Categories: ΜΟΔΑ

The Mono Space: Ένα «μοναδικό» pop up store που θέλει να εδραιώσει τo ελληνικό design στον παγκόσμιο χάρτη της μόδας

Η Μαρίνα Bury-Χριστέλλου και η Μυρτώ Μητροπούλου είναι οι ιδρύτριες του The Mono Space, ενός «κινούμενου» fashion concept store που δίνει τη δυνατότητα σε νέους αλλά και σε καταξιωμένους Έλληνες σχεδιαστές να παρουσιάσουν τις δημιουργίες τους σε διαφορετικές γειτονιές του Λονδίνου. Το κάθε κατάστημα είναι διαφορετικό και έχει το δικό του concept, προσαρμοσμένο στην αισθητική της εκάστοτε γειτονιάς στην οποία θα βρίσκεται.

Η Μαρίνα έχει σπουδάσει Πολιτιστική Διαχείριση και Marketing. Έχει εργαστεί μεταξύ άλλων στη Saatchi Gallery, στο Christie’s και στο Moniker Art Fair στο Λονδίνο. Η Μυρτώ τελείωσε τις σπουδές τις στη Νομική Αθηνών και συνέχισε με Art Direction και Styling στο Central St. Martin’s και στο London College of Fashion. Έχει εργαστεί με διάφορους σχεδιαστές στο Λονδίνο, μεταξύ των οποίων και ο Peter Pilotto. Από το 2013 δουλεύει ως brand ambassador του Alexander Wang στο Παρίσι και τη Νέα Υόρκη, ενώ παράλληλα συνεργάζεται ως σύμβουλος με ελληνικά ανερχόμενα brands πάνω σε θέματα marketing και πωλήσεων.

Όλα ξεκίνησαν όταν πέρυσι το καλοκαίρι έκαναν δώρο στην Μαρίνα ένα φολκλόρ πουγκί από την Κρήτη, που το φτιάχνουν στο χέρι γιαγιάδες πάνω στα βουνά. Όταν το αντίκρυσε, το φαντάστηκε στον τοίχο ενός μαγαζιού στο Shoreditch, την γειτονιά που μένει δηλαδή στο Λονδίνο. Το όνειρο υπήρχε, λοιπόν, και με αρκετή έρευνα, τον Δεκέμβριο του 2014 ήρθαν και τα ελληνικά brands. Το πρώτο ΜΟΝΟ Space ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία τον περασμένο Μάρτιο. Λίγο πριν το δεύτερο ΜΟΝΟ, που ανοίγει ξανά τις πόρτες του στο κοινό από τις 11 μέχρι και τις 21 Ιουνίου 2015, στο Δυτικό Λονδίνο, η Μαρίνα και η Μυρτώ λένε στην Popaganda δυο-τρία πράγματα για την πρωτοποριακή τους ιδέα.

Μυρτώ Μητροπούλου

Μαρίνα Bury-Χριστέλλου

Τελευταία αγοράζουμε κι εμείς ελληνικά πράγματα και έτσι ήρθαμε σε επαφή με πάρα πολλούς Έλληνες σχεδιαστές. Αυτό που είδαμε είναι ότι δυστυχώς οι περισσότεροι δεν έχουν τα χρήματα και το χρόνο να προωθήσουν τη δουλειά τους στο εξωτερικό. Ήταν μεγάλη πρόκληση να βρούμε σχεδιαστές που να μπορούν να σταθούν στην βρετανική αγορά, για αυτό και όλες μας οι συμμετοχές είναι διαλεγμένες μια προς μια. Δεν έχουμε κανένα περιορισμό στα προϊόντα. Πέρα από ρούχα δηλαδή, κοσμήματα και αξεσουάρ, προχωρήσαμε και σε designing objects όπως, items των Future Perfect.

Στο πρώτο MONO μπήκαν τουλάχιστον 500 άτομα μέσα το μαγαζί. Αυτό είναι πολύ σημαντικό. Ακούσαμε πάρα πολύ καλά σχόλια για το ελληνικό design και όχι μόνο από τους Λονδρέζους, αλλά και από τους τουρίστες της περιοχής και πιο συγκεκριμένα από Αμερικάνους και Ασιάτες. Μας ενδιαφέρει πάρα πολύ η σωστή παρουσίαση των σχεδιαστών, οπότε πέρα από την έρευνα, είμαστε κυρίως υπεύθυνες για το curation του showcase, γιατί στην ουσία περί αυτού πρόκειται.

The MONO Space gals

Μας ενοχλεί που η Ελλάδα έχει κλείσει την πόρτα στη μόδα. Υπάρχουν πάρα πολλά κενά που θα μπορούσαν να καλυφθούν καθώς υπάρχουν τόσο αξιόλογοι σχεδιαστές, με τρομερή ματιά και αναφορές. Πρέπει η Ελλάδα να βγει μπροστά.

Το δεύτερο ΜΟΝΟ, MONOspace Notting Hill, θα είναι εντελώς διαφορετικό. Μεταφερόμαστε στο δυτικό Λονδίνο, οπότε θα βάλουμε τα καλά μας και θα προβάλουμε το ελληνικό καλοκαίρι, με έντονο το αρχαιοελληνικό στοιχείο, σε μια πιο fanky εκδοχή όμως. Ενδεικτικά κάποιοι από τους συμμετέχοντες θα είναι, τσάντες TAGARI, Isapera Sandals, Christina Economou και Wildwood Beachwear.

Δείτε το νέο fashion film του Τhe MONO Space «Αδράνεια», που θα σας δώσει μια γεύση από το MONOspace Notting Hill που θα πραγματοποιηθεί από τις 11 μέχρι και τις 21 Ιουνίου.

Φιλίππα Δημητριάδη

Η Φιλίππα Δημητριάδη είναι δημοσιογράφος. Γεννήθηκε το 1990 στην Αθήνα, όπου μεγάλωσε και ζει μέχρι σήμερα. Είναι απόφοιτος του τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών.

Share
Published by
Φιλίππα Δημητριάδη