Categories: ΜΟΔΑFeatured

Όλο το Ιστορικό Κέντρο στην πλάτη σου

Η Εύη Σουγκάρα και η Κατερίνα Γρηγοροπούλου  έχουν φτιάξει αυτά τα πρωτότυπα μπλουζάκια από δερματίνη, που η κάτοψη του ιστορικού κέντρου της Αθήνας αποτυπώνεται αφαιρετικά στην πλάτη τους. Οι δύο φίλες, στο project τους “Α Future Perfect” συνδύασαν το design με την σπουδή τους, την Αρχιτεκτονική. Με βασικό τους υλικό το τσιμέντο και την αγάπη για το αστικό τοπίο τα δύο κορίτσια κυκλοφορούν στο Ιστορικό τρίγωνο ανακαλύπτοντας συνέχεια νέες γωνιές του.

Πώς ξεκίνησε το “Α Future Perfect”; Αφορμή ήταν ένα κάλεσμα που έγινε για designers από την έκθεση “it’s all so souvenir to me”. Εκεί μας ήρθε η ιδέα για τους τσιμεντένιους χάρτες, θέλαμε να κάνουμε ένα αναμνηστικό για την Αθήνα, που θα είναι ο χάρτης της, φτιαγμένος από τσιμέντο! Έγινε αυτή η έκθεση και η ιδέα μας πήγε πάρα πολύ καλά. Αρχίσαμε να το ψάχνουμε περισσότερο, να στέλνουμε τον χάρτη μας σε διάφορες εκθέσεις στο εξωτερικό και σκεφτήκαμε την ιδέα ότι πολλές  μεγάλες πόλεις του κόσμου θα μπορούσαν να παρουσιαστούν σε τσιμεντένιους χάρτες, οι οποίοι θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν σαν ένα σουβενίρ με ιδιαίτερη αισθητική αξία. “The concrete cities” ήταν ο τίτλος που δώσαμε στο project αυτό, το οποίο στην πορεία βραβεύτηκε. Αρχικά κάναμε crowd funding για να χρηματοδοτήσουμε αυτόν τον σκοπό. Το πρωτοδοκιμάσαμε σε μια έκθεση στη Στοκχόλμη, όπου όντως το κοινό μας βοήθησε για να το υλοποιήσουμε. Στο Μιλάνο συμμετείχαμε στην εβδομάδα design, σε ομαδική έκθεση, με θέμα το picnic, όπου αυτό που προτείναμε εμείς ήταν ένα σετ από έξι σκεύη για σερβίρισμα τροφίμων, το οποίο σχεδιάστηκε με έμπνευση την παράδοση του Πάσχα και του σουβλίσματος του αρνιού. Τα σκεύη ήταν στο σχήμα των μερών ενός αρνιού και τα γεύματα ήταν χορτοφαγικά. Δεν απευθύνονται βέβαια αποκλειστικά σε χορτοφάγους, σκοπός μας ήταν να θίξουμε το πρόβλημα για τη βιομηχανία του κρέατος και τη μαζική παραγωγή του.

Στην πορεία αποφασίζετε να βάλετε τους χάρτες των πόλεων σε μπλουζάκια. Συμμετείχαμε σε μια έκθεση ξανά, όπου δημιουργήσαμε ένα μπλουζάκι με μια πόλη χαρτογραφημένη πάνω του κι εκείνο το βράδυ είχε  πολύ καλή ανταπόκριση και εδώ και ένα μήνα τρέχουμε αυτό το project με τα μπλουζάκια. Τα μπλουζάκια που έχουμε φτιάξει είναι ακόμα λίγα, δείγματα μόνο υπάρχουν, μπορεί κανείς να παραγγείλει μέσω facebook ή στη Λεωχάρους 17, που υπάρχει ένας νέος χώρος, το showroom Neum Raum, όπου όποιος designer θέλει μπορεί να πάρει ένα stand και να δείχνει τα προϊόντα του. Γενικά θεωρούμε ότι έχουμε κάτι πάρα πολύ καλό στα χέρια μας, δουλεύουμε πάρα πολύ στο πώς πρέπει να το επικοινωνήσουμε όλο αυτό. Θέλουμε πολύ να βγει προς τα έξω και εκτός Ελλάδας.

Έχετε σκεφτεί να το κάνετε και σε άλλο υλικό; Το τσιμέντο ακόμα το εξελίσσουμε, συνεχώς μαθαίνουμε, και σίγουρα θα θέλαμε να δοκιμάσουμε και σε άλλα υλικά. Αν και στα μπλουζάκια, το συγκεκριμένο ύφασμα που χρησιμοποιούμε ταιριάζει απόλυτα. Είναι χοντρό, αρκετά ανθεκτικό, το σχέδιο στέκεται πάνω του πολύ καλά και η φόρμα του ρούχου αποπνέει ένα φουτουριστικό στυλ.

Θα το βλέπατε να γίνει όλο αυτό μια κολεξιόν ρούχων; Έχουμε στο πλάνο να φτιάξουμε ένα φουστάνι και μπλούζες με άλλο κόψιμο. Έχουμε τη βασική φόρμα, πάνω στην οποία μπορούμε να δουλέψουμε, όμως δεν είμαστε fashion designers και χρειάζονται πολλά πρόσωπα και δουλειά για να επιτευχθεί μια κολεξιόν ρούχων.

Στην κάτοψη της Αθήνας αναπαριστάται το κέντρο; Ναι, έχουμε επιλέξει το τρίγωνο του ιστορικού κέντρου και κάποιες ιστορικές περιοχές, τα Εξάρχεια, τον Κεραμεικό, το Παγκράτι. Όπως και στις άλλες πόλεις,  οι κατόψεις περιλαμβάνουν το κέντρο τους.

Ποιές είναι οι βασικές διαφορές που παρατηρείτε ανάμεσα στις αρχιτεκτονικές των διάφορων πόλεων; Αν και όλες οι κατόψεις αναπαριστούν κτίρια και οδικά δίκτυα, οι διαφορές είναι πάρα πολλές. Μπορείς να δεις πάντως το πώς έχει σχηματιστεί σιγά σιγά ο ιστός της κάθε πόλης.

Πώς θα χαρακτηρίζατε τον ιστό της Αθήνας; Υπάρχουν κάποιες πολύ έντονες χαράξεις, που φαίνεται ότι έχει γίνει ένας σχεδιασμός και εκεί μέσα πάνε και χώνονται διάφορα λαβυρινθοειδή κομμάτια, όπως η Πλάκα και το Ψυρρή. Πάνω από την Αθηνάς, για παράδειγμα, υπάρχει σχέδιο πόλης, ενώ από κάτω, στο Ψυρρή, όχι. Αυτό έγινε για διάφορους λόγους. Από τότε, έχουν προταθεί διάφορα σχέδια που θα μπορούσαν να βελτιώσουν το χάος του οδικού δικτύου της Αθήνας, όπως για παράδειγμα η μελέτη του Κωνσταντίνου Δοξιάδη, κορυφαίου πολεοδόμου, πάνω στην οποία βασίστηκε και ο σχεδιασμός της Αττικής Οδού.

Ποιο κομμάτι του κέντρου της Αθήνας εσείς προτιμάτε; Όλα! Κάθε εβδομάδα και κάποιο διαφορετικό. Αυτόν τον καιρό μας αρέσει πολύ το κομμάτι πίσω από την πλατεία Κλαυθμώνος, που το εξερευνούμε. Υπάρχουν τα πάντα, για μέρα και βράδυ.

http://afutureperfect.gr/

Ασπασία Κουλύρα

Share
Published by
Ασπασία Κουλύρα