Categories: DIGITAL STORIES

Ποια είναι η «αποστολή» του κάθε social δικτύου;

Ένα από τα συνηθέστερα λάθη που κάνουν οι εταιρείες σε ό,τι αφορά τη διαδικτυακή τους παρουσία, είναι η δραστηριοποίησή τους στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Βλέπετε, δεν αρκεί μόνο η σταθερή και συνεπής παρουσία στα σωστά δίκτυα πια αλλά και η ορθή αντιμετώπιση του καθενός εξ αυτών, ανάλογα με το κοινό του και τη συμπεριφορά του. Δεν είναι και λίγοι εκείνοι που, δυστυχώς, θεωρούν πως είναι απολύτως φυσιολογική η αναπαραγωγή ενός μηνύματος σε διάφορα δίκτυα χωρίς την παραμικρή αλλαγή, μια αντίληψη πέρα για πέρα λανθασμένη.


Τα μηνύματα που περνούν οι εταιρείες πρέπει να συμβαδίζουν με τη φιλοσοφία της εκάστοτε πλατφόρμας. Κοινώς, ένας σωστός διαχειριστής social media θα βρει τον τρόπο να εκφράσει ένα συγκεκριμένο μήνυμα με δύο, τρεις, σαράντα τρείς διαφορετικούς τρόπους, όσα και τα δίκτυα στα οποία θα το μοιράσει: στο Instagram π.χ. θα δώσει έμφαση στη φωτογραφία εστιάζοντας στο συναίσθημα, στο Twitter θα βρει έναν catchy” τίτλο ενώ στο LinkedIn θα υιοθετήσει έναν πιο σοβαρό, corporate χαρακτήρα. Για να καταφέρει κάτι τέτοιο όμως, πρώτα θα πρέπει να είναι σε θέση να γνωρίζει την κατεύθυνση που έχει πάρει το κάθε δίκτυο και αυτό θα αποπειραθούμε να κάνουμε σήμερα εν τάχει.

Πάμε να δούμε λοιπόν τον τρόπο με τον οποίο μπορεί κανείς να εκμεταλλευτεί καλύτερα τις αρετές της κάθε πλατφόρμας: τέσσερα social δίκτυα και ένα ακόμα με messaging προεκτάσεις, αποκαλύπτονται!

Facebook

Το δίκτυο που ευνοεί όσο κανένα άλλο το social marketing. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί άνετα για branding όμως το μεγάλο όπλο του είναι τα conversions: η χρήση εικόνας/βίντεο και κειμένου σε συνδυασμό με τον γιγάντιο αριθμό χρηστών και τα υψηλά ποσοστά αλληλεπίδρασής τους με το περιεχόμενο, το καθιστούν ιδανικό για να μετατρέψει κανείς τους ενδιαφερόμενους σε πελάτες.

Twitter

Το πλεονέκτημα με το οποίο πορεύεται τόσα χρόνια το Twitter, είναι το timing αφού ο τρόπος με τον οποίο ο κόσμος το χρησιμοποιεί επιτρέπει στις εταιρείες να περνούν πολλά και μικρά μηνύματα τη στιγμή που θέλουν. Συν τοις άλλοις, ο τρόπος με τον οποίο κάποιος μπορεί να επικοινωνήσει με ένα brand (εύκολα, άμεσα και σβέλτα) καθιστά το Twitter την καλύτερη πλατφόρμα εξυπηρέτησης πελατών.

Instagram

Μια εικόνα ισοδυναμεί με χίλιες λέξεις και ως εκ τούτου, δεν θα μπορούσε να υπάρξει καλύτερη πλατφόρμα για την ενίσχυση του brand awareness από το Instagram. Η εύκολη αλληλεπίδραση που προσφέρει (ένα «κλικ» όλη κι όλη) ευνοεί το community building ενώ δεν περνούν απαρατήρητες και οι δυνατότητες αναζήτησής του, γεγονός που επιτρέπει στους χρήστες να ανακαλύπτουν ενδιαφέροντες λογαριασμούς για να ακολουθήσουν.

LinkedIn

Το LinkedIn επιτρέπει τον διαμοιρασμό περιεχομένου με κείμενο και εικόνες. Αυτό που θα πρέπει να έχει κατά νου κάθε εταιρεία με παρουσία εδώ, είναι το λεγόμενο peer-to-peer influence, η δυνατότητα να επηρεάσει δηλαδή επαγγελματίες μέσω των προσώπων που εργάζονται σε αυτή –και που κατά κάποιον τρόπο είναι πρεσβευτές της. Κάθε μέλος εξ άλλου είναι εν δυνάμει εργαζόμενός της.

Snapchat

Μπορεί να μη συγκαταλέγεται –ακόμα- στα social media, όμως το Snapchat αποτελεί ένα app που ισορροπεί ανάμεσα στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και αυτές του messaging. Είναι ιδανικό για διαμοιρασμό περιεχομένου καθώς αυτό μπορεί να εξαπλωθεί αρκετά σε μικρό χρονικό διάστημα. Ο εύπεπτος χαρακτήρας του ευνοεί αυτό που λέμε audience engagement, φέρνοντας πιο κοντά χρήστες και brands.

Πέτρος Κηπουρόπουλος