Categories: DIGITAL STORIES

Πώς η νίκη του Uber στο Λονδίνο, πονοκεφαλιάζει ολόκληρη την Ευρώπη

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, την προηγούμενη εβδομάδα είχαμε την εκδίκαση της προσφυγής που είχε κάνει η Ένωση Οδηγών Ταξί του Λονδίνου κατά του Uber, στη βρετανική πρωτεύουσα. Υποστηρίζοντας πως η πλατφόρμα εναντιώνεται στους νόμους περί προσφοράς υπηρεσιών μεταφοράς, η Ένωση ζητούσε να κηρυχθεί η λειτουργία της παράνομη, προφυλάσσοντας έτσι τον κλάδο των ταξί που έβλεπε έναν ισχυρό ανταγωνιστή να έχει μπει με διάθεση να ταράξει τα νερά στον χώρο. Όλη την εβδομάδα μάλιστα, ο πρόεδρος του Φορέα για τη Συγκοινωνία στο Λονδίνο (Transport for London ή εν συντομία TfL) και δήμαρχος του Λονδίνου, Μπόρις Τζόνσον, καταφερόταν όπου στεκόταν κι όπου βρισκόταν κατά του Uber, τονίζοντας πως χάρη στην Τεχνολογία, οι νόμοι ήταν πάρα πολύ εύκολο να παρακαμφθούν.

Τελικά η Ένωση Οδηγών Ταξί όχι μόνο δεν δικαιώθηκε, αλλά το Uber απαλλάχθηκε βάσει τέτοιου σκεπτικού, που ουσιαστικά μηδενίζει τις όποιες πιθανότητες μπορεί να είχε μια έφεση της αρχικής απόφασης. Συγκεκριμένα, τα πάντα περιστράφηκαν γύρω από το ταξίμετρο, τη συσκευή που εγκαθίσταται στα οχήματα και υπολογίζει το κόστος μιας διαδρομής βάσει του χρόνου που απαιτήθηκε και της απόστασης που διανύθηκε. Η Ένωση υποστήριζε ότι τον ρόλο αυτό στα οχήματα του Uber τον παίζουν ένα tablet ή ένα smartphone, την ώρα που το Δικαστήριο επέμενε πως για να χαρακτηριστεί μια συσκευή ως ταξίμετρο, θα πρέπει να είναι εγκατεστημένη στο αυτοκίνητο και όχι απλά να βρίσκεται, να υπάρχει σε αυτό. Εν τέλει, η Έδρα απεφάνθη πως ένα smartphone δεν μπορεί να θεωρηθεί συσκευή υπολογισμού ταρίφας, κλείνοντας την υπόθεση υπέρ του Uber.

Ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο οι εμπλεκόμενες πλευρές «ψάχνονται» όσον αφορά στα επόμενα βήματά τους, η υπόλοιπη Ευρώπη παρακολουθεί με ενδιαφέρον τις εξελίξεις. Το δεδικασμένο που δημιουργείται, οι γραμμές υπεράσπισης και το σκεπτικό της απόφασης, θα χρησιμοποιηθούν το δίχως άλλο σε παρόμοιες περιπτώσεις και με δεδομένη τη νίκη του Uber, οι κατά τόπους Ενώσεις Οδηγών Ταξί, θα έχουν δύσκολη δουλειά. Το ζήτημα πάνω απ’ όλα, είναι πως το Uber καθ’ όπως φαίνεται ήρθε να ανατρέψει μια παγιωμένη κατάσταση και μάλιστα να το κάνει με έναν απόλυτα νόμιμο τρόπο –κάτι που είναι από μόνο του αξιοθαύμαστο, δεδομένων των δικλείδων ασφαλείας της εν λόγω αγοράς.

Στη χώρα μας τα πάντα άλλαξαν πριν μερικά χρόνια με τη δραστηριοποίηση του Taxibeat το οποίο ήρθε να επισκιάσει τα ραδιοταξί και να εισάγει νέα ήθη και έθιμα στον κλάδο. Αν και στην αρχή είχε αντιμετωπιστεί με σκεπτικισμό, πλέον έχει φτάσει στο σημείο να περιλαμβάνει την «ανφάν γκατέ» του κλάδου –για να το εμπιστευτεί ένας οδηγός, αντιλαμβάνεστε πως θα πρέπει να είναι αυτό που λέμε technology literate”. Το Uber όμως είναι μια τελείως διαφορετική ιστορία που, όπως και αλλού στον κόσμο, έτσι κι εδώ δεν έτυχε ακριβώς «θερμής» υποδοχής. Τα μαντάτα που έρχονται ωστόσο από Αγγλία μεριά είναι ενθαρρυντικά για την ανάπτυξή του και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες και όλα δείχνουν πως το 2016 θα είναι μια χρονιά με πολλές εξελίξεις. Εσείς καλού-κακού κατεβάστε το app του να υπάρχει…

Πέτρος Κηπουρόπουλος

Share
Published by
Πέτρος Κηπουρόπουλος
Tags: Uber