Categories: DIGITAL STORIES

Ξέρετε τι λεφτά έχει το live streaming;

Η Σάμι Φέρθ είναι μία νέα 21 ετών που ζει και εργάζεται ως νταντά στο Σικάγο. Τι το ξεχωριστό έχει η συγκεκριμένη από τα υπόλοιπα κορίτσια της ηλικίας της που κάνουν κάτι αντίστοιχο; Γύρω στους 350.000 φαν στο Live.me! Η Φέρθ είναι μία από τις σημαντικότερες προσωπικότητες που έχουν αναδειχθεί μέσα από τη συγκεκριμένη πλατφόρμα. Οι πιστοί της φίλοι της κάνουν σωρηδόν ψηφιακά δωράκια, αυτοκόλλητα τα οποία μπορούν να μετατραπούν σε «διαμάντια» και ακολούθως αυτά να εξαργυρωθούν έναντι πραγματικών χρημάτων που στην περίπτωση της Φέρθ αγγίζουν τα $21.000 τον μήνα!


Αρκετά ανατολικότερα, στο Κόβεντρι του Ηνωμένου Βασιλείου, η 26χρονη μουσικός Έμμα ΜακΓκαν εκπέμπει ζωντανά από του στούντιό της έως και για έξι ώρες ημερησίως. Τα streams της στο YouNow παρακολουθούνται από 5-10.000 κόσμου και δεν είναι μόνο το άμεσο έσοδο των £3.000 που της αποφέρουν κάθε μήνα αλλά το γεγονός πως της έχουν επιτρέψει να προωθήσει τη δουλειά της: η παρουσία ενός single της στα charts του iTunes, ήταν η καλύτερη επιβεβαίωση πως οι ώρες που επένδυσε στο streaming η ΜακΓκαν, αν μη τι άλλο δεν πήγαν χαμένες.

Οι προαναφερθείσες περιπτώσεις είναι δύο από τις πολλές. Κάποτε η τηλεόραση ήταν εκείνη που είχε το αποκλειστικό προνόμιο να αποφασίζει ποιος θα πάρει τα 15’ δημοσιότητάς του, που είχε πει κι ο Γουόρχολ. Πλέον όμως, τα πράγματα έχουν αλλάξει: ο οποιοσδήποτε μπορεί να ενεργοποιήσει την κάμερα του laptop ή του κινητού του και να αρχίσει να μεταδίδει live τη ζωή του ή εν πάση περιπτώσει ό,τι άλλο θέλει. Αν βρει κοινό να τον παρακολουθήσει, πλατφόρμες σαν το Live.me, το YouNow, το Twitch και το YouTube είναι διατεθειμένες να τον κάνουν πλούσιο. Ο κόσμος έχει ούτως ή άλλως την προδιάθεση να παρακολουθήσει: στις ΗΠΑ εξ’ άλλου το κάνει το 63% των νέων μεταξύ 18-34 ετών ενώ το 42% το δημιουργεί, σύμφωνα με έρευνα του Evidence Lab της UBS.

Εδώ και χρόνια έχουμε περάσει στην εποχή του βίντεο, είναι γνωστό αυτό, μόνο που τελευταίως παρατηρείται ακόμα μία μετάλλαξη με τα επεξεργασμένα κλιπ να δίνουν σιγά-σιγά στη θέση τους στα απ’ ευθείας. Ναι, το streaming δεν είναι προσεγμένο, έχει απρόοπτα και ποιοτικά χάνει στη σύγκριση με το επαγγελματικά επεξεργασμένο βίντεο. Ε, και; Είναι αυθόρμητο, αυθεντικό, και «ζωντανό», επιτρέποντας έτσι την αλληλεπίδραση μεταξύ εκείνου που μεταδίδει και των θεατών του. Παρακολουθώντας κάτι real-time, οι τελευταίοι νιώθουν ακόμα πιο «δεμένοι» μαζί του, τμήμα του, κομμάτι του.

Οι μεγαλύτεροι από τους λεγόμενους “influencers” της εποχής μας δεν γράφουν πλέον ούτε λέξη, καθώς ό,τι περιεχόμενο παράγουν, είναι σε βίντεο. Οι εταιρείες τους κυνηγούν για να προβάλλουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους ενώ και οι ίδιες οι πλατφόρμες, μέσω των οποίων εκπέμπουν, θησαυρίζουν. Η αγορά του live streaming προβλέπεται να φτάσει τα $70 δισ. παγκοσμίως μέχρι το 2021, καταφέρνοντας μέχρι στιγμής να διαχειριστεί αρκετά καλά τα όποια κακώς κείμενα και τις «μαύρες» στιγμές της (χαρακτηριστικότερη όλων, αυτή μίας 12χρονης από τη Τζόρτζια των ΗΠΑ που τον περασμένο Δεκέμβριο αυτοκτόνησε στον κήπο της μεταδίδοντας live το γεγονός στο Live.me).

Η αγορά του live steaming έχει ακόμα πολύ μέλλον μπροστά της –και να σκεφτεί κανείς ότι δεν έχει καν «αγγίξει» νέες τεχνολογίες όπως το 360ο βίντεο και το VR. Το ίδιο το trend θυμίζει αυτό των social media, πριν από 10-15 χρόνια, όταν αυτά ξεκινούσαν ως απλές πλατφόρμες με στόχο να συνδέσουν τον κόσμο –για να καταλήξουν σε πανίσχυρα εργαλεία μάρκετινγκ. Η στιγμή που μία τηλεοπτική περσόνα θα είναι εξίσου αναγνωρίσιμη με μία 19χρονη φοιτήτρια ή έναν 25χρονο gamer, δεν αργεί.

Πέτρος Κηπουρόπουλος

Share
Published by
Πέτρος Κηπουρόπουλος