Πριν την οποιαδήποτε σύναψη σχέσεων ανάμεσα στις δύο εταιρείες, πολλοί ήταν εκείνοι που χαρακτήριζαν τη Beats ως «την Apple της μουσικής». Καθόλου άδικο δεν είχαν. Προφανώς και υπάρχουν στην εν λόγω βιομηχανία εταιρείες με μεγαλύτερη τεχνογνωσία, σπουδαιότερη ιστορία και ποιοτικά ανώτερα προϊόντα σε σχέση με εκείνα της Beats. Δεν υπάρχει καμία όμως που ναι μεν να πιάνει μία βάση (τη βάση του «άριστα») σε ποιοτικό επίπεδο, ούσα όμως παράλληλα και σε θέση να το πουλήσει όλο αυτό. Καμία. Ό,τι ακριβώς συμβαίνει και με την Apple στον τομέα της.
Ως εκ τούτου η εξαγορά της Beats από την Apple μερικούς μήνες πριν, ελάχιστα εξέπληξε όσους πραγματικά ασχολούνταν με τον χώρο. Με τον «γάμο» να έχει ολοκληρωθεί λοιπόν, ήρθε η στιγμή να δούμε και τον πρώτο του «καρπό», που σύμφωνα με τα όσα ακούγονται ένθεν κι ένθεν θα είναι η ενσωμάτωση του Beats Music στο iTunes. Το Beats Music, λανσαρίστηκε από τη Beats περίπου μια διετία πριν σαν μια συνδρομητική υπηρεσία για streaming και downloading μουσικών κομματιών και playlists, πολλές εκ των οποίων προέρχονταν από τους ίδιους τους συνδρομητές της υπηρεσίας ή γνωστές προσωπικότητες του καλλιτεχνικού στερεώματος. Βέβαια με την εξαγορά της Beats από την Apple ήταν θέμα χρόνου για το iTunes να «καταπιεί» κάποια στιγμή το Beats Music και αυτή η στιγμή φαίνεται πως πλησιάζει.
Για να τα βάλουμε κάτω. Η Apple λοιπόν επί του παρόντος έχει ένα κορυφαίο, κατά γενική ομολογία, δίκτυο ψηφιακής διανομής μουσικής, ένα ολοκληρωμένο οικοσύστημα που απαρτίζεται από πολλές και διαφορετικές συσκευές (smartphones, tablets, multimedia players, laptops, desktops και smartwatches οσονούπω) αλλά και την πιο «σέξι» σειρά αξεσουάρ μουσικής που υπάρχει στην αγορά. Σύμφωνοι, ακουστικά σαν τα Beats ή και καλύτερα υπάρχουν άπειρα: Bose, Sennheiser, Audio-Technica, Sony, είναι μερικές μόνο από τις εταιρείες που οι απαιτητικοί φίλοι της μουσικής έχουν σε υπόληψη. Εκεί είναι και η διαφορά της Apple με όλες αυτές: όταν στο Κουπερτίνο επέλεγαν τη Beats για να εξαγοράσουν, ήξεραν ότι δεν έπαιρναν μόνο μια καλή (με όλη τη σημασία της λέξης) μπράντας αλλά μία που ο κόσμος ήξερε και προτιμούσε. Όχι οι επαγγελματίες ή οι εις βάθος γνώστες αλλά η ευρεία μάζα, το καταναλωτικό κοινό, εκείνο που έχει τα νούμερα για να στηρίξει μια τέτοια εταιρεία, αυτό που δεν καίγεται να ψάξει μέχρι τελευταίας λεπτομέρειας τα ακουστικά του: του αρκούν που «είναι καλά» και κουλ. Τέλος.
Στην Apple ακολουθούν χρόνια τώρα ολόκληρο σχέδιο. Ο μακαρίτης ο Jobs φρόντισε να εξηγήσει όσο καλύτερα μπορούσε στους διαδόχους του πως η ποιότητα από μόνη της δεν αρκεί αν κάποιος δεν ξέρει πώς να την πλασάρει και κατάλληλα. Και σε ό,τι αφορά τη μουσική τουλάχιστον, η Apple αυτή τη στιγμή κατεβαίνει με την πιο «σέξι» και δελεαστική πρόταση. Είναι να μην έχει αφήσει τον ανταγωνισμό έτη φωτός πίσω μετά;