Categories: DIGITAL STORIES

Το πραγματικά «παγκόσμιο» ίντερνετ κάνει στάση στην Ινδία

 

Όποιος είχε ακούσει τον Mark Zuckerberg στο Mobile World Congress της Βαρκελώνης, σίγουρα θα θυμάται τον ιδρυτή του Facebook να επιμένει στην παγκόσμια πρόσβαση στο διαδίκτυο, επισημαίνοντας πως ένας μεγάλος αριθμός ανθρώπων σε όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη δεν είχε τη δυνατότητα να πλοηγηθεί στο ίντερνετ, κυρίως λόγω της έλλειψης υποδομών και πόρων. Η –σχεδόν- έκκληση του Zuckerberg μπορεί να αναγνωστεί με αρκετούς διαφορετικούς τρόπους. Κάποιος π.χ. θα μπορούσε να υποστηρίξει πως οι εταιρείες οφείλουν να σκύψουν πάνω από την Αφρική προκειμένου να βοηθήσουν τον πληθυσμό των χωρών της να γνωρίσει τις νέες τεχνολογίες, όταν κάποιος άλλος θα ήταν σε θέση απλά να τονίσει πως οι εταιρείες του κλάδου θα πρέπει να κάνουν δυναμικό «μπάσιμο» σε νέες, παρθένες αγορές.

Η Google φαίνεται πως για την ώρα έχει επιλέξει τη δεύτερη ερμηνεία καθώς ο στόχος της είναι η αχανής αγορά της Ινδίας. Η επίσης αχανής χώρα του 1,2 δισ. κατοίκων αποτελεί σωστό χρυσορυχείο για όποια εταιρεία κατορθώσει να την προσεγγίσει. Μπορεί o λαός της Ινδίας να μην έχει πολλά για να ξοδέψει σε αγαθά, προϊόντα και υπηρεσίες πέραν της στέγης και της σίτισης (το 25% του πληθυσμού το 2011 ζούσε κάτω από το διεθνές όριο φτώχιας με λιγότερα από $1,25 τη μέρα) όμως ο όγκος του είναι τεράστιος με τη μέση τάξη να προβλέπεται να αγγίξει τα 580 εκατ. το έτος 2030.

Κάπως έτσι και με όλα τα παραπάνω κατά νου, η Google λάνσαρε το Android One στη χώρα, ανοίγοντας τον δρόμο και για άλλες εταιρείες προκειμένου και αυτές να αναπτύξουν τα δικά τους designs. Το κινητό τρέχει Android με τη Google να παρέχει όλα τα updates και την τιμή του να παίζει σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα: μόλις $103. Σύμφωνα με την εταιρεία δε, αυτή τη στιγμή περίπου 1,75 δισ. κόσμου διαθέτει smartphone και «στο μάτι» έχουν μπει τα άλλα 5 δισ. –κάποια στιγμή δεν πρέπει να πάρουν κινητό κι αυτοί; Πέραν των εμπορικών οφελών που θα έχει πάντως μια τέτοια, επιτυχημένη κίνηση, ωφελημένος θα μπορούσε να βγει και ο ινδικός λαός που θα αποκτήσει τη δυνατότητα της άμεσης πρόσβασης στο διαδίκτυο. Με την Ινδία να έχει μπει καιρό τώρα στην εποχή του 4G, ο παγκόσμιος ιστός θα πρέπει να αρχίσει να κάνει χώρο για κάνα δισ. ακόμα «πελάτες». Και μάλλον σύντομα.

Πέτρος Κηπουρόπουλος

Share
Published by
Πέτρος Κηπουρόπουλος