Οι εταιρείες αναζητούν διαρκώς τρόπους να προωθήσουν τα προϊόντα τους στο κοινό: διαφημιστικά banners, καταχωρήσεις σε έντυπα μέσα, τηλεοπτικά σποτάκια, advertorials, newsletters, SMS/MMS και φυλλάδια είναι μόνο μερικά από αυτά. Κάποια αποδίδουν περισσότερο, κάποια λιγότερο, άλλα κοστίζουν αρκετά και άλλα είναι σχεδόν ανέξοδα μόνο που ο πελάτης, το καταναλωτικό κοινό, πλέον έχει εξοικειωθεί εξίσου με όλα: τίποτε δεν του κάνει πια εντύπωση, τίποτε δεν μπορεί να τον εκπλήξει και να τον «κερδίσει» όπως παλιότερα. Κι εκεί που retailers, διαφημιστές και μαρκετίστες σπάνε τα κεφάλια τους προκειμένου να βρουν νέους τρόπους να τραβήξουν το ενδιαφέρον του κόσμου, έρχονται το Amazon και ο Τζεφ Μπέζος και τους βάζουν τα γυαλιά.
Στην Ιαπωνία, που λέτε, το Amazon σε συνεργασία με τη Yoshimoto Kogyo, εταιρεία παραγωγής περιεχομένου ψυχαγωγίας, ετοιμάζεται να προσφέρει στα μέλη του Prime, μέσω της υπηρεσίας video streaming, μια σειρά επεισοδίων με τους Taka και Toshi, ένα αρκετά γνωστό δίδυμο κωμικών στη χώρα. Σε αυτή θα εμφανίζονται μεταξύ άλλων παραδοσιακά φαγητά και προϊόντα από τη νήσο Χοκάιντο, τον τόπο καταγωγής των πρωταγωνιστών με τους θεατές να είναι σε θέση να τα παραγγείλουν επί τόπου, με το πάτημα ενός κουμπιού, χωρίς καν να σταματήσουν να βλέπουν την εκπομπή! Για να γίνει η παραγγελία θα πρέπει οι χρήστες να έχουν καθορίσει προφανώς εξ αρχής τρόπο πληρωμής και διεύθυνση αποστολής όμως αυτά είναι πραγματικά λεπτομέρειες.
Αντιλαμβάνεστε τι κάνει το Amazon; Μπορείτε να το φανταστείτε στην καθημερινότητά σας; Όχι στην τηλεόραση, διότι χάνεται η όλη αμεσότητα (ακόμα και στα smart μοντέλα) αλλά στο tablet, το laptop ή ακόμα και το smartphone σας. Σκεφτείτε επί παραδείγματι να παρακολουθείτε κάτι στο YouTube και να σας δίνεται η δυνατότητα με ένα «κλικ» να το κάνετε δικό σας, ό,τι κι αν είναι αυτό, από παπούτσια, παραφαρμακευτικά προϊόντα και videogames, μέχρι smartphones, drones και λοιπά gadgets. Κακά τα ψέματα, πρόκειται για τον πιο άμεσο τρόπο προσέγγισης του καταναλωτή που έχουμε δει ως τώρα: τον «ενοχλεί» την ώρα που παρακολουθεί κάτι και άρα έχουν καμφθεί οι περισσότερες αντιστάσεις του, προσφέροντάς του το ίδιο ακριβώς κάτι που βλέπει και μάλιστα χωρίς να τον βάλει στη διαδικασία να «φιλτράρει» την αγορά του.
Για ακόμα μία φορά, το Amazon δείχνει τον δρόμο και μένει να δούμε αν και πότε θα ακολουθήσουν οι υπόλοιποι. Το πείραμα μοιάζει ενδιαφέρον και λογικά σε λίγους μήνες θα έχουμε και στοιχεία σχετικά με την αποτελεσματικότητά του. Αν αυτή είναι θετική, ετοιμαστείτε για ακόμα πιο διαδραστικά βίντεο στο μέλλον.