Categories: DIGITAL STORIES

«Πεταμένα λεφτά» το νέο iPhone; Πόσο σίγουροι είστε;

Η Apple ανακοίνωσε χθες τα οικονομικά της αποτελέσματα για το τελευταίο τρίμηνο του οικονομικού της έτους και ολόκληρος ο επιχειρηματικός κόσμος υποκλίθηκε μπροστά της. Η εταιρεία, που λέτε, είχε κέρδη ύψους $53,4 δισ. τους τελευταίους 12 μήνες, επίδοση που συνέτριψε το προηγούμενο ρεκόρ το οποίο και κατείχε η πετρελαϊκή ExxonMobil με κέρδη $45,2 δισ. από το 2008. Με το Apple Watch να μην πείθει το κοινό μέχρι στιγμής και τις πωλήσεις του iPad να καταγράφουν σημαντική πτώση φτάνοντας στο χαμηλότερο επίπεδό τους από το 2011, αυτό που έφερε ζεστό χρήμα στα ταμεία της εταιρείας στο Κουπερτίνο, δεν ήταν άλλο από το νέο iPhone –ή μάλλον τα νέα iPhone! Ο τζίρος της Apple ήταν στα $233,7 δισ. όταν το 2014 έφτασε «μόλις» τα $182,8 δισ. –έχοντας σημειώσει δηλαδή αύξηση 27,8%.

Να το κάνουμε πιο λιανά; Η Apple κάθε βδομάδα του οικονομικού της έτους, κέρδιζε (προσέξτε: δεν πουλούσε απλώς αλλά κέρδιζε) πάνω από $1 δισ., αριθμός που αντιστοιχεί σε κέρδη ύψους $1693,11 το δευτερόλεπτο! Η εταιρεία πούλησε μέσα στο τελευταίο τρίμηνο του έτους της (27 Ιουλίου – 26 Σεπτεμβρίου) 48 εκατ. iPhone, αριθμός αυξημένος κατά 22% σε σχέση με πέρυσι και ιδιαίτερα εντυπωσιακός, αν αναλογιστεί κανείς πως τα νέα iPhone 6s & 6s Plus κυκλοφόρησαν στις 25 Σεπτεμβρίου σε επιλεγμένες αγορές. Την ίδια στιγμή τα 9,9 εκατ. iPad συνιστούν πτώση 20% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι, πονοκεφαλιάζοντας τους ανθρώπους της Apple που βλέπουν ένα ιδιαίτερα σημαντικό προϊόν τους να μην «τραβάει» όπως στο παρελθόν –αν και η μειωμένη ζήτηση αφορά την κατηγορία των tablets γενικότερα και όχι μόνο τα iPad.

Ένα στοιχείο στο οποίο αξίζει να σταθούμε, έχει να κάνει με τους κατόχους smartphones που αλλάζουν «στρατόπεδο» και από το Android περνούν στο iOS. Σύμφωνα με την Apple, οι τρεις στους δέκα που αγόρασαν iPhone πέρυσι, διέθεταν προηγουμένως συσκευή Android, ένας ρυθμός που αποτελεί ρεκόρ. Ως εκ τούτου, 14,4 εκατ. καταναλωτές το τελευταίο τρίμηνο αποχωρίστηκαν το Android smartphone τους για χάρη ενός iPhone. Δεν έχει περάσει πολύς καιρός άλλωστε από τότε που η Apple λάνσαρε την πρώτη της εφαρμογή για Android στην προσπάθειά της να πείσει τους κατόχους ανταγωνιστικών στο iPhone συσκευών να «αλλαξοπιστήσουν» -μια στρατηγική που εκ του αποτελέσματος δείχνει να αποδίδει.

Τι μπορεί να σημαίνουν όλα τα παραπάνω για την Apple; Το μόνο βέβαιο είναι ότι δίνουν στην εταιρεία την άνεση να πειραματιστεί με ό,τι άλλο θέλει δίχως να ανησυχεί για τον αντίκτυπο που μπορεί να έχει αυτό στα οικονομικά της. Υπάρχουν άλλωστε κάμποσα ανοιχτά «μέτωπα» όπως αυτά του Apple Watch, της Apple TV, του συνδρομητικού πλέον Music και φυσικά του iPad, στα οποία η εταιρεία πρέπει να δραστηριοποιηθεί και μάλιστα άμεσα. Το κυριότερο είναι όμως πως όσο αυτή ασχολείται ενεργά με τα παραπάνω, το iPhone παραμένοντας στον «αυτόματο πιλότο» θα είναι σε θέση να γεμίζει διαρκώς τα ταμεία της, εκτοξεύοντας τα αποθέματά της σε δυσθεώρητα επίπεδα.

Πέτρος Κηπουρόπουλος

Share
Published by
Πέτρος Κηπουρόπουλος