Σε αλλαγή της σύμβασης παραχώρησης του λιμανιού του Πειραιά κατευθύνει την Ελλάδα με εντολή της η Κομισιόν για να ανακτηθούν παράνομες κρατικές ενισχύσεις από τους Κινέζους της ΣΕΠ και τη Cosco. H συγκεκριμένη απόφαση είδε το φως της δημοσιότητας λίγο πριν τη χθεσινή συνάντηση Τσίπρα- Μέρκελ και πριν ο Γιάννης Δραγασάκης φτάσει στο Πεκίνο, εν όψει του προγραμματισμένου του ταξιδιού.Έτσι, καταρρίπτεται το επιχειρηματικό σχέδιο καθώς η Κομισιόν ζητά την κατάργηση ορισμένων βασικών όρων της σύμβασης παραχώρησης.
Οι αποφάσεις αυτές της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού φαίνεται να δεσμεύουν την Ελλάδα η οποία πρέπει να αναδιαμορφώσει τη σύμβαση παραχώρησης και να έχεις ως πάτημα τις παρατηρήσεις που έγιναν από την Κομισιόν και εν τέλει να διαπραγματευτεί και συμφωνήσει με τους Κινέζους. Έπειτα, το σχέδιο αυτό θα εγκριθεί από τις Γενικές Διευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το Ελεγκτικό Συνέδριο και το Κοινοβούλιο. Να τονιστεί ότι η συγκεκριμένη απόφαση της Κομισιόν σχετίζεται με τη σύμβαση παραχώρησης που επικυρώθηκε με νόμο του 2009 από τη Νέα Δημοκρατία.
Έχει διαρρεύσει ότι το ποσό των εκτιμώμενων κρατικών ενισχύσεων δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλο (1 εκατ. ευρώ), αλλά η αύξηση του χρονικού διαστήματος το οποίο είναι στα 35 χρόνια απαιτεί ένα νέο επιχειρηματικό πλάνο. Τα φορολογικά προνόμια της Cosco έχουν να κάνουν αρχικά με την «απαλλαγή από τον φόρο εισοδήματος επί δεδουλευμένων τόκων, θα γίνουν ευνοϊκές διατάξεις όσον αφορά την επιστροφή του πιστωθέντος ΦΠΑ, επιλογή μεταξύ τριών μεθόδων απόσβεσης, και θα υπάρξει ένα επιλεκτικό φορολογικό καθεστώς για ξένες επενδύσεις» Το τελευταίο σημείο έχει ιδιαίτερη σημασία γιατί αποτελεί τη βάση για την προστασία των ναυτιλιακών επενδύσεων στην Ελλάδα.
Στη συνέχεια, όπως είχε γραφτεί στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ οι ελληνικές αρχές έχουν την απόλυτη ευχέρεια να δημιουργούν νέους όρους ώστε να φτιάχνουν πιο ελκυστικές τις επενδύσεις για τις επιχειρήσεις. Άλλωστε, όπως έχει γραφεί και στην προηγούμενη έρευνα της Επιτροπής το 2012 για τη σύμβαση παραχώρησης, που δημοσιεύθηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ, από την ερμηνεία της νομικής αυτής βάσης προκύπτει ότι «σε αντίθεση με όσα ισχυρίζονται οι ελληνικές αρχές, μπορεί να εξαχθεί το συμπέρασμα ότι η διοίκηση έχει την ευχέρεια να θεσπίζει νέους όρους, καθώς και «διευκολύνσεις» που μπορούν να καταστήσουν τιςσ υγκεκριμένες επενδύσεις ελκυστικές για τις επιχειρήσεις. Το 2012 σε έρευνα που πραγματοποίησε η Κομισιόν αποδέχθηκε ότι οι διαφορές μεταξύ της σύμβασης παραχώρησης και της διακήρυξης του έργου δεν συνιστούν κρατική ενίσχυση και ανταποκρίνονται στο δίκαιο του ανταγωνισμού. Η συγκεκριμένη υπόθεση ξεκινά το 2009 όταν υπήρξαν για πρώτη φορά καταγγελίες για τη σύμβαση παραχώρησης του λιμανιού στους Κινέζους.