Περαστικοί και τουρίστες κοιτούν το άγαλμα της κορυφαίας Ελληνίδα υψιφώνου Μαρία Κάλλας που φιλοτέχνησε η καθηγήτρια στον Τομέα Γλυπτικής στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας και μέλος στο Δ.Σ. του Μουσείου της Ακρόπολης γλύπτρια Αφροδίτη Λίτη, και τοποθετήθηκε στην οδό Διονυσίου Αρεοπαγίτου, Τρίτη 12 Οκτωβρίου 2021. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΛΑΧΟΣ
Με ιδιαίτερα καυστικό τίτλο που θέτει το ερώτημα… «O Γκάντι με τακούνια;», το εκτενές ρεπορτάζ του Guardian ασχολείται με τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν στην Ελλάδα, μετά τα αποκαλυπτήρια του αγάλματος της Μαρίας Κάλλας, «απέναντι από το ρωμαϊκό θέατρο όπου η παγκόσμιας φήμης τραγουδίστρια της όπερας έκανε το ντεμπούτο της».
«Το έργο ύψους 1,8 μέτρων, που δημιουργήθηκε προς τιμήν της σοπράνο από θαυμαστές που θεωρούν την Κάλλας ως ένα από τα πιο υποτιμημένα περιουσιακά στοιχεία της χώρας, έχει επικριθεί ότι είναι κιτς, ακατάλληλο και, ακόμη χειρότερα, δεν μοιάζει με το είδωλό της ”La Divina”», αναφέρει το δημοσίευμα.
Όπως υπενθυμίζει το δημοσίευμα, το άγαλμα φιλοτέχνησε η Αφροδίτη Λίτη, Καθηγήτρια γλυπτικής στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών με ανάθεση από τον Ελληνικό Σύλλογο «Μαρία Κάλλας» και εμπνεύστηκε από διάφορες φωτογραφίες που της παρείχε ο εν λόγω σύλλογος.
Η Λιάνα Σκουρλή, η οποία ίδρυσε την Ελληνική Εταιρεία Μαρία Κάλλας και συνέβαλε στη συγκέντρωση κεφαλαίων για το άγαλμα, περιέγραψε την κριτική ως «εντελώς άδικη».