Categories: DIGITAL STORIES

Με τι τίμημα θα γίνετε “fabulous” στις φωτογραφίες σας;

Το τελευταίο “trend” στον χώρο των apps είναι το Meitu, μια εφαρμογή που μπορεί να κυκλοφορεί εδώ και δύο χρόνια περίπου στην Κίνα σε iOS και Android, ωστόσο μόλις πρόσφατα άρχισε να γίνεται γνωστή και στη Δύση. Τι κάνει αυτή; Σαν άλλο Instagram, περιλαμβάνει τις selfies σας και εφαρμόζοντας μια σειρά από φίλτρα (μεγαλώνει τα μάτια προσδίδοντάς τους επιπλέον λάμψη, μικραίνει το σαγόνι κάνοντάς το πιο «μυτερό», λειαίνει και θολώνει την επιδερμίδα και άλλα τέτοια ωραία) σας κάνει όσο πιο “fabulous” γίνεται, σαν να βγήκατε μόλις από anime!

Δεν λέμε, έχει την πλάκα του, είναι και δωρεάν, οπότε ποιος ο λόγος να μην το δοκιμάσει κανείς, έστω για να κάνει χαβαλέ μια-δυο φορές; Ε, λοιπόν θα σας απαντήσουμε αμέσως: οι πληροφορίες που, με τη συγκατάθεσή σας πάντα, τραβά το Meitu και ακολούθως στέλνει κάπου στην Κίνα. Με το που έγινε “viral” το app, δεν ήταν και λίγοι εκείνοι που έπεσαν πάνω του κάνοντάς το «φύλλο και φτερό» και τα όσα ανακάλυψαν είναι κομματάκι ανησυχητικά.

Η έκδοση του στο Android ζητά από τον χρήστη πρόσβαση σε έναν απίστευτο αριθμό πληροφοριών και δεδομένων που δεν υπάρχει λόγος να γνωρίζει, όπως το IMEI της συσκευής του, το ημερολόγιο και τις επαφές του, τα γραπτά του μηνύματα, ακόμα και τις εξωτερικές μονάδες αποθήκευσης. Όχι ότι αυτή για iOS πάει πίσω βέβαια, αφού μπορεί να μη ζητά να μάθει τα ίδια, ωστόσο κάνει άλλα, εξίσου κατακριτέα όπως π.χ. έναν τυπικό έλεγχο για να διαπιστώσει αν το iPhone του χρήστη είναι “jailbroken” –και από εκεί και πέρα… άγνωστο τι.

Τι τα κάνει όμως όλα αυτά τα στοιχεία που μαζεύει η Meitu από το ομώνυμο app της; Μιλάμε για περίπου 1,1 δισ. εγκαταστάσεις και 456 εκατ. ενεργούς χρήστες παγκοσμίως σε μηνιαία βάση, τα νούμερα δεν είναι παίξε-γέλασε. Η λογική λέει πως ό,τι συλλέγεται προωθείται για διαφημιστικούς σκοπούς με το αζημίωτο. Όσα πιο πολλά άλλωστε γνωρίζει για κάθε αποδέκτη των μηνυμάτων του ένας διαφημιστής, τόσο περισσότερο “tailor-made” θα είναι αυτά –αυξάνοντας έτσι τα ποσοστά επιτυχίας του. Για να γίνει αυτό οι περισσότερες εταιρείες καταφεύγουν σε περισσότερες από μία πηγές δεδομένων προχωρώντας στη συνέχεια στην απαραίτητη αντιστοίχιση. Ε, σκεφτείτε ότι με όλα αυτά που «τραβάει», το Meitu είναι σε θέση να τους προσφέρει ένα πλήρες «πακέτο» με τη μία!

Η Meitu απάντησε στα όσα της καταλογίστηκαν, αναφέροντας ότι η συλλογή δεδομένων είναι απαραίτητη προκειμένου να ξεπεραστούν οι σκόπελοι της κινεζικής νομοθεσίας σχετικά με την εμπιστευτικότητα των πληροφοριών που ανταλλάσσονται μέσω των app stores των Google και Apple. Υπογράμμισε παράλληλα ότι τα δεδομένα των χρηστών επεξεργάζονται εσωτερικά και με τη βοήθεια third-party εταιρειών, αποστέλλονται δε και διατηρούνται κρυπτογραφημένα και μέσω συστημάτων που προστατεύονται από εξελιγμένα firewalls, IDS και IPS μεθόδους. Όχι ότι έπεισε κανέναν αλλά λέμε τώρα.

Τι σας λέμε λοιπόν; Χρησιμοποιήστε ό,τι θέλετε, παίξτε με ό,τι σας κάνει κέφι, εγκαταστήστε στη συσκευή σας ό,τι τραβά η όρεξή σας. Κάντε όμως μια χάρη στον εαυτό σας και διαβάστε προσεκτικά όλα αυτά στα οποία συμφωνείτε πριν την εγκατάσταση κάθε app. Είναι αστείο να φωνάζουμε για όλα όσα ξέρει ο Ζάκερμπεργκ για ‘μας και την ίδια στιγμή να μοιράζουμε τα πιο προσωπικά μας δεδομένα στον πρώτο τυχόντα. Όπως επισημαίνει και ο χρήστης @FourOctets στο Twitter άλλωστε, η Meitu έχει αξία $5 δισ.. Όταν όλα της τα apps είναι τσάμπα, πού νομίζετε ότι βρήκε τα λεφτά…;

Πέτρος Κηπουρόπουλος

Share
Published by
Πέτρος Κηπουρόπουλος