Οι μεγαλύτεροι εξ υμών σίγουρα θα θυμούνται τα XCOM, μια σειρά που γνωρίσαμε τη δεκαετία του 90’ και είχαμε «χάσει» για πάνω από μια δεκαετία, όταν το 2012 κυκλοφόρησε το XCOM: Enemy Unknown για το ακολουθήσουν έναν χρόνο αργότερα το expansion του, Enemy Within, και το The Bureau: XCOM Declassified. Στην E3 λοιπόν, δύο χρόνια μετά απ’ όλα αυτά, η 2K Games μας παρουσίασε τον νέο τίτλο της σειράς και sequel του Enemy Unknown, το XCOM 2.
Σε περίπτωση που δεν γνωρίζετε τίποτε για τα XCOM, να σας πούμε πως πρόκειται για μια σειρά επιστημονικής φαντασίας με το στυλ της να είναι αυτό που αποκαλούμε “turn based tactics”. Ελέγχετε μικρές ομάδες οι οποίες συγκρούονται με εχθρικά στρατεύματα στο πλαίσιο αποστολών: ουσιαστικά καλείστε να φέρετε εις πέρας τον εκάστοτε στόχο σας με τις λιγότερες δυνατές απώλειες. Σε κάθε «γύρο» της μάχης, δικαιούστε συγκεκριμένες κινήσεις και μετακινήσεις, πριν έρθει η σειρά του αντιπάλου σας και ουσιαστικά… κάπως έτσι έχουν τα πράγματα. Τα XCOM είναι παιχνίδια στρατηγικής στα οποία ο παίκτης μπορεί να σκεφτεί με την ησυχία του και να οργανώσει όπως ο ίδιος θέλει τις κινήσεις του.
Στην E3 2015 λοιπόν είδαμε το XCOM 2, τα γεγονότα του οποίου εξελίσσονται 20 χρόνια μετά απ’ αυτά του Enemy Unknown. Στο παιχνίδι, η Γη δεν έχει καταληφθεί απλώς αλλά διοικείται από εξωγήινους με την ομάδα XCOM (όση εντύπωση κι αν σας κάνει, προέρχεται από το “Extraterrestrial Combat”) να έχει ξεχαστεί. Η ίδια όμως δεν έχει ξεχάσει… Ξεκινά λοιπόν έναν ανταρτοπόλεμο ο οποίος σιγά-σιγά γιγαντώνεται, στην προσπάθειά της να καταφέρει καίρια πλήγματα στους εξωγήινους δυνάστες και να απελευθερώσει τον κόσμο. Η πλοκή του XCOM 2 δείχνει ενδιαφέρουσα, αν και οι άνθρωποι της Firaxis Games –και κατά βάση ο Πητ Μέραϊ που ήταν και ο «οδηγός» μας- δεν μας μίλησαν ιδιαίτερα γι’ αυτή. Προτίμησαν να μας παρουσιάσουν μια ολόκληρη αποστολή κι αυτό εν τέλει ήταν πολύ πιο διδακτικό.
Στην αρχή κάθε αποστολής, οι παίκτες ξεκινούν όντας κρυμμένοι: είναι στο χέρι τους αν θα συνεχίσουν με μια stealthy προσέγγιση ή θα προτιμήσουν να αντιμετωπίσουν ανοιχτά τους αντιπάλους τους –σε αυτή που είδαμε, καθ’ ότι ο αριθμός των τελευταίων ήταν συντριπτικά μεγαλύτερος, βόλεψε η πρώτη μέχρι να γίνει το «μεγάλο μπαμ». Στόχος μας ήταν να σαμποτάρουμε μια εχθρική βάση και για να το κάνουμε αυτό, χρειάστηκε να επενδύσουμε στον αντιπερισπασμό: κάποιοι χαρακτήρες μας ανέλαβαν να κρατήσουν απασχολημένα τα aliens ενώ μία έφυγε «σφαίρα» προς τη βάση, «στολίζοντάς» τη με εκρηκτικά. Στην πορεία προέκυψε και μία ακόμα έκπληξη και για να τη βγάλουμε καθαρή, αναγκαστήκαμε να υποχωρήσουμε, έχοντας όμως πετύχει τον στόχο μας. Αυτό που μου έκανε εντύπωση ήταν ο χειρισμός που ήταν ιδιαίτερα προσιτός και εύκολος: παρ’ ότι το XCOM 2 δεν θα βγει σε κονσόλες παρά μόνο αποκλειστικά στα PC, εντούτοις δείχνει να είναι σε θέση να προσφέρει την αμεσότητα και την ευχρηστία ενός τίτλου για PlayStation ή Xbox.
Ένα από τα στοιχεία που με κέρδισε στο XCOM 2, ήταν οι δυνατότητες παραμετροποίησης των χαρακτήρων μας. Μπορούμε να τους ντύσουμε όπως θέλουμε και να τους δώσουμε το όνομα που επιθυμούμε, στοιχεία που αν μη τι άλλο ενισχύουν το δέσιμό μας μαζί τους. Οι turn-based μάχες δεν επιφύλασσαν τυχόν εκπλήξεις, αφού οι μηχανισμοί ήταν ολόιδιοι με εκείνους των παλαιότερων XCOM αλλά και άλλων, παρεμφερών τίτλων που έχουμε δει στο παρελθόν. Τα δε γραφικά ήταν συμπαθέστατα, αν και κάποια μικροπροβλήματα με το framerate εντοπίσαμε: λογικά στο λανσάρισμά του, το XCOM 2 θα είναι όπως πρέπει να είναι και δεν θα έχει και τίποτα «τρελές» απαιτήσεις.
Εν γένει, το XCOM 2 μου άρεσε. Ήταν απ’ τους τίτλους που με άφησαν με την επιθυμία να μάθω περισσότερα γι’ αυτό., κάτι που λογικά θα γίνει μέσα στο καλοκαίρι. Αν ανήκετε στο περήφανο είδος των PC gamers, βάλτε το στη λίστα σας: θα είναι από τις καλύτερες επιλογές που θα έχετε κάνει φέτος.
Το XCOM 2 κυκλοφορεί στα PC φέτος τον Νοέμβριο.