Categories: DIGITAL STORIES

Τι παίζει με το Twitter και τους ταχυδρομικούς κώδικες;

Πάνε οι εποχές που sites, πλατφόρμες, δίκτυα & Σία ήξεραν μόνο ό,τι τους λέγαμε. Πλέον δεν είναι ανάγκη να εισάγουμε οι ίδιοι πληροφορίες. H συγκατάθεσή μας αρκεί προκειμένου αυτά να ψάξουν και να βρουν μόνα τους, χωρίς την παραμικρή βοήθεια εκ μέρους μας, τα στοιχεία που θέλουν. Μην «ψαρώνετε» από όλη αυτή την τρομολαγνεία που κυκλοφορεί ελεύθερη: ούτε το Facebook, ούτε το Twitter, ούτε κανένας στο ίντερνετ ενδιαφέρεται για το όνομά σας. Όλα τα άλλα είναι που τον νοιάζουν και ένα απ’ αυτά τα «άλλα» είναι το πού μένετε. Και πάλι το ενδιαφέρον δεν περιστρέφεται γύρω από τη διεύθυνση, τον όροφο ή το όνομα που γράφει το κουδούνι, αλλά κάτι πιο γενικό όπως π.χ. την ευρύτερη περιοχή στην οποία διαμένετε.

Αυτό ακριβώς αρχίζει και εκμεταλλεύεται σιγά-σιγά και το Twitter, το οποίο εν όψει των εκλογών του Μαΐου στο Ηνωμένο Βασίλειο, ανακοίνωσε πως πλέον είναι σε θέση να προσφέρει διαφημίσεις τοπικού ενδιαφέροντος βάσει του ταχυδρομικού κώδικα του κάθε χρήστη! Φέρτε στον νου σας τις πρόσφατες δικές μας εκλογές: πόσες φορές είδατε σε κάποιο site ή ακόμα και στο Facebook, banner ή άλλου είδους καταχώρηση από πολιτικό σε άσχετη εκλογική περιφέρεια από εκεί που βρισκόσασταν; Εμένα μου έτυχε ουκ ολίγες φορές και με έκανε να αναλογιστώ για πόσα πεταμένα λεφτά μιλάμε. Η κακή στοχοποίηση (aka targeting) του κοινού, πληρώνεται ακριβά και στην περίπτωση του διαδικτύου στερεί από τον διαφημιζόμενο ωφέλιμες προβολές, μιας που «κόβει» από το μπάτζετ του.

Το Twitter λοιπόν τι έρχεται και λέει στους Βρετανούς υποψηφίους; Ότι όχι απλά μπορούν να προβάλλονται σε χρήστες του από συγκεκριμένες περιοχές (αυτές που προφανώς εκλέγονται οι ίδιοι), αλλά να τους θέσουν θέματα προς συζήτηση προκειμένου έτσι αφενός να αφουγκραστούν τις ανάγκες τους και αφετέρου να έρθουν σε άμεση επαφή μαζί τους. Δεν κοιτά δηλαδή «ξερά» τη διαφήμιση παρά την αλληλεπίδραση. Φυσικά, η υπηρεσία αυτή βολεύει τρελά και τα κόμματα συνολικά αφού εν αντιθέσει με τις γενικευμένες καμπάνιες του παρελθόντος, πλέον θα έχουν τη δυνατότητα να προσαρμόσουν τα μηνύματά τους ανάλογα με την περιοχή που στοχεύουν.

Η συγκεκριμένη τεχνολογία θα μπορούσε να περάσει με λίγη φαντασία ως μετεξέλιξη των φυλλαδίων που σε κάθε προεκλογική περίοδο γεμίζουν γραμματοκιβώτια, σκαλιά, χωλ και πεζοδρόμια –όχι πως υπάρχει περίπτωση να «καπελώσει» τον παραδοσιακό τρόπο, αλλά όσο να ‘ναι είναι κομματάκι περισσότερο sci-fi. Εννοείται πως δεν προορίζεται μόνο για προεκλογικές περιόδους, ωστόσο αυτές είναι που μπορούν να αναδείξουν το δίχως άλλο τις αρετές της. Κι εσείς μη σκιάζεστε: αφού θα τις φάτε που θα τις φάτε στη μάπα τις διαφημίσεις, τουλάχιστον ας σας ενδιαφέρουν όσο το δυνατόν περισσότερο.

Πέτρος Κηπουρόπουλος

Share
Published by
Πέτρος Κηπουρόπουλος