Categories: ΚΟΣΜΟΣ

Λεύκωμα από τις εκδόσεις Taschen αφιερωμένο στη Ναόμι Κάμπελ

Ένα τετρακοσίων σελίδων άλμπουμ για το σούπερ μοντέλο, επιχειρηματία, ακτιβίστρια και προβοκάτορα Ναόμι Κάμπελ εξέδωσε ο εκδοτικός οίκος Taschen. Είναι αναντίρρητα μια από τις με τη μεγαλύτερη επίδραση φιγούρες στον κόσμο της μόδας. Υπήρξε το πρώτο μαύρο μοντέλο που κόσμησε τα εξώφυλλα του γαλλικού Vogue και του Time. Ήταν το πρόσωπο στα εξώφυλλα εκατοντάδων περιοδικών, γράφτηκαν γι’ αυτήν απειράριθμα άρθρα και την αγάπησε ο φακός κάποιων από τους καλύτερους φωτογράφους της δεκαετίας του 1980, της δεκαετίας του 1990 και του σήμερα.

Η έκδοση έρχεται σε δύο τόμους. Ο μεγαλύτερος, γεμάτος φωτογραφίες από όλη την καριέρα της: πόζες μπροστά στον φακό των Mert Alas and Marcus Piggott, Richard Avedon, Anton Corbijn, Steven Meisel, Helmut Newton, Herb Ritts, Paolo Roversi, Ellen von Unwerth και Bruce Weber. Περιλαμβάνει επίσης τη σειρά του Peter Lindbergh όπου η Ναόμι χορεύει για το ιταλικό Vogue ως Ζοζεφίν Μπέικερ (η φωτογράφιση έγινε στη Ντοβίλ, το 1988). Και τη φωτογραφική σύνθεση του Jean-Paul Goude για το αμερικανικό Harper’s Bazaar στην οποία η Ναόμι κάνει αγώνα δρόμου με μια τσίτα. Μαζί με τις φωτογραφίες, κείμενα που έγραψε η ίδια για τα παιδικά της χρόνια· για το ξεκίνημα της καριέρας ως μοντέλο· για τη δουλειά της με κάποιους από τους σπουδαιότερους σχεδιαστές μόδας, όπως οι Azzedine Alaïa, John Galliano, Marc Jacobs, Karl Lagerfeld και Gianni Versace. Ο μεγάλος τόμος συνοδεύεται από έναν μικρότερο, με πληροφορίες και μια συνέντευξη στην οποία ανακαλεί στη μνήμη τη ζωή της και τη δουλειά της με τον Ajesh Patalay.

Τιμητική θέση στο άλμπουμ έχει, βεβαίως, ο Peter Lindbergh. «Την πρώτη χρονιά μου ως μοντέλο δούλεψα με πολλούς φωτογράφους. Ένας από τους πρώτους ήταν ο Peter Lindbergh. Ήμουν 16 χρονών όταν με φωτογράφισε για το περιοδικό “New York Woman”» γράφει. Δούλευαν μαζί ως το 2018 – ο Lindbergh πέθανε πέρυσι, στα 74 του – και οι φωτογραφίες από αυτή τη συνεργασία περιλαμβάνονται στην έκδοση. «Δουλεύοντας με τον Peter ήταν κάτι θαυμάσιο γιατί πάντα ενθουσιαζόταν τόσο πολύ. Ο ενθουσιασμός του ήταν παιδικός, σχεδόν ξεχείλιζε από μέσα του» δηλώνει η Ναόμι.

Στέλλα Σαρρή

Share
Published by
Στέλλα Σαρρή