Categories: GADGETS

Υπάρχει κανένας λόγος να πάρει κανείς το -νέο- 3310;

Ευτυχισμένο το 2000! Χάρη στην HMD, την εταιρεία που έχει τα δικαιώματα εκμετάλλευσης του brand name της άλλοτε κραταιής φινλανδικής εταιρείας, το Nokia 3310 κυκλοφορεί και πάλι στην αγορά. Με ανανεωμένο design που όμως διατηρεί την ίδια φιλοσοφία με τότε, εξίσου «βασικό» χαρακτήρα (κάμερα 2 MP, 2G χωρίς Wi-Fi, αυτονομία 22 ωρών ομιλίας) και τιμή 49€ ετοιμάζεται να διατεθεί στις ευρωπαϊκές αγορές το δεύτερο τρίμηνο του έτους που διανύουμε.

Η νοσταλγία που ένιωσαν όλοι οι 30something καθώς θυμήθηκαν τον καιρό εκείνο που «έλιωναν» στο φιδάκι όντας μαθητές ή φοιτητές βέβαια απέχει παρασάγγας από τη μετουσίωσή της σε αγορά προϊόντος. Διότι καλό το φιδάκι που παίζαμε και τα SMS που ανταλλάζαμε όλοι το 2000, όμως στ’ αλήθεια, ποιος κάνει κάτι από τα δύο σήμερα; Ο κόσμος παίζει Plants vs. Zombies, Minecraft και Super Mario Run Pokemon GO και επικοινωνεί μέσω WhatsApp, Viber και Messenger.

Για να μιλήσω επί προσωπικού είμαι έναν μήνα στην Αγγλία και δεν έχει χρειαστεί να πάρω ούτε ένα τηλέφωνο, ούτε ένα μήνυμα: τα λεπτά και τα μηνύματα έχουν πεθάνει (απεριόριστα δωρεάν κι απ’ τα δύο προσφέρουν πια οι πάροχοι εδώ) και αυτά που μετρούν είναι πια τα δεδομένα, τα data.

Εν πάση περιπτώσει, σε λίγους μήνες το Nokia 3310 θα τοποθετηθεί στα ράφια των καταστημάτων, φυσικά και ψηφιακά, και θα κληθεί να αντιμετωπίσει κινητά απλής χρήσης (τα λεγόμενα feature phones) σαν το Alcatel OneTouch 1016D των 18€, το Nokia 105 των 22€ και το clamshell Alcatel OneTouch 1035D των 30€. Όπλο του; Μα τι άλλο πέρα από το «βαρύ» του όνομα και τη νοσταλγία που προκαλεί αυτό.

Νοσταλγία…

“Nostalgia’s the card companies play after innovation dies”. Η ατάκα αυτή ανήκει στον Τόμας Ρίκερ του Verge ο οποίος πριν λίγες μέρες εξέφρασε την άποψή του σχετικά με τη συσκευή της HMD. Αλήθεια, δεν σας φαίνεται κομματάκι οξύμωρο σε μία αγορά όπως αυτή της τεχνολογίας, που το προχωρημένο του σήμερα είναι το παρωχημένο του αύριο, μια εταιρεία να βασίζεται στην «επίκληση στο συναίσθημα» προκειμένου να ρίξει το κοινό; Η ίδια εταιρεία που μερικούς μήνες μετά ενδεχομένως να προσπαθήσει να μας πείσει πως ήρθε η ώρα να αλλάξουμε τις ξεπερασμένες συσκευές μας με τις ολοκαίνουριες δικές της…

Μην τσιμπάτε. Το 3310 ήταν μια εξαιρετική συσκευή το 2000 για έναν πολύ συγκεκριμένο λόγο: κάλυπτε τον μέσο χρήστη σε ό,τι μπορεί να ζητούσε εκείνος. Σήμερα, 17 χρόνια μετά, οι καιροί, οι καταναλωτές και οι απαιτήσεις έχουν αλλάξει: το 3310 και το κάθε 3310 μπορούν να συνεχίσουν να αναπαύονται εν ειρήνη και να αφήσουν τους –μακρινούς- απογόνους τους να «κάνουν παιχνίδι». Αν για τον οποιονδήποτε λόγο τώρα θέλουν να εμφανιστούν εκ νέου, γιατί κάποιοι θέλουν τα απολύτως βασικά ακόμα και σήμερα, ευχαρίστως να το κάνουν. Όχι όμως με «καπέλο» 20-25%.

Πέτρος Κηπουρόπουλος

Share
Published by
Πέτρος Κηπουρόπουλος