Το Twitter την έχει άσχημα

Χαζεύοντας κανείς τη λίστα με τους ενεργούς χρήστες των social media στο Statista, θα διαπιστώσει ότι μετά το Facebook και το άγνωστο QZone (λογικό μιας και είναι κινέζικο, τρέχει στα κινέζικα και απευθύνεται σε Κινέζους), τα πράγματα είναι μάλλον μοιρασμένα. Google+ και LinkedIn ακολουθούν με μικρή διαφορά να τα χωρίζει για να κλείσει την πρώτη πεντάδα το Twitter, η κατά πολλούς νέμεση του Facebook που αριθμεί 284 εκατ. ενεργούς χρήστες. Όχι κι άσχημα, θα έλεγε κάποιος, μιας που το Twitter βρίσκεται στο προσκήνιο σχεδόν μια δεκαετία (από το 2006 συγκεκριμένα) και διαρκώς απασχολεί τη δημοσιότητα με τις σελέμπριτις που δραστηριοποιούνται σε αυτό [θαυμάστε π.χ. τη Βασίλισσα (μία είναι Η Βασίλισσα) ή τον Πάπα) αλλά και τον ενημερωτικό του χαρακτήρα (πόσα και πόσα αποτελέσματα εκλογών σε Ευρώπη και ΗΠΑ δεν μεταδίδονται κατ’ αρχάς μέσω Twitter;).

Αυτά σε ό,τι αφορά το φαίνεσθαι. Διότι στην πραγματικότητα τα πράγματα μόνο ευχάριστα, ευάερα και ευήλια δεν είναι για το Twitter. Ο οίκος Standard & Poor’s υποβάθμισε το Twitter και την πιστοληπτική του ικανότητα στα λεγόμενα «σκουπίδια», χαρακτηρισμός που έχει κερδίσει με το σπαθί της η χώρα μας σε ό,τι αφορά τα ομόλογά της εδώ και χρόνια. Ναι, σωστά καταλάβατε, το Twitter κατατάσσεται πλέον στην ίδια κατηγορία με την ελληνική οικονομία από έναν εκ των μεγαλύτερων οίκων αξιολόγησης παγκοσμίως! Το αν οι αξιολογήσεις αυτές ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα ή όχι σηκώνει πολλή κουβέντα, όμως η ανακοίνωση και μόνο του Standard & Poor’s έφτανε για να καταβαραθρώσει τη μετοχή του Twitter στη Wall Street –με την πτώση μάλιστα από την αρχή του 2014 να ξεπερνά το 35%. Πολλοί είναι οι αναλυτές και οι οικονομολόγοι που υποστηρίζουν πως το Twitter είναι υπερκοστολογημένο, αφήνοντας έτσι να εννοηθεί πως μιλάμε για μια φούσκα έτοιμη να σκάσει.

Εδώ, στην Popaganda, έχουμε καταπιαστεί με το Twitter ουκ ολίγες φορές τον τελευταίο καιρό και όχι για καλό λόγο: δημοσιεύσεις από χρήστες που δεν ακολουθούμε, χαρακτηριστικά που παραπέμπουν περισσότερο στο Facebook, ακόμα και απαγόρευση δημοσίευσης συγκεκριμένου περιεχομένου. Η αλήθεια είναι πως το δίκτυο προσπαθεί με κάθε τρόπο να τείνει χείρα συνεργασίας προς εταιρικούς πελάτες και επενδυτές οι οποίοι και θα του αποφέρουν τα χρήματα που χρειάζεται για να λειτουργήσει. Θα περίμενε κανείς πως ένα δίκτυο τέτοιου βεληνεκούς θα είχε ξεπεράσει τη φάση που πασχίζει να εξαργυρώσει τον αριθμό των χρηστών του αλλά εν τέλει μόνο έτσι δεν είναι τα πράγματα. Το χειρότερο είναι πως μετά την αξιολόγηση που έλαβε από τον Standard & Poor’s, θα πρέπει να περιμένουμε πως το Twitter θα αλλάξει κι άλλο και αυτό δεν θα είναι απαραίτητα υπέρ μας. Η υπηρεσία θα προσπαθήσει να κάνει εαυτόν ελκυστικότερο προς πελάτες και χρηματοδότες οπότε και θα έχει τεράστιο ενδιαφέρον να δούμε πώς αυτό θα επηρεάσει κατ’ αρχάς την αξιοπιστία της.

Ευτυχώς έρχεται το καταναλωτικό πάρτι των Χριστουγέννων και κάμποσες εκλογές ανά τον κόσμο οπότε τουλάχιστον ένα πρώτο δείγμα θα το έχουμε άμεσα. Είθε να είναι θετικό μόνο…

Πέτρος Κηπουρόπουλος

Share
Published by
Πέτρος Κηπουρόπουλος
Tags: Twitter