Categories: DIGITAL STORIES

Samsung vs. Apple: κι όμως γυρνάει…

Μια εταιρεία που έβλεπε τον τζίρο της να αυξάνεται σταθερά από το 2003. Που η ζήτηση για κάθε της συσκευή την έστελνε «συστημένη» στο eBay και τη μαύρη αγορά. Που έθεσε τα στάνταρ για τα smartphones, τα tablets και τα smartwatches. Που έμοιαζε εν τέλει να έχει κάνει το τέλειο “deal” με τον Διάβολο. Η Apple ήταν για παραπάνω από μια δεκαετία μαθημένη, καθετί που έβγαζε να γίνεται χωρίς την παραμικρή προσπάθεια επιτυχία, γεμίζοντας τα ταμεία της με εξωφρενικές ποσότητες δολαρίων –τόσο απίστευτες που τα αποθεματικά της έφτασαν να ξεπερνούν αυτά των ΗΠΑ! Και ξαφνικά, εν έτει 2016 είδαμε τις πωλήσεις να είναι χαμηλότερες από πέρυσι, τα κέρδη μειωμένα και τη μετοχή να καταγράφει πτώση 8% έπειτα από μία απλή ενημέρωση, τρομοκρατώντας τους ιθύνοντες της εταιρείας που έσπευσαν να ανακοινώσουν επιπλέον μερίσματα $50 δισ. προς τους μετόχους!

Στο Βιλαμπάχο ακόμα τρίβουν…

Το προβληματικό λανσάρισμα του iPhone 6 (όλοι θυμόμαστε φυσικά το περίφημο “bendgate” με τα «ευλύγιστα» iPhone), ένα iPhone 6s που δεν καινοτόμησε όσο θα ‘πρεπε και ένα iPhone SE που περισσότερο μπέρδεψε τις καταστάσεις, οδήγησαν τα τελευταία χρόνια την Apple σε μία πρωτόγνωρη για αυτή κατάσταση. Οι πωλήσεις iPhone το τελευταίο τρίμηνο ήταν κατά 10 εκατ. τεμάχια λιγότερες σε σχέση με έναν χρόνο πριν. Τζίρος και κέρδη δε έπεσαν κατά 13% και 22% αντίστοιχα. Όλα αυτά, τη στιγμή που οι πωλήσεις iPhone στην Κίνα, μία αγορά στην οποία η Apple πόνταρε και ποντάρει αρκετά, έπεσαν σε ποσοστό 26% συγκριτικά με πέρυσι. Αν σε αυτά συνυπολογίσει κανείς και την πορεία των iPad και Apple Watch που ναι μεν δεν είναι εκτός στόχων αλλά δεν έχουν τη δυνατότητα να καλύψουν το χαμένο έδαφος του iPhone, τότε εύκολα αντιλαμβάνεται τον λόγο για τον οποίο στο Κουπερτίνο έχουν αρχίσει να… ψάχνονται.

Στη Βιλαρίμπα έχουν τελειώσει!

Την ίδια στιγμή, τα μαντάτα για τη μεγάλη αντίπαλο της Apple, τη Samsung, δεν θα μπορούσαν να είναι καλύτερα. Η εταιρεία είδε τα κέρδη της να «σκαρφαλώνουν» στα $4,66 δισ. για την περίοδο Ιανουαρίου – Μαρτίου με τον τζίρο να βρίσκεται στα $43,82 δισ., στοιχεία που αν μη τι άλλο συνιστούν ένα εξαιρετικό ξεκίνημα για το 2016 –ιδίως αν λάβουμε υπ’ όψιν μας ότι πέρυσι τέτοια εποχή έβλεπε την Apple να ξεμακραίνει και την κινέζικη Xiaomi να την κοντράρει στα ίσια. Οι πωλήσεις συσκευών ήταν μόλις κατά 1% λιγότερες συγκριτικά με πέρυσι, όταν το ίδιο ποσοστό για την Apple και την ίδια περίοδο κυμαινόταν στο 16%. Βέβαια στις επιδόσεις της Samsung σημαντικό ρόλο παίζουν και τα προϊόντα της στις λοιπές κατηγορίες πέραν της κινητής (τηλεοράσεις, ψηφιακή εικόνα & ήχος, λευκές συσκευές κλπ), όμως το δίχως άλλο, η πορεία που καταγράφει η πάλαι ποτέ Samsung Mobile.

Αλλάζει το τοπίο;

Τα παραπάνω δείχνουν κάτι ως προς το μέλλον της αγοράς κινητής; Ναι και όχι. Από τη μία, μιλάμε για ένα τρίμηνο και τίποτα παραπάνω, οπότε καλό θα ήταν να μη βιαστούμε να βγάλουμε συμπεράσματα. Από την άλλη όμως, οι ενδείξεις φανερώνουν τάσεις τις οποίες είναι δύσκολο να παραβλέψει κανείς. Ναι, κάθε συσκευή με το μηλαράκι αποτελεί ακόμα status symbol” και ναι, η Apple εξακολουθεί να είναι η καλύτερη στην πώληση, όχι τεχνολογικών προϊόντων αλλά lifestyle gadgets. Η Samsung ωστόσο έχει σημειώσει καταφανέστατη πρόοδο, τόσο με τα S6/S6 Edge και S7/S7 Edge όσο και με το λοιπό, εξίσου προσεγμένο Galaxy lineup της: αυτές οι ποιοτικές και συνάμα προσιτές συσκευές είναι άλλωστε που της έχουν δώσει μερίδιο που αγγίζει το 21%, όταν η Apple ακολουθεί με 18% και ο τρίτος της λίστας, η Huawei, δεν ξεπερνά το 8% (Gartner, 2/2016). Η Samsung έχει μια χρυσή ευκαιρία να πάρει ακόμα μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας της αγοράς τη στιγμή που η Apple πρέπει να βρει τι είναι αυτό που έχει χαλάσει τη «συνταγή» της και να το διορθώσει.

Ένας αγώνας δρόμου είναι. Ποιος θα κινηθεί ταχύτερα να δούμε…

Πέτρος Κηπουρόπουλος

Share
Published by
Πέτρος Κηπουρόπουλος
Tags: AppleSamsung