Ήταν μην κάνει την αρχή. Μετά το Messenger και τον τρόπο που μας το επέβαλλε, το Facebook προσέθεσε ακόμα μία εφαρμογή στο «μπουκέτο» αυτών που ως τώρα διέθετε. Ο λόγος για το Facebook Groups app, μια εφαρμογή που στην ουσία κάνει ό,τι ακριβώς και το Messenger αλλά για τα γκρουπάκια, μιας που το πρώτο υποστηρίζει μόνο τις συνομιλίες μεταξύ δύο ή περισσότερων χρηστών. Κατ’ αρχάς η χρήση του Facebook Groups δεν είναι επί του παρόντος απαραίτητη. Όχι πως κάτι τέτοιο δεν μπορεί ή δεν πρόκειται να γίνει στο μέλλον –εξ’ άλλου και το Messenger στην αρχή καθαρά προαιρετικό ήταν. Εν πάση περιπτώσει, το αν θα χρησιμοποιήσετε το Groups είναι καθαρά στη διακριτική σας ευχέρεια για την ώρα.
Το καλό με την εφαρμογή είναι ότι διαθέτει ξεκάθαρο design και πολύ χαριτωμένο interface. Τα γκρουπ που παρακολουθείτε εμφανίζονται βάσει δραστηριότητας, υποστηρίζονται ανανεώσεις και ενημερώσεις ενώ μπορείτε να βρείτε και νέες ομάδες προκειμένου να συμμετάσχετε βάσει ενδιαφερόντων και θεματολογίας. Σε γενικές γραμμές, έχοντας «παίξει» λίγο με το Facebook Groups, μπορώ να πω ότι σε προσωπικό επίπεδο μου άφησε πολύ καλές και σίγουρα θετικές εντυπώσεις. Το ζήτημα όμως δεν είναι τόσο αυτό, όσο το τι θα γίνει μ’ αυτές τις εφαρμογές που λανσάρει το Facebook σε πρώτη φάση και τη στρατηγική που ακολουθεί, σε δεύτερη. Ο Zuckerberg έχει φτάσει αισίως τα πέντε βασικά apps: Facebook, Messenger, Facebook Groups, Instagram και WhatsApp με τα τρία πρώτα να έχουν αναπτυχθεί από τους προγραμματιστές του και τα δύο τελευταία να έχουν προστεθεί έπειτα από εξαγορές –εξ’ άλλου το Facebook μετρά ήδη 50 εξαγορές εταιρειών.
Θα συνεχίσει να λανσάρει εφαρμογές το Facebook; Η λογική λέει ναι. Το «διαίρει και βασίλευε» φαίνεται πως βρίσκει μια χαρά εφαρμογή στην περίπτωσή του. Δεν θα πρέπει άλλωστε να προσπερνάμε το τεράστιο πλεονέκτημα που διαθέτει ο όμιλος συγκριτικά με οποιαδήποτε ανταγωνίστρια εταιρεία και αυτό δεν είναι άλλο από τους 864 εκατ. ενεργούς καθημερινούς του χρήστες (Σεπτέμβριος 2014). Κάθε φορά που στο Facebook σκαρφίζονται μια νέα ιδέα, δεν έχουν παρά να την ενσωματώσουν στην κύρια εφαρμογή τους προκειμένου έτσι να την περάσουν άμεσα σε ένα τεράστιο κοινό. Εφ’ όσον αυτή καταφέρει να καθιερωθεί, τότε δεν έχουν παρά να την ανεξαρτητοποιήσουν και voila, μετατρέπεται σε μία άκρως επιτυχημένη εφαρμογή πριν καν κυκλοφορήσει.
Το αν μας αρέσει ή όχι η στρατηγική αυτή δεν έχει καμία απολύτως σημασία. Όπως λέγαμε εξ’ άλλου προ ημερών, δεν είμαστε παρά τα «γατάκια» των social media, οι μαλιστάκηδες που βαράνε προσοχή σε κάθε πρόσταγμα των εταιρειών και χορεύουν πρόθυμα στον δικό τους ρυθμό. Όπως και με το Messenger λοιπόν, έτσι και με το Groups κάποιοι θα βολευτούν, άλλοι θα γκρινιάξουν, στο φινάλε όμως άπαντες θα το συνηθίσουν. Και αν σήμερα είναι το Groups, αύριο μπορεί να είναι οι Fan Pages, μεθαύριο τα Facebook Events και αντιμεθαύριο ποιος ξέρει τι άλλο. Το μοναστήρι να ‘ναι καλά και ο Zuckerberg δεν πρόκειται να κάτσει σε χλωρό κλαρί.