταν παίρνει μια απόφαση έχει και αποτιμήσεις, και το τίμημα αυτό αποδείχθηκε πάνω από πέντε φορές μεγαλύτερο της αποτίμησης που είχε. Ο όμιλος Grimaldi μαζί με τις Μινωικές Γραμμές που είναι θυγατρική του ομίλου, υπέβαλε μια πολύ ελκυστική προσφορά. Πρόκειται για έναν όμιλο που έχει μακρά εμπειρία στη διαχείριση λιμενικών υποδομών και στη ναυτιλιακή βιομηχανία γενικότερα, και έχει σκοπό να κάνει σημαντικές επενδύσεις στο λιμάνι, και να φτιάξει μεταξύ άλλων και έναν τερματικό σταθμό για την διακίνηση αυτοκινήτων. Πρόκειται επομένως να κινητοποιηθούν μεγάλα κεφάλαια και να γίνουν επενδύσεις οι οποίες θα ωφελήσουν σε πολύ μεγάλο βαθμό την τοπική κοινωνία και οικονομία».

«Μέχρι στιγμής, απ’ αυτά που έχει κάνει το ΤΑΙΠΕΔ τα έσοδα για το ελληνικό δημόσιο είναι πάνω από 10 δισεκατομμύρια ευρώ»

Αναφερόμενες στη συνέχεια στο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων της Ελλάδας το οποίο έχει επιβάλλει η Τρόικα και στο πλαίσιο του οποίου αποφασίστηκε και η πώληση του 67% του ΟΛΗΓ, οι πηγές με τις οποίες συνομιλήσαμε ισχυρίζονται πως οι ιδιωτικοποιήσεις έγιναν προκειμένου να αξιοποιηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα περιουσιακά στοιχεία τα οποία έχει το δημόσιο στη διάθεσή του, να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας, να μειωθεί το δημόσιο χρέος και να κινητοποιηθούν κεφάλαια. «Μέχρι στιγμής, απ’ αυτά που έχει κάνει το ΤΑΙΠΕΔ τα έσοδα για το ελληνικό δημόσιο είναι πάνω από 10 δισεκατομμύρια ευρώ, έχουν κινητοποιηθεί συνολικά κεφάλαια άνω των 20 δισεκατομμυρίων, έχουν δημιουργηθεί πάνω από 20 χιλιάδες θέσεις εργασίας, ενώ η ετήσια ενίσχυση του ΑΕΠ είναι πάνω από 1 δισεκατομμύριο», λένε.

«Το ελληνικό δημόσιο είχε διαχρονικά αδυναμία στη διαχείριση περιουσιακών στοιχείων, στη βέλτιστη δυνατή τους αξιοποίηση, και υπάρχουν πολλά παραδείγματα γι’ αυτό. Χαρακτηριστικά, έχει πουληθεί το 66% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς. Μέσα από την ανάπτυξη που έχει κάνει ο νέος μέτοχος, αυτό το οποίο εισπράττει το ελληνικό δημόσιο ως μέρισμα (το 7% πλέον έναντι του 74% που εισέπραττε παλιότερα), είναι το ίδιο ποσό με εκείνο που εισέπραττε όταν είχε το 74%».

«Οι λιμένες τους οποίους διαχειρίζονται ιδιώτες έχουν αυξήσει πάρα πολύ την παραγωγικότητά τους, με παράδειγμα τον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη»

Ανταπαντώντας ακόμη στο επιχείρημα του ΜέΡΑ25, σύμφωνα με το οποίο, η πώληση του 67% του λιμανιού δίνει δικαίωμα στους ιδιώτες να αποσπούν χρήμα και προσόδους από το Δημόσιο και τον τόπο, ισχυρίζονται πως, «Αυτό δεν έχει καμία βάση, και αυτό που έχει αποδείξει η εμπειρία του παρελθόντος είναι ότι οι λιμένες τους οποίους διαχειρίζονται ιδιώτες έχουν αυξήσει πάρα πολύ την παραγωγικότητά τους, με παράδειγμα τον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη. Ο κύκλος εργασιών αυξάνεται και άρα αποδίδουν περισσότερους φόρους στο ελληνικό δημόσιο, ενώ δημιουργούνται θέσεις εργασίας. Επίσης οι επενδύσεις που κάνουν, όλες τους υπόκεινται σε φόρο προστιθέμενης αξίας, τον οποίο καταβάλλουν πάλι προς όφελος των Ελλήνων φορολογουμένων και πολιτών».

«Κανένα συμβατικό κείμενο το οποίο έχει εγκριθεί από το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ δεν έχει απορριφθεί από το ελεγκτικό συνέδριο»

Σχολιάζοντας όσα επισημαίνει ο ΟΜ.Υ.Λ.Ε για το γεγονός ότι δεν έχει διατεθεί ακόμη η σύμβαση παραχώρησης του πλειοψηφικού ποσοστού του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΗΓ, οι πηγές αναφέρουν πως, «Η σύμβαση παραχώρησης πρόκειται να κυρωθεί τις επόμενες ημέρες από την ελληνική Βουλή. Επομένως, όπως όλες οι συμβάσεις παραχώρησης, θα κατατεθεί ολόκληρη στη Βουλή και θα μπορεί ο κάθε πολίτης να τη διαβάσει. Επίσης όλες οι αποφάσεις που λαμβάνει το ΤΑΙΠΕΔ και όλα τα συμβατικά κείμενα, όλα αυτά ελέγχονται από από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Κανένα συμβατικό κείμενο το οποίο έχει εγκριθεί από το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ δεν έχει απορριφθεί από το ελεγκτικό συνέδριο».

«Το ότι η Grimaldi είχε δύο πλοία στα οποία συνέβησαν δυστυχήματα, δεν έχει καμία σχέση με τη διαχείριση των λιμένων»

Τέλος, όσον αφορά στις επισημάνσεις της τοπικής κοινωνίας και της αντιπολίτευσης σχετικά με τα δυστυχήματα που έχουν σημειωθεί με πλοία του ιταλικού ομίλου, απαντούν πως, «Η Grimaldi  διαθέτει έναν κλάδο που σχετίζεται με την ακτοπλοΐα, και η διαχείριση των λιμενικών υποδομών αποτελεί ξεχωριστό κλάδο. Το ότι η Grimaldi είχε δύο πλοία στα οποία συνέβησαν δυστυχήματα, δεν έχει καμία σχέση με τη διαχείριση των λιμένων, καθώς δεν της έχει ανατεθεί να κάνει ακτοπλοϊκό έργο. Η Grimaldi δραστηριοποιείται εδώ και πάρα πολλά χρόνια στη γραμμή Ηγουμενίτσα – Ιταλία, όπως είναι ελεύθερη κάθε ακτοπλοϊκή εταιρεία να δραστηριοποιηθεί».

Λουίζα Σολομών-Πάντα