Τα περί του «εκρηκτικού» Samsung Galaxy Note 7 τα έχετε διαβάσει εκατό χιλιάδες φορές, μην τα ξαναλέμε. Η κορεάτικη εταιρεία είδε κι απόειδε, αντιλήφθηκε ότι πλέον το πράγμα δεν μαζευόταν κι έτσι αποφάσισε να κάνει… ακριβώς αυτό, όμως με την κυριολεκτική του σημασία –τουτέστιν, να μαζέψει κάθε Note 7 που κυκλοφορούσε ελεύθερο, στέλνοντας στους όχι και τόσο τυχερούς κατόχους του ακόμα και πυρίμαχες συσκευασίες για να της το επιστρέψουν! Η απόφαση μόνο εύκολη δεν ήταν, όμως μπροστά στον κίνδυνο να θρηνήσουμε θύματα (εν τοιαύτη περιπτώσει οι Κορεάτες θα θρηνούσαν και την αποζημίωσή τους) ήταν η μόνη λύση.
Το κόστος της κίνησης της Samsung υπολογίστηκε από την ίδια την εταιρεία στα $3,1 δισ., ποσό που θα επιμεριστεί στα δύο επόμενα τρίμηνα του οικονομικού της έτους, όμως αυτό δεν είναι απολύτως αληθές –για την ακρίβεια δεν είναι όλη η αλήθεια. Η Samsung έχει να ανέβει έναν Γολγοθά που αγγίζει τα $17 δισ. καθώς στο κόστος της ανάκλησης των Note 7 προστίθενται η επιστροφή των χρημάτων όλων όσοι το είχαν εμπιστευτεί και βέβαια οι χαμένες πωλήσεις συνολικά –σε παρελθόν, παρόν και μέλλον. Το κυριότερο όλων και αυτό που δεν δύναται να εκτιμηθεί επί του παρόντος, ούτε κατά προσέγγιση, έχει να κάνει με το πλήγμα που υπέστησαν τα brand names του Galaxy και της Samsung.
Προσέξτε: δεν μιλάμε για ένα Galaxy A3, ένα Α5, ένα J1 ή τέλος πάντων μια συσκευή από τις πολλές “low & mid-range” που βγάζει η εταιρεία, από αυτές που οι Αμερικάνοι τις αποκαλούν αρκετά εύστοχα “forgetabble” αλλά για μία εκ των δύο ισχυρότερων και πιο προβεβλημένων της. Αφήστε για λίγο παρασάγγας τις πωλήσεις και εστιάστε στο όνομα, την εικόνα: όταν η ναυαρχίδα, ο απόλυτος σταρ της γκάμας για φέτος αποδεικνύεται σκάρτος, τότε μοιραία πέφτοντας θα κάνει πάταγο, πλήττοντας ολόκληρη τη σειρά. Αν το καλοσκεφτείτε, το όλο θέμα δεν διαφέρει και πολύ από έναν ποδοσφαιρικό αγώνα: ο κόσμος πάει να δει τη Μπαρτσελόνα γιατί περιμένει να τον εκπλήξει ο Μέσι, βλέπει τη Ρεάλ γιατί θέλει να θαυμάσει τον Ρονάλντο. Αν αυτοί οι δύο δεν παίξουν καλά, το κοινό ξενερώνει. Μπορεί να «βολευτεί» με τους υπόλοιπους αλλά θα το σκεφτεί μια και δυο στο επόμενο παιχνίδι.
Ό,τι ήταν να γίνει με το Note 7 έγινε, τέλειωσε. Η Samsung θα έχει έναν πραγματικό αγώνα να δώσει του χρόνου, όταν αρχίσει να προετοιμάζει το έδαφος για το Galaxy S8 και μάλιστα τότε θα παιχτεί το… πρώτο ημίχρονο. Το δεύτερο θα ξεκινήσει το 2018, όταν και υπό κανονικές συνθήκες θα κυκλοφορούσε το Galaxy Note 8. Οι Κορεάτες θα πρέπει να επενδύσουν σημαντικά στη διαφήμιση και το μάρκετινγκ προκειμένου να πείσουν το κοινό ότι έμαθαν από τα λάθη τους και επανήλθαν δριμύτεροι. Θα χρειαστεί να καλλιεργήσουν σχέσεις με τον Τύπο, να είναι σε επιφυλακή ώστε να προλάβουν και ει δυνατόν να απαντήσουν σε κάθε επικοινωνιακή ενέργεια του ανταγωνισμού και βέβαια να έρθουν οι ίδιοι σε επαφή με το κοινό προκειμένου να το κάνουν να πιστέψει. Πριν από όλα αυτά βέβαια οφείλουν να έχουν κάνει ένα στοιχειώδες “project management” ώστε αυτή τη φορά να τους βγουν οι χρόνοι αλλά ας πούμε ότι αυτό είναι εκ των ουκ άνευ.
Τα λάθη πληρώνονται και το συγκεκριμένο η Samsung δεν είναι ότι θα το πληρώσει ακριβά όσο το ότι θα το πληρώνει για τουλάχιστον μια διετία. Το χειρότερο όλων είναι πως μέχρι και αυτή τη στιγμή, στη Samsung δεν έχουν ιδέα τι ακριβώς πήγε στραβά με το Note 7 –αυτό μας μαρτυρούν οι δύο, ουσιαστικά, ανακλήσεις της συσκευής, η μία χωρίς επιστροφή. Το “Notegate” αποτελεί –και θα αποτελεί ες αεί- ωστόσο ένα παράδειγμα προς αποφυγή και μια απόδειξη του ότι χωρίς την απαραίτητη προσοχή, τέτοιου είδους και διαμετρήματος γκάφες δεν είναι δύσκολο να συμβούν ακόμα και σε top level…