Ο πολυκόπτης δεν κόβει. Οι διακοπές σας χάλασαν από μια πτήση που είχε καθυστέρηση. Τα ράφια που αγοράσατε δεν αντέχουν ούτε πούπουλο.
Όταν προϊόντα χαλάνε ή υπηρεσίες δεν εξυπηρετούν, είναι πολύ εύκολο να αισθανθούμε ότι τα παράπονά μας στις εταιρίες πάνε στον βρόντο και ότι κανείς δεν δίνει σημασία στο πρόβλημά μας. Αν και δεν υπάρχουν μαγικές λέξεις που θα κάνουν τα παράπονά σας να εισακουστούν αμέσως και το πρόβλημά σας να επιλυθεί γρήγορα, υπάρχουν μερικοί τρόποι να παραπονεθείτε και να λάβετε μια πιο φιλική συμπεριφορά.
Λίγη φινέτσα και καλή διατύπωση του προβλήματος θα σας πάνε πολύ μακριά.
Χαλαρώστε και μετά γράψτε
Τα καλύτερα γράμματα παραπόνων είναι εκείνα που έχουν αυτοπεποίθηση και είναι ήρεμα. Άρα, μην απειλείται και μην γράφετε ποτέ στα κεφαλαία γιατί θα φαίνεται σαν να φωνάζετε. Μην σαρκάζετε γιατί αυτός που θα διαβάσει την επιστολή σας μπορεί να το λάβει ως χλευασμό στο πρόσωπό του.
Να είστε ξεκάθαροι
Να διατυπώνετε με καθαρό λόγο αυτό που αναμένετε. Να είστε λογικοί, όμως. Η λύση που θα ζητήσετε θα πρέπει να είναι ανάλογη με το πρόβλημα που αντιμετωπίζετε. Μην απαιτείτε πρώτοι, να περιμένετε πάντα την προσφορά που θα σας κάνει η εταιρεία.
Γράψτε το παράπονο σας να φτιάχνατε ένα σάντουιτς
Φροντίστε η επιστολή σας να έχει διαβάθμιση και επίπεδα. Ξεκινήστε για παράδειγμα με το πόσο καιρό είστε πελάτης σε μια εταιρεία ή με το τι σας άρεσε από το προϊόν τους. Μετά προχωρήστε στο παράπονό σας που θα είναι και η γέμιση του σάντουιτς και στο τέλος κλείστε με ένα θετικό και ευγενικό μήνυμα που θα δείχνει πως η σχέση σας μαζί τους θα συνεχιστεί παρά το όποιο ατυχές συμβάν.
Κρατήστε λίστα
Καλό θα ήταν να κρατάτε τα ονόματα ή και τους αριθμούς όσων έχετε μιλήσει. Αν δεν σας τα πουν οι ίδιοι τότε ζητήστε το ευγενικά. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορείτε να ζητάτε συγκεκριμένους ανθρώπους χωρίς να χρειάζεται να εξηγείται κάθε φορά το θέμα σας.
Μην παραπονιέστε στα social media
Όσο δελεαστικό και αν είναι καμιά φορά το να μιλήστε άσχημα για μια εταιρεία δημοσίως, δεν σημαίνει πως το πρόβλημα σας θα διορθωθεί πιο γρήγορα. Αν πιστεύετε πως η εταιρεία είναι σωστή, τότε δεν υπάρχει λόγος να τους ντροπιάσετε στο facebook ή στο twitter.
Πηγή