Categories: DIGITAL STORIES

Πώς αλλάζει τα “trending topics” του το Facebook αυτή τη φορά;

Τα Trending Topics, η λίστα με τις σημαντικότερες –κατά το ίδιο- ειδήσεις, αποτελούν μία από τις λειτουργίες του Facebook που έχουν συζητηθεί αρκετά, όχι όμως πάντα για τους σωστούς λόγους. Πολλή κουβέντα είχε γίνει αμέσως μετά την απόφαση των επικεφαλής του δικτύου να αλλάξουν τον αλγόριθμο, σύμφωνα με τον οποίο ο κάθε χρήστης έβλεπε τα Trending Topics που άπτονταν των ενδιαφερόντων του –με αποτέλεσμα η λίστα να απαρτίζεται από θέματα που προέκυπταν βάσει keywords, άσχετα σε αρκετές περιπτώσεις μεταξύ τους. Με την ιδέα αυτή να μην έχει τραβήξει, το Facebook ξανασκύβει πάνω από τα Trending Topics του, μόνο που αυτή τη φορά φαίνεται να παίρνει τη σωστή απόφαση.

Σε πρώτη φάση, το Facebook ξεχνά την προσωποποιημένη εκδοχή της λίστας για τον απλούστατο λόγο ότι, εκ του αποτελέσματος φάνηκε πως ακόμα δεν είναι σε θέση να λειτουργήσει σωστά. Αντ’ αυτού αποφάσισε να προβάλλει στους χρήστες κάθε τοποθεσίας το ίδιο περιεχόμενο, προκειμένου, όπως τόνισε εξηγώντας την απόφασή του, «να εξασφαλίσει πως οι χρήστες δεν θα προσπεράσουν κάποιο σημαντικό θέμα που πιθανώς να τους ενδιαφέρει, απλά επειδή δεν εμφανίστηκε στο feed τους». Ο τρόπος που προβάλλονται, επιπρόσθετα, τα “topics” αυτά, αλλάζει σε σχέση με αυτόν που χρησιμοποιούταν μέχρι τώρα καθώς πλέον θα εμφανίζονται ξεκάθαρα τόσο ο τίτλος του εκάστοτε θέματος, όσο και το μέσον που δημοσιεύτηκε αυτό.

Πρακτικά, με τον τρόπο αυτό, το Facebook είναι σε θέση να διαχειριστεί ευκολότερα τα Trending Topics του αφού θα έχει να κάνει με λίστες κατά περιοχή και όχι με συνδυασμούς εκατομμυρίων keywords, ενώ επιπρόσθετα θα ενισχύσει και την εγκυρότητά του, αφού για να θεωρηθεί “trending” ένα θέμα, θα λαμβάνονται υπ’ όψιν ο αριθμός των μέσων που μιλούν γι’ αυτό όπως επίσης και η βαρύτητα των ονομάτων τους. Οι αλλαγές αυτές ευνοούν συν τοις άλλοις και τους χρήστες αφού πλέον εκείνοι θα έχουν τη δυνατότητα να φιλτράρουν τις ειδήσεις στις οποίες εκτίθενται, απολαμβάνοντας παράλληλα σφαιρική ενημέρωση, ακόμα και για θέματα που δεν βρίσκονται στα άμεσα ενδιαφέροντά τους –λογικά γι’ αυτά τα τελευταία θα πρέπει να τους καλύπτουν τα όσα εμφανίζονται στο feed τους.

Πραγματικά πρόκειται για τα πρώτα καλά νέα που ακούγονται για την κατηγορία Trending του Facebook από την περασμένη άνοιξη, όταν και οι κατηγορίες περί λογοκρισίας ανάγκασαν το δίκτυο να επανεξετάσει την πολιτική του απέναντί τους, κάνοντας όμως δυστυχώς τα πράγματα χειρότερα. Οι νέες αλλαγές δείχνουν πάντως πως στο Μένλο Παρκ έχουν βρει τον δρόμο τους πλέον. Γνωρίζουν άλλωστε και οι ίδιοι πως με ένα μεγάλο ποσοστό των χρηστών του δικτύου να βασίζονται σε αυτό ακόμα και για την ενημέρωσή τους, έχουν μια χρυσή ευκαιρία μπροστά τους. Το αν θα την εκμεταλλευτούν, είναι μια άλλη ιστορία.

Πέτρος Κηπουρόπουλος

Share
Published by
Πέτρος Κηπουρόπουλος