Categories: DIGITAL STORIES

Τι θα γίνει με τη χούντα του ίντερνετ στα ξενοδοχεία;

Μια είδηση που πέρασε μάλλον στα ψιλά το καλοκαίρι, ήταν η αίτηση που κατέθεσε η αλυσίδα Marriott έχοντας την υποστήριξη του λόμπι του Αμερικανικού Συνδέσμου Φιλοξενίας και Καταλυμάτων (American Hospitality and Lodging Association) προκειμένου να της επιτραπεί να μπλοκάρει, με χρήση ειδικού εξοπλισμού, τη χρήση των συσκευών (smartphones, tablets) των πελατών της ως Wi-Fi hotspots. Πάμε άλλη μία: τα Marriott δεν «ψήνονται» ο κόσμος που μένει σε αυτά να χρησιμοποιεί τα πακέτα σύνδεσής του για να μοιράζει ίντερνετ και στις άλλες συσκευές του (βλ. laptop). Ο λόγος; Ο πλέον προφανής: θέλουν οι πελάτες τους να αγοράζουν την πρόσβαση στο ίντερνετ από αυτά, πληρώνοντας γύρω στα $14,95 τη μέρα στις ΗΠΑ, ποσό που μπορεί να φτάσει και τα $19,95 για ακόμα υψηλότερες ταχύτητες.

Το σκεπτικό πάνω στο οποίο βασίζεται ολόκληρη η αίτηση είναι τουλάχιστον γελοίο: κάνοντας χρήση μιας συσκευής ως Wi-Fi hotspot, ο οποιοσδήποτε μπορεί να εξαπολύσει επίθεση ενάντια στο δίκτυο του ξενοδοχείου ή ακόμα και σε άλλους πελάτες, κλέβοντας προσωπικά τους δεδομένα. Επιπλέον, η ύπαρξη πολλών δικτύων σε έναν χώρο, έχει αντίκτυπο στις ταχύτητες πρόσβασης οι οποίες μοιραία θα είναι χαμηλότερες. Φυσικά είναι ηλίου φαεινότερο πως όλα γίνονται για ‘κείνο το ρημάδι το 15άρι τη μέρα που τόσο πολύ θέλουν να «τσιμπήσουν» τα Marriott από κάθε τους πελάτη. Με τα δεδομένα που περιλαμβάνονται στα πακέτα των χρηστών να έχουν αυξηθεί εντυπωσιακά τα τελευταία χρόνια, βλέπετε, πολλοί είναι εκείνοι που τα χρησιμοποιούν για να καλύψουν τις διαδικτυακές τους ανάγκες και αν σκεφτούμε ότι κάποιοι εξ’ αυτών παλαιότερα ίσως και να πλήρωναν τα Marriott –και τα κάθε Marriott- για να έχουν πρόσβαση στο ίντερνετ, τότε σίγουρα μιλάμε για χαμένα λεφτά για τα ξενοδοχεία.

Η ξεδιάντροπη κίνηση αυτή πάντως απέφερε και ένα καλό αφού συσπείρωσε Google και Microsoft ενάντια στον κοινό εχθρό. Αμφότερες οι δύο εταιρείες, με τοποθετήσεις τους στην Αμερικανική Ομοσπονδιακή Επιτροπή Πληροφοριών (Federal Communications Commission ή FCC) κατέκριναν την αίτηση των Marriott και ζήτησαν να μη γίνει αποδεκτή παρουσιάζοντας τα δικά τους σκεπτικά, την ώρα που το λόμπι των ξενοδοχείων έχει πλέον απέναντί του αυτό της βιομηχανίας του Wi-Fi (οπότε και μιλάμε για μια ξεκάθαρη πλέον μονομαχία για το «ποιος την έχει μεγαλύτερη»). Όσο περνά ο καιρός, γίνεται ολοένα και πιο σαφές πως ο μέσος άνθρωπος έχει περισσότερες ευκαιρίες να βρεθεί online καταβάλλοντας ένα πολύ μικρό αντίτιμο ή και τίποτα απολύτως. Παλιότερα ήταν ολόκληρη διαδικασία η σύνδεση στο ίντερνετ. Πλέον με το Wi-Fi να βρίσκεται παντού (κι ας μην έκανε τίποτα ο πρωθυπουργός Αντώνης), μπορεί κανείς να μεταπηδά από δίκτυο σε δίκτυο εύκολα και άνετα. Η δε πρόοδος που έχει γίνει στο 4G, έχει κάνει το 3G ξεπερασμένο ενώ σε ορισμένες χώρες (βλ. Ιαπωνία) οι χρήστες απαξιούν να συνδεθούν σε δίκτυα Wi-Fi αφού οι πάροχοί τους, τους προσφέρουν μεγαλύτερες ταχύτητες πρόσβασης!

Τα Marriott προσπαθούν με έναν παλιομοδίτικο τρόπο να σώσουν τα κεκτημένα τους (έχουν μάλιστα κληθεί να πληρώσουν πρόστιμο $600.000 για τις πρακτικές τους στο πρόσφατο παρελθόν), δίχως να αντιλαμβάνονται πως οι εποχές έχουν αλλάξει δραματικά και πως η πρόσβαση στο ίντερνετ δεν είναι υπηρεσία πολυτελείας για να χρεώνεται έξτρα αλλά κάτι βασικό (ιδίως για το πελατολόγιό τους), όπως φερ’ ειπείν το πρωινό. Η όλη υπόθεση έχει μεγάλο ενδιαφέρον πάντως μιας που θα δημιουργήσει δεδικασμένο (όταν με το καλό τελεσφορήσει, έπειτα από αλλεπάλληλες εφέσεις από την πλευρά των χαμένων) και θα καθορίσει την πολιτική ολόκληρης της βιομηχανίας ξενοδοχείων στις ΗΠΑ –και στην Ευρώπη έχουμε κάτι περίεργες τάσεις μιμητισμού, ξέρετε… Οψόμεθα.   

POPAGANDA

Share
Published by
POPAGANDA