Categories: DIGITAL STORIES

Όσο εμείς κάνουμε «check in» το Foursquare γίνεται πλούσιο

Το Foursquare είναι ένα από τα πιο δημοφιλή social δίκτυα. Η εποχή που κάποιος έκανε check in όπου πήγαινε στο Facebook, έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί αφού ένα ειδικά σχεδιασμένο δίκτυο, το Foursquare, είναι αυτό που φροντίζει πλέον να καταγράφει τις κινήσεις των social media aficionados. Από το σπίτι στο μετρό, από εκεί για ψώνια, για καφέ και πάλι πίσω με ενδιάμεση στάση σούπερ μάρκετ; Το Foursquare είναι εκεί για να καταγράψει την κάθε κίνηση, δημιουργώντας έναν προσωποποιημένο χάρτη με το στίγμα κάθε χρήστη ανά πάσα ώρα και στιγμή -ή ορθότερα με βάση τα check in που κάνει χρησιμοποιώντας το.

Μετρώντας έξι χρόνια ζωής, το νεοϋορκέζικο startup των Dennis Crowley και Naveen Selvadurai έχει αποκτήσει και χρηστικό χαρακτήρα: οποιοσδήποτε βρίσκεται σε μία άγνωστη γι’ αυτόν περιοχή, μπορεί μέσα από ένα εύχρηστο περιβάλλον να δει «τι παίζει» γύρω του, τα καλύτερα μέρη για να επισκεφθεί και προτάσεις άλλων χρηστών με βάση τις προτιμήσεις του. Το Foursquare βασίζεται στην προσθήκη «σημείων» από τους ίδιους τους χρήστες τα οποία με τον καιρό εμπλουτίζονται με έξτρα πληροφορίες: από τηλέφωνα επικοινωνίας και προφίλ σε social media, μέχρι φωτογραφίες και τυχόν έξτρα ή προσφορές -αυτό το τελευταίο είναι κάτι που πρέπει να γίνει από τις ίδιες τις εταιρείες βέβαια.

Με τον τρόπο αυτό το Foursquare έχει αποκτήσει μια τεράστια (50 εκατ. συνδρομητές και. γράφει το κοντέρ) βάση χρηστών, πακέτο με τα δεδομένα και τις προτιμήσεις τους αλλά και έναν χάρτη με εκατομμύρια «σημεία ενδιαφέροντος» τον οποίο και διαθέτει σε εταιρικούς πελάτες του προς χρήση με το αζημίωτο φυσικά. Όπως ανακοινώθηκε μάλιστα, το Foursquare προτίθεται να χρεώνει ακόμα περισσότερες εταιρείες προκειμένου αυτές να έχουν πρόσβαση στους χάρτες και τη βάση δεδομένων του όσον αφορά στα σημεία ενδιαφέροντος. Η νέα τιμολογιακή πολιτική του Foursquare αναμένεται να επηρεάσει περίπου το 1% των εταιρικών πελατών της εταιρείας, ένα κλειστό club στο οποίο μεταξύ άλλων συναντά κανείς τη Microsoft, το Pinterest, το Twitter και τη Yahoo -όλες αυτές αντλούν δεδομένα από τους servers του Foursquare.

Τι αντίκτυπο θα έχει αυτό στον τελικό χρήστη; Κανένα. Το Foursquare εξ’ άλλου δεν επιθυμεί να πειράξει ούτε κατ’ ελάχιστο τους πολύτιμους πελάτες του. Τα δικά τους (μας) check in είναι που πουλάει εξ’ άλλου στις εταιρείες, μαζί με όλα τα άλλα δεδομένα (όγκος, συχνότητα, χρόνοι παραμονής κ.α.) τα οποία κατόπιν οι πελάτες του Foursquare εκμεταλλεύονται ποικιλοτρόπως. Και αν αναρωτιέται κανείς πώς είναι δυνατόν ένα check in να αποφέρει χρήματα σε κάποιους, το 2013 τα κέρδη της εταιρείας ανήλθαν κάπου μεταξύ $15-20 εκατομμυρίων (το Foursquare δεν υποχρεούται να εκδίδει οικονομικά αποτελέσματα καθώς δεν είναι εισηγμένο σε κάποιο χρηματιστήριο), όταν έναν χρόνο πριν αυτά δεν ξεπερνούσαν τα μόλις $2 εκατομμύρια.

Η πίεση από τους επενδυτές του Foursquare για άμεση αύξηση της κερδοφορίας της πλατφόρμας είναι μεγάλη -το λανσάρισμα της νέας «αδελφής» υπηρεσίας Swarm ήταν πιθανότατα μια λανθασμένη κίνηση που πάρθηκε υπό συνθήκες πίεσης- και οι ισορροπίες λεπτές. Όσο οι χρήστες ωστόσο συνεχίζουν αμέριμνοι τα check in και το browsing στις υπηρεσίες του, το Foursquare δεν έχει κανέναν και τίποτα να φοβάται.

Πέτρος Κηπουρόπουλος

Share
Published by
Πέτρος Κηπουρόπουλος