Είναι να απορεί κανείς με το πού θα φτάσει η κατάσταση με το Facebook και το Snapchat, αφού κάθε λίγους μήνες το πρώτο εισάγει σε μία από τις εφαρμογές του κι από μία λειτουργία που προέρχεται από το δεύτερο –και μιλάμε για «στεγνή» αντιγραφή χωρίς καν να τηρούνται τα προσχήματα, έτσι; Με τις μνήμες από την εμφάνιση των Instagram Stories να είναι ακόμη νωπές, ο κόσμος του messaging και των social media καλωσόρισαν το Messenger Day, μία νέα υπηρεσία που επιτρέπει στους χρήστες του Facebook Messenger όχι απλά να διηγούνται τη μέρα τους αλλά να βρίσκουν κι άλλους που πιθανώς να… τριγυρνούν εκεί γύρω και να διασκεδάζουν παρέα.
Ε;
Το Messenger Day λοιπόν στον πυρήνα του δεν διαφέρει καθόλου από τα Stories του Snapchat και του Instagram. Οι χρήστες μπορούν να τραβούν φωτογραφίες και βίντεο, να τα επεξεργάζονται εν τάχει εφαρμόζοντας φίλτρα και προσθέτοντας εφέ και κείμενο και να τα μοιράζονται με τους φίλους τους, μέχρι αυτά να εξαφανιστούν έπειτα από 24 ώρες. Χάρη δε στα φίλτρα διαθεσιμότητας του Messenger (το γνωστό “Who’s up for?” και βέβαια το αν κάποιος είναι “active now” ή όχι), το Messenger Day μπορεί κάλλιστα να χρησιμοποιηθεί για να βρει κάποιος παρέα είτε για βόλτα, είτε για μια γρήγορη κουβέντα.
Όπως αναφέρει και το ίδιο το Facebook, «το Messenger Day δεν είναι ούτε για το χθες, ούτε για το αύριο, αλλά για το σήμερα». Η μοναδική αλληλεπίδραση που επιτρέπεται είναι αυτή του προσωπικού μηνύματος. Το περιεχόμενο των “stories” που μπορεί να ανεβάσει κάποιος, εναλλάσσεται μεταξύ εικόνων και βίντεο διάρκειας 15” (βοηθά σε αυτό το redesign που υπέστη η λειτουργία χρήσης κάμερας στο Messenger τον Δεκέμβριο) ενώ το κοινό του αποτελείται από εκείνους που έχουν τη δυνατότητα ανταλλαγής μηνυμάτων μαζί του.
Η υλοποίηση του Messenger Day στοχεύει ξεκάθαρα στην εκμετάλλευση των stories, έτσι όπως τις γνωρίσαμε σε άλλα δίκτυα, αλλά για καθαρά messaging λόγους. Δεν θα βρείτε ούτε τα φίλτρα και τις παιχνιδιάρικες λειτουργίες του Snapchat, ούτε τις επιλογές παραμετροποίησης του Instagram. Ο στόχος του είναι να φέρει πιο κοντά τους χρήστες του Messenger παρουσιάζοντας τις εμπειρίες τους σε πραγματικό χρόνο και για την ώρα φαίνεται πως μένει εκεί. Μέχρι νεωτέρας.
Δεξί κροσέ στο Snapchat
To Messenger Day αποτελεί ένα ακόμα ισχυρό χτύπημα στο Snapchat κι αν τα παραπάνω δεν σας έπεισαν, ίσως να το κάνει η καθοδική πορεία της μετοχής του τελευταίου τα αμέσως επόμενα 24ώρα από την ανακοίνωση των νέων, δείγμα της ανησυχίας των επενδυτών. Το Facebook εξακολουθεί να παίρνει χωρίς τον παραμικρό ενδοιασμό στοιχεία από τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές του (Twitter, Slack, Snapchat, WhatsApp κ.α.) και όση χλεύη κι αν εισπράττει από τον Τύπο και τους γνώστες του χώρου, από τη στιγμή που αυτό ικανοποιεί τους χρήστες των εφαρμογών του, δεν πρόκειται να σταματήσει.
Μόλις την περασμένη εβδομάδα γράφαμε για τον τρόπο με τον οποίο τα Stories του Instagram έπληξαν το Snapchat σε μία κίνηση “2 σε 1” από πλευράς Facebook: και την αλληλεπίδραση των χρηστών του αύξησε (150 εκατ. άτομα έφτασαν να χρησιμοποιούν τα Instagram Stories σε πέντε μήνες) και τον ανταγωνισμό ζημίωσε, «φρενάροντας» την ανάπτυξή του. Με το Messenger Day να αποτελεί την τελευταία προσθήκη στη λίστα, ήδη έχουν αρχίσει να πέφτουν τα πρώτα στοιχήματα για την επόμενη.
Καμιά ιδέα κανείς;