Τα νέα έχουν ως εξής: το Instagram ετοιμάζεται να εισάγει διαφημίσεις στα feeds των χρηστών. Ήδη ορισμένοι από το Ηνωμένο Βασίλειο, βλέπουν διαφημίσεις με τη μορφή εικόνων και βίντεο να παρεμβάλλονται στις δημοσιεύσεις εκείνων που ακολουθούν. Αυτές επισημαίνονται κατά τρόπο τέτοιον ώστε να ξεχωρίζουν από τα υπόλοιπα posts, ενώ όπως υποστηρίζει η υπηρεσία, προέρχονται από επιλεγμένες εταιρείες στις οποίες οι ίδιοι οι χρήστες έχουν κάνει like στο Facebook. Για όσους δεν γνωρίζουν, το Instagram ανήκει στο Facebook (εξαγοράστηκε το 2012 έναντι $1 δισ.), οπότε είναι απολύτως λογικό οι δύο υπηρεσίες να αλληλεπιδρούν (ήδη το κάνουν σε επίπεδο λίστας επαφών). Μέσα στις εταιρείες αυτές συγκαταλέγονται φίρμες υψηλού προφίλ όπως τα Starbucks, η Cadbury, η Sony Music, τα Waitrose και η Estee Lauder.
ο Mark Zuckerberg ουδέποτε αρνήθηκε πως ένα από τα μεγάλα του όνειρα έιναι το προσωποποιημένο ίντερνετ.
Από τη μία εύλογα μπορεί κανείς να αρχίσει επί τόπου τη γκρίνια για την εμπορευματοποίηση μίας ακόμα υπηρεσίας. Από την άλλη υπάρχουν δύο ξεκάθαροι τρόποι για να καταρρίψει κάποιος άλλος αυτού του είδους τους ισχυρισμούς. Ο πρώτος και ο ευκολότερος είναι πως από τη στιγμή που το Instagram και κάθε παρόμοια υπηρεσία προσφέρεται δωρεάν στο κοινό, θα πρέπει από κάπου να βγάλει αρχικά έσοδα και εν συνεχεία κέρδος και η προβολή διαφημίσεων στα feeds των χρηστών φαντάζει ως ο πιο ξεκάθαρος, και τίμιος συνάμα, τρόπος. Ο δεύτερος απαιτεί έναν κάπως πιο σύνθετο συλλογισμό και παραπέμπει σε αυτό που ο Mark Zuckerberg ουδέποτε αρνήθηκε πως ήταν ένα από τα μεγάλα του όνειρα: το προσωποποιημένο ίντερνετ.
Ο Zuckerberg έχει δηλώσει πολλάκις στο παρελθόν πως θα ήθελε κάποια στιγμή να προσφέρει στον κάθε χρήστη του δημοφιλέστερου δικτύου στον πλανήτη μία τελείως μοναδική εμπειρία χρήσης βάσει των προτιμήσεων, του στυλ, του ύφους και γενικότερα του τρόπου που ο ίδιος χρησιμοποιεί το Facebook. Ένα κοινωνικό δίκτυο μεν, κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του καθενός δε. Η αλήθεια είναι πως η πλατφόρμα βρίσκεται σε ιδιαίτερα καλό δρόμο όσον αφορά στην επίτευξη του στόχου και, με αυτό κατά νου, ο Zuckerberg έστρεψε το ενδιαφέρον του κατά Instagram μεριά. Αξίζει να σημειωθεί ότι το τελευταίο αρχίζει να εξερευνά τη διαφήμιση με έναν πολύ πιο προσεγμένο, λεπτεπίλεπτο και γενικώς σοφιστικέ τρόπο σε σχέση με το Facebook: σε τελική ανάλυση προβάλει διαφημίσεις μιας κάποιας ποιότητας (αυτό διατείνεται τουλάχιστον) από brands που σχετίζονται με τη γεωγραφική θέση του χρήστη και τις οποίες ο ίδιος έχει «ευλογήσει» μέσω του Facebook.
Με δεδομένο λοιπόν ότι τα πάντα στη ζωή είναι δούναι και λαβείν και άρα βάσει τούτου κάτι θα πρέπει να δώσουμε σε αντάλλαγμα για την παρουσία μας σε όλα εκείνα τα social media, μήπως το προσωποποιημένο ίντερνετ του οποίου το περιεχόμενο θα μας αφορά 100% δεν είναι και τόσο κακή ιδέα τελικά;