Categories: ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ

Ugly Models: Ένα ασυνήθιστο πρακτορείο μοντέλων [ΕΙΚΟΝΕΣ]

Μοντέλα με τατουάζ, παραπανίσια κιλά, στραβές μύτες, πεταχτά αυτιά, μεγάλο πηγούνι, μακρύ λαιμό. Και χωρίς τέλειες αναλογίες. Καλώς ήρθατε στο Ugly Models, ένα πρακτορείο μοντέλων διαφορετικό από τα άλλα, στο Λονδίνο.

Η Εβδομάδα Μόδας αρχίζει σήμερα στη βρετανική πρωτεύουσα και ανάμεσα στις στρατιές μοντέλων που θα παρελάσουν στην πασαρέλα μόλις ελάχιστα, μετρημένα στα δάκτυλα του ενός χεριού, θα προέρχονται από το πρακτορείο αυτό. Οι εβδομάδες μόδας, με τα νεαρά σκελετωμένα ή αρσενικοθήλυκα μοντέλα, όντως δεν είναι η ειδικότητά του. Σε αυτό τα μοντέλα είναι ο εαυτός τους. Και παρότι η επωνυμία του δηλώνει “άσχημα μοντέλα”, το πρακτορείο προσφέρει πολύ περισσότερα.

“Είναι ένα πρακτορείο για μοντέλα που έχουν τη δική τους προσωπικότητα”, συνοψίζει ο διευθυντής του Μαρκ Φρεντς. “Υπάρχουν παχουλά, λεπτά, ψηλά, κοντά. Είναι ένας ύμνος στην ποικιλομορφία”, υπογραμμίζει ο 50αρης γενειοφόρος Φρεντς που επικαλείται τον Ζεράρ Ντεπαρντιέ ως παράδειγμα. “Δεν είναι ο ωραιότερος άνδρας που μου έρχεται στο μυαλό αλλά, όταν τον κοιτάζετε, αυτός είναι τόσο διαφορετικός, τόσο ήρεμος που γίνεται σέξι”.

Το άσχημο είναι όμορφο

Το πρακτορείο ιδρύθηκε πριν από μισό αιώνα και διαθέτει έναν υπαίθριο χώρο στα γραφεία του στο δυτικό Λονδίνο. Καναπές μπαρόκ, υπολογιστές, τοίχοι γεμάτοι με φωτογραφίες μοντέλων, ένα πορτρέτο του Ντέιβιντ Μπάουι και η επιγραφή: “Η ατέλεια είναι ομορφιά, η τρέλα είναι μεγαλοφυΐα”.

Όπως κάθε πρακτορείο, το Ugly διαχειρίζεται την καριέρα των μοντέλων και τα φέρνει σε επαφή με πελάτες κάθε είδους: την Burberry, τη Mercedes, την Jack Daniel’s.

Σήμερα, διοργανώνει casting για να συμπληρώσει τον κατάλογό του. Οι υποψήφιοι απέχουν μακράν από τις προδιαγραφές που επικρατούν στη μόδα.

Υπάρχουν οι γεροδύναμοι. Ο Κρις για παράδειγμα, πρώην στρατιωτικός, αρκετά μπρατσωμένος, ποζάρει φορώντας μόνο παντελόνι έχοντας δίπλα του μια μελαχρινή με μπικίνι. Αυτή είναι 50 χρονών αλλά μοιάζει με 25άρα και θέλει να ξαναρχίσει την καριέρα του μοντέλου. Επίσης, ο Κρις Τσέσνι, πρώην παίκτης του ράγκμπι που πέρασε από τις ομάδες της Τουλόν και της λονδρέζικης Saracens. Ένα βουνό, με ύψος 1,98 μ. και 135 κιλά. Τα μπράτσα του ζωγραφισμένα με τατουάζ, το κεφάλι ξυρισμένο, είναι περήφανος για το πρόσωπό του που έχει ουλές από διάφορα ατυχήματα, για το σώμα του που έχει σημάδια από τους καβγάδες ετών μέσα στα γήπεδα του ράγκμπι. Τι θέλει; “Μια νέα περιπέτεια, μια νέα πρόκληση”.

Υπάρχουν αυτοί που θέλουν να υποστηρίξουν ένα σκοπό. Η Σιρά Ραβιντρέν είναι μικροσκοπική, 22 ετών, από τη Σρι Λάνκα και δηλώνει “μοντέλο ακτιβίστρια μετανάστρια”. Εχει κατάμαυρα μακριά μαλλιά, ύψος 1,61 μ., φορά φαρδύ τζιν και μαύρο τοπ, η κοιλιά έξω, σκουλαρίκι στο δεξί ρουθούνι και ο λόγος της είναι συναρπαστικός. “Είμαι μια έγχρωμη γυναίκα”, δηλώνει. “Μεγαλώνοντας δεν είδα ποτέ κανέναν που να μου μοιάζει στα μέσα ενημέρωσης ή στη μόδα”. Η Φράνσις είναι μια άλλη νέα γυναίκα: άψογη, με γάντια, ρετρό φράντζα και ένα εντυπωσιακό ζευγάρι φουτουριστικές πατερίτσες. Είναι ανάπηρη ωστόσο δηλώνει περήφανα ότι “η αναπηρία ουδέποτε στάθηκε εμπόδιο σε κάτι που ήθελα να κάνω”.

Νιώθουν καλά με τον εαυτό τους

“Ένα καλό μοντέλο Ugly, είναι κάποιος που νιώθει καλά”, δηλώνει ο Μαρκ Φρεντς. “Δεν θέλουμε οι άνθρωποι να αλλάζουν. Αυτό είναι πράγματι σημαντικό όταν σκέφτεται κανείς την πίεση που ασκείται στους νέους” τους οποίους οι προσταγές της μόδας θέλουν συν τοις άλλοις πολύ αδύνατους.

Αναζητώντας οτιδήποτε ξεφεύγει από το συνηθισμένο, το πρακτορείο ξεκαθαρίζει ότι δεν χρησιμοποιεί κυνικά τις ιδιαιτερότητες των μοντέλων του. Το αντίθετο. “Μερικές φορές, μας τηλεφωνούν για να ζητήσουν κοντούς που παίζουν μπουνιές”, αναστενάζει η Λουλού Πάλμερ, αρμόδια για την επιλογή των νέων μοντέλων. “Αυτό δεν το κάνουμε. Δεν είμαστε εδω για να εκμεταλλευόμαστε τον κόσμο”.

Κυνηγώντας νέα ταλέντα, το προσωπικό παραδέχεται ότι η επωνυμία του πρακτορείου μπορεί ενίοτε να προκαλεί επιφυλάξεις. “Έχω συναντήσει τόσους ανθρώπους που μου λένε: “Δεν θα μου ζητήσεις στο κάτω κάτω να είμαι και μοντέλο…”, διηγείται ο Μαρκ. Ωστόσο, όταν συνειδητοποιούν τον πραγματικό χαρακτήρα του πρακτορείου και τις ευκαιρίες που προσφέρει, “τότε θέλουν να συμμετέχουν σε αυτό”.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ)

POPAGANDA

Share
Published by
POPAGANDA