Categories: DIGITAL STORIES

Πώς θα κάνετε ορθογραφικό έλεγχο στο Excel;

Ο ορθογραφικός έλεγχος αποτελεί βασική λειτουργία του Word. Πόσοι γνωρίζατε όμως πως εκτός από το Word, προσφέρεται και στο Excel; Αν δεν τον είχε πάρει ποτέ ως τώρα το μάτι σας, αυτό συνέβαινε διότι ο έλεγχος δεν γίνεται αυτόματα, όπως στο Word, αλλά μόνο «χειροκίνητα» και αφού τον ζητήσει ο χρήστης. Πώς θα τον ενεργοποιήσετε όμως και με ποιον τρόπο λειτουργεί; Πάμε να τα δούμε αμφότερα αναλυτικά.

Αρχικά θα πρέπει να επιλέξετε το φύλλο στον οποίο επιθυμείτε να πραγματοποιήσετε έλεγχο και εκεί, να διαλέξτε το κελί Α1 ώστε αυτός σε κάθε περίπτωση να αρχίσει από εκεί –θα σας ρωτήσει για την επιλογή σας και το ίδιο το Excel αλλά εσείς καλό είναι να το έχετε ήδη επιλέξει. Πηγαίνετε στην καρτέλα Review (Αναθεώρηση) και αν προσέξετε, θα δείτε πως ο Ορθογραφικός έλεγχος σας περιμένει πρώτος-πρώτος (Spelling). Δεν έχετε λοιπόν παρά να πατήσετε το σχετικό κουμπί και να αφήσετε το Excel να σας παρουσιάσει τα ευρήματά του. Για κάθε λάθος που θα εντοπίζει, θα σας δείχνει σχετικές επιλογές ώστε να προχωρήσετε στη διόρθωσή του, ενώ θα διαθέτετε πάντα τη δυνατότητα να το προσθέσετε στο λεξικό του.

Μπορείτε δε να επιλέξετε το λεξικό, βάσει του οποίου θα γίνονται οι όποιες διορθώσεις (αρκετά χρήσιμο αν έχετε μάθει π.χ. να γράφετε στα αγγλικά βάσει της βρετανικής ορθογραφίας και όχι σύμφωνα με την αμερικάνικη) ενώ αν εντοπίσετε κάποιο σφάλμα που για τον οποιονδήποτε λόγο κάνετε διαπράττετε συχνά, θα έχετε τη δυνατότητα να ορίσετε έναν κανόνα αυτόματης διόρθωσης (autocorrect) προκειμένου αυτό να διορθώνεται αυτόματα. Σημειώστε πως αν θέλετε να ελέγξετε ολόκληρο αρχείο, θα πρέπει να κάνετε ορθογραφικό έλεγχο σε κάθε του φύλλο ενώ τυχόν κελιά που φέρνουν λέξεις μεν, από φόρμουλες δε (π.χ. VLOOKUP), θα διορθωθούν αυτόματα εφ’ όσον διορθωθεί και το κελί από το οποίο αντλούν το περιεχόμενό τους.

Πέτρος Κηπουρόπουλος

Share
Published by
Πέτρος Κηπουρόπουλος
Tags: Excel