Categories: ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

«Ευτυχισμένες Μέρες» με την Όλια Λαζαρίδου το φθινόπωρο στο Bios

Δεν θέλω μήτε να καθοδηγήσω μήτε να βελτιώσω μήτε να απομακρύνω τους ανθρώπους από την ανία. Θέλω να φέρω την ποίηση στη δραματουργία, μια ποίηση που πέρασε μέσα από το κενό και κάνει μια καινούργια αρχή σε έναν καινούργιο χώρο. | Σ. Μπέκετ
Το κείμενο του Μπέκετ γραμμένο στα 1960 παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο Cherry Lane Theater της Νέας Υόρκης στις 17 Σεπτεμβρίου 1961 και επιστρέφει έκτοτε διαρκώς σε σκηνικά ανεβάσματα σε όλο τον κόσμο. Σχεδόν ως «θεατρικό άλυτο». Η Γουίνυ «ενταφιασμένη ως επάνω από τη μέση της», στο κέντρο ενός τύμβου είναι το πρώτο θηλυκό θεατρικό προσωπείο του συγγραφέα που εξαντλεί όλες τις συγγραφικές (του) δυνατότητες στην αναζήτηση μιας γλώσσας του Υποκειμένου. Μια φωνή μονολογεί. Μάταια. Αυτή είναι η ελάχιστη μονάδα μέτρησης της ύπαρξης στα κείμενα του Μπέκετ. Η Γουίνυ μονολογεί και διαρκώς αναζητά μια επιβεβαίωση από τον Γουίλυ πως είναι εκεί και την ακούει. Άρα θα υπάρχει. Άρα θα υπάρχουν. Η Γουίνυ και ο Γουίλυ, λοξά ιδωμένοι, είναι το ποιητικό δίπολο των «Ευτυχισμένων Ημερών» που συνθέτει την ενότητά του μέσα σ’ έναν χώρο επινοημένο από τον συγγραφέα στην προσπάθειά του να αποτυπώσει «το πιο τρομερό πράγμα που θα μπορούσε να σου συμβεί.» Όμως η Γουίνυ επινοεί διαρκώς τρόπους «για να βγάλει τη μέρα της». Κι όταν νιώθει πως η γη τη ρουφά προς τα κάτω εκείνη τραγουδά.
Η Παράσταση
Την παράσταση των «Ευτυχισμένων Ημερών» με την Όλια Λαζαρίδου στο ρόλο της Γουίνυ θα επιχειρήσουμε μέσα στο πλαίσιο του λεξιλογίου σκηνικής έρευνας που θέτει ερωτήματα και διαμορφώνει παραστασιακή μορφή στην προσπάθειά της να δώσει απαντήσεις. Μια δραματουργία που περνά μέσα από το ποιητικό κενό «και κάνει μια καινούργια αρχή σε έναν καινούργιο χώρο». «Ορθογραφώντας» το κείμενο και την ίδια στιγμή εξαντλώντας όλα τα μέσα και τα περιθώρια γνωριμίας με το σύμπαν «Μπέκετ». Στο πλαίσιο αυτής της εργασίας θα ενεργοποιήσουμε διάφορους τρόπους. Και αρχικά: ένα πρωτότυπο εργαστήριο που θα λειτουργεί παράλληλα με τη διαδικασία των προβών, θα «πληροφορείται» απ’ αυτήν και θα την «πληροφορεί».
Πρεμιέρα: 18 Νοεμβρίου 2016 @ Bios Main

Σύλβια Λιούλιου

9 ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΕΣ ΜΕΡΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΜΠΕΚΕΤ: Παρακολουθώντας τη διαδικασία του ανεβάσματος μιας παράστασης. 9 συναντήσεις. 9 βήματα πιο κοντά στο έργο του Μπέκετ.
Το εργαστήριο προτείνεται για πρώτη φορά με αφορμή το ανέβασμα της παράστασης «Ευτυχισμένες Μέρες» που θα παρουσιαστεί στο BIOS Main από το Νοέμβριο του 2016 με την Όλια Λαζαρίδου στο ρόλο της Γουίνυ, σε σκηνοθεσία Σύλβιας Λιούλιου. Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν από κοντά αλλά και να συμβάλουν στο ανέβασμα της παράστασης στο πλαίσιο παράλληλων εβδομαδιαίων συναντήσεων –από την έναρξη των προβών έως και την έναρξη των παραστάσεων- συγκροτώντας μια ομάδα «ειδικών» θεατών. Οι «ειδικοί»  θεατές θα παρεμβαίνουν στο υλικό που θα τους παρέχεται από την πορεία της πρόβας με τις ιδέες τους, τις γνώσεις τους και την αυθόρμητη απόκριση στα ερεθίσματα που θα έχουν στην διάθεσή τους. Και με τον τρόπο του που ο καθένας «βλέπει».
Το εργαστήριο απευθύνεται σε όλους όσοι έχουν ενδιαφέρον για το έργο του Μπέκετ.
Ωριαία δομή του εργαστηρίου: 1 ώρα πρόβα, 2 ώρες ανταλλαγή πάνω στο υλικό, 1 ώρα Πανόραμα Μπέκετ/Ειδικοί Επισκέπτες. Φιλική Συμμετοχή: Άγγελος Σκασίλας
Διάρκεια εργαστηρίου: Παρασκευή, 16 Σεπτεμβρίου έως Παρασκευή 11 Νοεμβρίου.
Κάθε Παρασκευή 13:00-17:00 για 9 συναντήσεις. | Κόστος συμμετοχής: 150€
Για την επιλογή των συμμετεχόντων απαιτείται η αποστολή σύντομου βιογραφικού σημειώματος μέχρι την Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου. Αποστολή βιογραφικού και στοιχεία επικοινωνίας στο seminars@bios.gr.
Αναστασία Βαϊτσοπούλου

Share
Published by
Αναστασία Βαϊτσοπούλου