Categories: DIGITAL STORIES

Τα “reactions” είναι, επιτέλους, η πρώτη προσθήκη του Facebook που αρέσει σε όλους!

Είχαμε συνηθίσει κάθε αλλαγή που πραγματοποιούσε το Facebook, να ακολουθείται από μπόλικη γκρίνια, μουρμούρα και νοσταλγία για τον παλιό, καλό καιρό. Ως εκ τούτου, οι αντιδράσεις μετά και την τελευταία προσθήκη του δικτύου, τα περίφημα reactions” ήταν μάλλον πρωτοφανείς αφού, όπως όλα δείχνουν, όχι απλά άρεσαν στο κοινό αλλά αυτό ξετρελάθηκε μαζί τους! Το Facebook λοιπόν πήρε τη μεγάλη απόφαση και πλέον το like” πλαισιώνεται από 5 ακόμα αντιδράσεις. Τα «Τέλειο!», «Χαχα», «Ουάου!», «Λυπάμαι…» και «Έλεος!» έρχονται να προστεθούν στο «Μου αρέσει!» με τις επιλογές των χρηστών για γρήγορη αλληλεπίδραση με καθετί εμφανίζεται μπροστά τους να αυξάνονται σε 6 συνολικά.

Αυτό είναι και το μυστικό της επιτυχίας της κίνησης του Facebook: το γεγονός ότι δεν κατήργησε το “like” αλλά το πλαισίωσε με ακόμα 5 επιλογές που ουσιαστικά επιτρέπουν στον χρήστη να εκφραστεί ακόμα πιο γρήγορα (πόσες φορές δεν έχετε σχολιάσει «χαχαχαχαχα» ή «έλεος!» σε μία εικόνα ή δημοσίευση;), δεν συνιστά «τέλος εποχής» για το «σήμα κατατεθέν» του δικτύου αλλά μάλλον φυσική εξέλιξη. Αν συνυπολογίσουμε δε και την άπαιχτη ελληνική απόδοση των «αντιδράσεων» του Facebook (μα «έλεος»;!;) για να αναφερθούμε και λίγο στα καθ’ ημάς, έχουμε ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα που δεν αλλοιώνει αλλά ενισχύει ακόμα περισσότερο την όλη εμπειρία χρήσης.

Θέλοντας να αποκτήσω και ο ίδιος μια ιδέα από το νέο χαρακτηριστικό του Facebook, άρχισα να περιηγούμαι στο χρονολόγιό μου (aka timeline) μοιράζοντας αφειδώς “wow” και “haha”, τη στιγμή που ζήτησα με αφοπλιστική ειλικρίνεια από φίλους, γνωστούς και επαφές γενικότερα, να με spammάρουν” με τις δικές τους «αντιδράσεις» προκειμένου να δω πώς είναι. To Facebook φρόντιζε να με ενημερώνει ξεχωριστά για τα “like” και τις λοιπές αλληλεπιδράσεις στο “post” μου. Κάνοντας δε «κλικ» επάνω στα χαρακτηριστικά εικονίδιά τους, ήμουν σε θέση να δω με ποιον τρόπο… ασχολήθηκε καθένας από τους φίλους μου με αυτό που έγραψα. Μιλάμε για πλήρη αναφορά, όχι αστεία! Εννοείται πως τα παραπάνω ισχύουν και για τις σελίδες (pages) εκτός από τα προφίλ των χρηστών, οπότε προκαταβολικά να εκφράσω τη συμπαράστασή μου σε όλους εκείνους τους υπεύθυνους social media που θα πρέπει να αναφέρουν χαρτί και καλαμάρι τα… «Τέλειο!», «Χαχα», «Ουάου!» κλπ στους πελάτες τους.

Το Facebook φρόντισε να προετοιμάσει το έδαφος με τα emoji πριν δώσει το «ΟΚ» για τα reactions. O κόσμος θα ευχαριστηθεί έχοντας πλέον μια μεγαλύτερη ποικιλία άμεσων τρόπων αλληλεπίδρασης με το περιεχόμενο που περνά μπροστά από τα μάτια του, την ώρα που το ίδιο το δίκτυο θα αποκτήσει ένα ακόμα πιο λεπτομερές feedback αναφορικά με τις προτιμήσεις των χρηστών του –όντας, κατ’ επέκταση σε θέση, να τους προσφέρει ακόμα περισσότερο tailor-made content”. Στο τέλος της ημέρας, όλοι είναι χαρούμενοι. Αν αυτό δεν είναι αποτελεσματική πολιτική, τότε τι είναι;
Πέτρος Κηπουρόπουλος

Share
Published by
Πέτρος Κηπουρόπουλος