Categories: DIGITAL STORIES

Πώς τα Stories του Instagram «έστειλαν αδιάβαστο» το Snapchat

Τον περασμένο Αύγουστο αναφερόμασταν μέσα από τις ψηφιακές σελίδες της Popaganda στα Stories του Instagram, τη νέα αλλά όχι ολοκαίνουρια λειτουργία που μερικές μέρες πριν είχε εισάγει το ιδιοκτησίας Facebook δίκτυο. Βλέπετε, τα Stories στο Instagram αποτελούσαν μια προσεγμένη αντιγραφή του αντίστοιχου χαρακτηριστικού –και ενός εκ των βασικών USP*– του Snapchat: οι αθεόφοβοι στο Instagram είχαν κοπιάρει μέχρι και το όνομα! Μεταξύ μας, όχι ότι μας έκανε και καμιά ιδιαίτερη εντύπωση αφού η –συχνά ξεδιάντροπη- αντιγραφή λειτουργιών είναι μάλλον συνηθισμένο φαινόμενο στον χώρο των social media.


Στο τέλος του κειμένου της 23ης Αυγούστου, που λέτε, γράφαμε επί λέξει, αναφερόμενοι στα Stories: «Εκείνο το περιζήτητο χαρακτηριστικό που θα εκτοξεύσει το Instagram και θα το εγκαταστήσει σε κάθε smartphone πάντως, δεν είναι…». Κούνια που μας κούναγε, αγαπητοί μας! Διότι τα Stories όχι απλά ωφέλησαν το Instagram που είδε το κοινό του να τα «αγκαλιάζει» αλλά έπληξαν σε πολύ μεγάλο βαθμό τον μεγάλο του ανταγωνιστή –και το δίκτυο που τα είδαμε για πρώτη φορά-, το Snapchat, «φρενάροντας» την ανάπτυξή του και καταφέρνοντάς του ένα καίριο χτύπημα, εν όψει και της εισόδου του στο αμερικανικό χρηματιστήριο.

Snapchat – Instagram σημειώσατε «2»

Η πρεμιέρα του Snapchat στη Γουόλ Στριτ (ξεκίνησε από τα $24 με αρχική τιμή προσφοράς τα $17 και έκλεισε την πρώτη συνεδρίαση στα $24,48) μας έδωσε ουκ ολίγες πληροφορίες για το πώς τα Stories του Instagram επηρέασαν το Snapchat, αποδεικνύοντας σε έναν τεράστιο βαθμό πώς μία κίνηση, μία ενέργεια σε μία πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, μπορεί να καθορίσει τη μοίρα μίας άλλης.

Από το τελευταίο τρίμηνο του 2015 κι έπειτα, το Snapchat διέγραφε μία καθ’ όλα εντυπωσιακή πορεία. Κάθε τρίμηνο μέχρι και τα μέσα του επόμενου έτους παρουσίαζε διψήφια ποσοστιαία ανάπτυξη σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο. Ρυθμοί ανάπτυξης ύψους 13,8%, 14% και 17,2% δεν έρχονται εύκολα σε δίκτυο που έχει ξεπεράσει τους 100 εκατ. χρήστες. Όλα έδειχναν να πηγαίνουν ρολόι, μέχρι που στις 2 Αυγούστου το Instagram ανακοίνωσε με κάθε επισημότητα το λανσάρισμα των δικών του Stories. Ο ρυθμός ανάπτυξης για εκείνο το τρίμηνο πήγε… περίπατο αφού βρέθηκε στο 7%, για να καταρρακωθεί πλήρως το αμέσως επόμενο, φτάνοντας το 3,2%.

Τη στιγμή που το Snapchat συνέχισε να αναπτύσσεται αλλά με ρυθμούς κατά 81% πιο αργούς σε σχέση με την προ Αυγούστου εποχή, το Instagram έβλεπε τα Stories του να παίρνουν φωτιά. Μέσα σε δύο μήνες είχαν φτάσει να χρησιμοποιούνται από 100 εκατ. χρήστες, με τον αριθμό αυτό να προσεγγίζει και εν τέλει να ξεπερνά τα 150 εκατ. μέσα στο τελευταίο τρίμηνο του 2016. Με άλλα λόγια στο τέλος της χρονιάς, τα Stories του Instagram προσέλκυαν σχεδόν όσο κόσμο διέθετε ολόκληρη η εγκατεστημένη βάση χρηστών του Snapchat!

Οι ιθύνοντες του τελευταίου βέβαια, υπογράμμισαν ότι οι χαμηλότεροι ρυθμοί ανάπτυξης στο δεύτερο μισό του 2016 οφείλονται σε έναν βαθμό στη στασιμότητα που παρατηρήθηκε στις αγορές της Ασίας (αξίζει να σημειώσουμε ότι το 80% των χρηστών του Snapchat βρίσκεται εκτός ΗΠΑ) ενώ σε συγκεκριμένες εξ αυτών αντιμετώπισε αυξημένο ανταγωνισμό –με πιο τρανό παράδειγμα το κορεάτικο app Snow που πραγματοποίησε «ράλι ανόδου» το τελευταίο τρίμηνο της περυσινής χρονιάς.

Δράση-αντίδραση

Μπορεί λοιπόν για εμάς, τους χρήστες, η οποιαδήποτε αντιγραφή ενός χαρακτηριστικού στα social media να αποτελεί απλά ευκαιρία για κουβέντα και σπέκουλα, για τις εταιρείες που κινούν τα νήματα στον χώρο όμως, είναι πολλά περισσότερα. Όπως βλέπετε, η προσθήκη ενός καινούριου στοιχείου σε μία πλατφόρμα, δεν αποσκοπεί μόνο στην ενίσχυσή της αλλά και στην αποδυνάμωση του ανταγωνισμού. «Η επιβίωση του ισχυρότερου», τώρα και σε ψηφιακή μορφή…

Πέτρος Κηπουρόπουλος

Share
Published by
Πέτρος Κηπουρόπουλος