Categories: DIGITAL STORIES

Μήπως ήρθε η ώρα να φιλτράρετε τους λογαριασμούς σας στα social media;

Η απόκτηση φίλων και επαφών στα social media είναι μία πολύ ενδιαφέρουσα διαδικασία: στην αρχή, με το που γίνει δηλαδή μέλος κάποιος σε μία τέτοια πλατφόρμα, γίνεται αυτό που λέμε «μπαμ» καθώς προσθέτει τα πρόσωπα που ανήκουν στους τρεις βασικούς του κύκλους (οικογενειακός, επαγγελματικός, προσωπικός). Στη συνέχεια, ο ρυθμός απόκτησης φίλων φθίνει καθώς η αρχική προσθήκη έχει ολοκληρωθεί και τα όποια νέα πρόσωπα αποτελούν μεμονωμένες περιπτώσεις. Παραμένοντας μέλος μιας πλατφόρμας κανείς ωστόσο, με τον καιρό δικτυώνεται με αποτέλεσμα μοιραία να αυξάνονται, ακόμα και χωρίς να το επιδιώκει άμεσα ο ίδιος, οι επαφές του. Έτσι, μετά από κάποια χρόνια –ακόμα και μήνες, σε ορισμένες ακραίες περιπτώσεις- χρήσης ενός δικτύου, εύκολα φτάνει κάποιος στο σημείο να έχει τετραψήφιο αριθμό φίλων και επαφών.

Αν και σε γενικές γραμμές αυτός είναι και ο σκοπός που εξυπηρετούν τα κοινωνικά δίκτυα (αλλιώς δεν θα ήταν ούτε κοινωνικά αλλά ούτε και δίκτυα), η γιγάντωση του αριθμού των επαφών του χρήστη, καθιστά δύσκολη δουλειά την παρακολούθηση όλων όσων τις αφορούν. Το ίδιο εύκολα, φερ’ ειπείν, ελέγχετε τη δράση 10 και 100 φίλων σας; Εννοείται πως όχι: στην πρώτη περίπτωση είστε σε θέση να βλέπετε καθετί τους αφορά, την ώρα που στη δεύτερη θα πρέπει να συμβιβαστείτε με επιλεγμένες ενημερώσεις. Για τον λόγο αυτό, οι ομάδες ανάπτυξης των δημοφιλών δικτύων δουλεύουν αενάως πάνω στους αλγορίθμους που κάνουν αυτή την επιλογή, ζητώντας φυσικά και το feedback των ίδιων των χρηστών. Και πάλι όμως, παραμένει εξαιρετικά δύσκολη ακόμα κι η επιλογή των επαφών για τις οποίες θα βλέπει συχνότερα ενημερώσεις και περιεχόμενο κανείς –πόσο μάλλον η παρακολούθησή τους.

Ρεζουμέ: αν έχετε 500, 1.000, 5.000 επαφές, φίλους ή λογαριασμούς που ακολουθείτε σε ένα Facebook, Twitter, Instagram ή όποιο άλλο δίκτυο δραστηριοποιείστε τέλος πάντων, η αποτελεσματική παρακολούθηση όλων ή έστω εκείνων που σας ενδιαφέρουν περισσότερο, δεν είναι εύκολη υπόθεση. Τι μπορείτε να κάνετε εσείς γι’ αυτό; Να ξεσκαρτάρετε τις λίστες σας!

Ναι, είναι ώρα να απενοχοποιηθούν επιτέλους τα unfriend”, unfollow” και mute”. Ο περισσότερος κόσμος τα έχει κατά νου σαν κάτι «κακό». Πώς λέγαμε εκείνο το «δεν σ’ έχω φίλο» στο σχολείο μικροί; Ε, κάτι τέτοιο. Μόνο που στα social media η κατάσταση διαφέρει κατά πολύ. Τους φίλους με τους οποίους αλληλεπιδράτε συχνά, ακόμα κι αν δεν τους καταλάβει το ίδιο το δίκτυο (για την περίπτωση του Facebook), μπορείτε να τους δηλώσετε οι ίδιοι προκειμένου να βλέπετε οτιδήποτε τους αφορά. Ε, για όλους τους υπόλοιπους προφανώς δεν «καίγεστε» κιόλας αλλά… «αφού τους έχετε, αμαρτία, ε»; Καταλάβετε όμως ότι όλες αυτές οι επαφές που απλά έχετε συνηθίσει να βλέπετε στο timeline σας, αποτελούν ξεκάθαρα spam: δεν σας προσφέρουν τίποτα, δεν σας ενδιαφέρουν καν και κατά πάσα πιθανότατα, το αυτό ισχύει και για εκείνες! Απλά εξυπηρετούν τη δύναμη της συνήθειας και τίποτε περισσότερο. Πάρτε το απόφαση, επιλέξτε για ποιες από αυτές θα εξακολουθήσετε να βλέπετε ενημερώσεις και πράξτε αναλόγως: στο μεν Facebook αρκεί ένα “unfollow”, στο δε Twitter τη βγάζετε με ένα “mute”.

Κάντε την επιλογή αυτή και αυτομάτως θα δείτε πόσο πολύ θα ελαφρύνει το timeline σας, όποιο δίκτυο κι αν χρησιμοποιείτε. Ναι, θα ήταν τέλεια αν μπορούσατε να βλέπατε τα πάντα για τους πάντες, μόνο που στην περίπτωση αυτή θα χρειαζόταν να ξοδέψετε ολόκληρο το 24ωρό σας, ακόμα κι αν οι επαφές σας περιορίζονταν σε μερικές εκατοντάδες. Μέχρι τα social media να φτάσουν στο σημείο να μας «σερβίρουν» την πληροφορία στην πιο “fast food” μορφή που μπορεί να υπάρξει τουλάχιστον, εναλλακτική λύση δεν υπάρχει.

Πέτρος Κηπουρόπουλος

Share
Published by
Πέτρος Κηπουρόπουλος