Categories: DIGITAL STORIES

Στα ιντερνετικά βίντεο λεφτά υπάρχουν

H Google ανακοίνωσε μια σειρά από νέες υπηρεσίες που θα προσφέρει σύντομα το YouTube στους χρήστες του. Η πρώτη αφορά ως επί το πλείστον τους gamers αφού πρόκειται για την υποστήριξη βίντεο ανάλυσης 1080p με frame-rate (ρυθμό ανανέωσης εικόνας) 48 και 60 fps. Δεδομένου ότι τα βίντεο με τέτοια χαρακτηριστικά είναι συνήθως υλικό τραβηγμένο απ’ ευθείας από Xbox One, PS4 και PC, αν μη τι άλλο τα gameplay clips θα αποκτήσουν οσονούπω άλλη χάρη. Όλα τα λεφτά πάντως είναι η δυνατότητα χρηματικής επιβράβευσης δημιουργών βίντεο για τη δουλειά τους (ή όποιον άλλον λόγο έχει ο καθένας), αλλιώς fan funding ή του περίφημου donation.

Τι σημαίνει αυτό; Ας πούμε ότι κάποιος διατηρεί κανάλι στο YouTube το οποίο αριθμεί αρκετούς συνδρομητές. Θεωρητικά ο μόνος τρόπος, μέχρι σήμερα, για να βάλει χρήματα αυτός, είναι μέσω των διαφημίσεων που παίζει το YouTube στα βίντεό του –και μόνο εφ’ όσον το περιεχόμενό τους ανήκει εξ’ ολοκλήρου σε εκείνον. Τα δε έσοδα είναι ανάλογα της δημοτικότητας των βίντεο και του καναλιού: πολλές οι προβολές, πολλά τα χρήματα. Ε, πλέον η Google σε μια κίνηση ενίσχυσης των δεσμών μεταξύ των μελών της κοινότητας του YouTube, δίνει το δικαίωμα σε αυτά να προχωρήσουν σε μεταξύ τους δωρεές. Μας αρέσει η δουλειά ενός συγκεκριμένου μέλους; Θέλουμε να τον ευχαριστήσουμε για την προβολή που μας έκανε; Πατάμε το κουμπί και του δωρίζουμε το ποσό της επιλογής μας.

Την κίνηση αυτή θα δουν αναμφισβήτητα με καλό μάτι εκείνοι που παράγουν βίντεο μεν αλλά που τα κανάλια τους έχουν μικρό αριθμό συνδρομητών από την άλλη. Εδώ, εξ’ άλλου, δεν μετρά ο αριθμός των προβολών αλλά η ποιότητα και το πάθος των θεατών. Το μόνο βέβαιο είναι ότι η δημιουργία βίντεο, ένα «χόμπι» που τα τελευταία χρόνια έχει γίνει ιδιαίτερα εύκολο (σε βαθμό που ο καθένας με μία webcam μπορεί να φτιάξει τα δικά του), μπορεί πλέον να αποφέρει περισσότερα έσοδα. Οι «πιστοί» θεατές, εκείνοι δηλαδή που «ακολουθούν» ευλαβικά δημιουργούς και κανάλια, αυξάνονται διαρκώς στο διαδίκτυο: η Google το αναγνώρισε αυτό προσπαθώντας να εξαγοράσει το Twitch, την κορυφαία πλατφόρμα live streaming και ιδιαίτερα δημοφιλή στις τάξεις των gamers παγκοσμίως.

Η εποχή που το blogging είχε γίνει μόδα και θεωρείτο ο εύκολος τρόπος για να βγάλει κανείς χρήμα (άγνωστο πώς, φυσικά), έχει περάσει. Το βίντεο είναι η νέα «hot» μόδα του ίντερνετ. Με τη διαφορά ότι εδώ, λεφτά υπάρχουν…®

Πέτρος Κηπουρόπουλος

Share
Published by
Πέτρος Κηπουρόπουλος