Categories: DIGITAL STORIES

Το Twitter «σκοτώνει» το Vine! Γιατί όμως;

Να που ασχολούμαστε για δεύτερη φορά μέσα στην ίδια εβδομάδα με το Twitter, μόνο που τώρα δεν το κάνουμε για καλό σκοπό. Πριν λίγες μέρες, βλέπετε, το γνωστό δίκτυο ανακοίνωσε τα σχέδιά του για το κλείσιμο του Vine, της υπηρεσίας video streaming του. Αν δεν θυμάστε ακριβώς τ’ ειν’ τούτο, είναι εκείνη η πλατφόρμα μέσω της οποίας οι χρήστες μπορούσαν να γράφουν βίντεο διάρκειας 6 δευτερολέπτων και κατόπιν να τα μοιράζονται με άλλους. To Vine είχε την τύχη να εξαγοραστεί με το που εμφανίστηκε στο προσκήνιο και μάλιστα όχι από όποιον κι όποιον αλλά από το ίδιο το Twitter! Η τριάδα των ιδρυτών του πήρε μάλιστα $30 εκατ. και το Twitter έμοιαζε να έχει τις ιδανικές βάσεις για το επόμενο βήμα.

Βέβαια τα πράγματα δεν πήγαν όσο καλά τα υπολόγιζαν ο Τζακ Ντόρσεϊ (ο CEO του μαγαζιού ντε!) και η παρέα του με το δίκτυο, αφού η ανάπτυξη που περίμεναν δεν δείχνει να έρχεται με αποτέλεσμα και κατόπιν πιέσεων από τους μετόχους να έχουν ανακοινωθεί περικοπές ανθρώπινου δυναμικού που ισοδυναμούν με το 9% επί του συνόλου! Η μπάλα της λιτότητας παίρνει και το Vine αφού όπως ξεκαθάρισε η εταιρεία, μέσα στους προσεχείς μήνες θα σταματήσει τη λειτουργία του το app του Vine.

https://twitter.com/rus/status/791681274339622913

Για κάποιους, το τελευταίο έμοιαζε με τη φυσική εξέλιξη του Twitter: το κείμενο δίνει τη θέση του στη φωτογραφία και ο περιορισμός των 140 χαρακτήρων σε αυτόν των 6 δευτερολέπτων. Κι όμως, αυτή η ομοιότητα ήταν που ουσιαστικά καταδίκασε το Vine. Ο κόσμος δεν ανέχεται πλέον περιορισμούς στην επικοινωνία του και το τελευταίο έκανε ακριβώς αυτό: όταν το Snapchat και το Instagram έβρισκαν τρόπους να προσφέρουν διαρκώς περισσότερα, το Vine έμοιαζε να έχει κολλήσει σ’ αυτά τα ρημάδια τα 6 δευτερόλεπτα. Αν συνυπολογίσει κανείς και το γεγονός πως τα περισσότερα “share” βίντεο του Vine γίνονταν στο Facebook παρά στο ίδιο το Vine (!) αντιλαμβάνεται γιατί το Twitter, αντιμετωπίζοντάς το σαν ένα κανάλι συνεχούς ροής κοινού/πελατών προς το «αντίπαλο δέος», αποφάσισε να το κόψει.

Εννοείται πως ο «πυρήνας» του Vine δεν πρόκειται να πάει ανεκμετάλλευτος αφού μπορεί κάλλιστα να ενσωματωθεί στο Twitter και έτσι πρακτικά η πλατφόρμα να «απορροφηθεί» από αυτό. Τα “vines” των χρηστών δεν πρόκειται να χαθούν ενώ κανένα πρόβλημα δεν θα υπάρξει και με τις νέες δημιουργίες –το μόνο που «κλείνει» είναι το app –χωρίς πάντως κανείς να είναι βέβαιος πως αυτό δεν είναι απλά το πρώτο από μια σειρά βημάτων. Ο εκ των ιδρυτών του Vine, Ρους Γιουσούποφ με μήνυμά του απηύθυνε έκκληση στους διευθύνοντες το Twitter να μην πουλήσουν την εταιρεία τους –με μήνυμά του στην πλατφόρμα τους- ενώ το Pornhub εξεδήλωσε ήδη ενδιαφέρον για την αγορά του δεσμευόμενο να προσδώσει στο Vine τη χαμένη του NSFW* ταυτότητα.

Αρκετοί από τους σελέμπριτις του Vine έχουν ενεργοποιηθεί τις τελευταίες μέρες όμως στο Twitter λίγο μοιάζουν να ενδιαφέρονται για την άποψή τους. Το Vine υπήρξε πρωτοπόρο στον τομέα του όμως αντί να πατήσει πάνω στην επιτυχία του και να αναπτυχθεί περαιτέρω, απλά έδειξε τον δρόμο στον ανταγωνισμό ο οποίος το ξεπέρασε. Κι αν το στόρι σας μοιάζει γνωστό, είναι γιατί το ξαναδιαβάσατε πριν μερικές εβδομάδες με το Meerkat.

Δεν μαθαίνουν, βλέπετε, δεν μαθαίνουν…

Πέτρος Κηπουρόπουλος

Share
Published by
Πέτρος Κηπουρόπουλος
Tags: Twittervine