Categories: DIGITAL STORIES

Marketplace: και το Facebook γίνεται… eBay!

 

Εδώ και λίγες μέρες, το Facebook έχει εγκαινιάσει μια νέα λειτουργία. Όχι, όχι δεν χάσατε κάτι. Άλλωστε αυτή έχει διατεθεί μέχρι τώρα μόνο σε Ηνωμένες Πολιτείες, Ηνωμένο Βασίλειο, Αυστραλία και Νέα Ζηλανδία –αφού δοκιμαστεί και το Facebook κρίνει ότι είναι εντάξει, τότε μόνο θα ενεργοποιηθεί και για τις υπόλοιπες χώρες. Ο λόγος για το Marketplace, μια υπηρεσία που είναι προσβάσιμη από τη mobile εφαρμογή του δικτύου και όπως αντιλαμβάνεστε από το όνομά της εστιάζει στις αγοραπωλησίες μεταξύ των χρηστών του.

Άρα το Facebook γίνεται eBay;

Όχι, όχι, σε καμία περίπτωση! Άλλωστε το Marketplace, το οποίο, ειρήσθω εν παρόδω, θα αποτελέσει το πέμπτο εικονίδιο στη μπάρα συντομεύσεων του app του Facebook, δεν ασχολείται καθόλου με τις online συναλλαγές, δεν κρατά προμήθεια και δεν παρέχει στους χρήστες την παραμικρή ασφάλεια/εγγύηση.

Το Facebook δίνει ήδη τη δυνατότητα στους χρήστες του να ανεβάζουν σε ειδικά διαμορφωμένα “groups” τις αγγελίες τους, χωρίς την παραμικρή απαίτηση από πλευράς του. Ε, σκεφτείτε ότι αυτό ακριβώς θα συνεχίσει να κάνει, λίγο πιο συγκεντρωτικά ή οργανωμένα όμως. Μέσω του Marketplace οι χρήστες του Facebook θα είναι σε θέση να πλοηγούνται σε αγγελίες που τους ενδιαφέρουν από άτομα που βρίσκονται κοντά τους ως προς την απόσταση. Το δίκτυο θα διαβάζει τις προτιμήσεις τους και θα τους προβάλλει τις ανάλογες αγγελίες με τους ίδιους φυσικά να έχουν τη δυνατότητα να προσαρμόσουν τις αναζητήσεις τους.

Τι κερδίζει το Facebook;

Πρακτικά αυτό που ενδιαφέρει το Facebook είναι να δώσει στους χρήστες του μία –ακόμα- ευκαιρία για browsing”, το λεγόμενο «χάζεμα». Το δίκτυο θέλει τα μέλη του να μπαίνουν στο Marketplace και να χαζεύουν αγγελίες, ακόμα κι αν δεν αναζητούν κάτι συγκεκριμένα και έχει δύο πολύ καλούς λόγους για να το κάνει αυτό. Αρχικά τα περισσότερα pageviews και ο αυξημένος χρόνος ενασχόλησης με την εφαρμογή από πλευράς χρηστών σε καθημερινή βάση. Αν αναλογιστείτε ότι το 80% των προβολών σελίδων που συγκεντρώνει το Facebook καταγράφεται σε mobile συσκευές, γνωρίζετε και τον λόγο για τον οποίο το Marketplace λανσάρεται στο app του δικτύου και όχι στην browser εκδοχή του.

Επιπρόσθετα, δεδομένου και του ότι το Facebook δεν βγάζει τίποτα από τις αγγελίες των χρηστών (οι τελευταίοι άλλωστε πρέπει να συνεννοηθούν μεταξύ τους με δική τους ευθύνη για τις λεπτομέρειες της συναλλαγής), στοχεύει στο μοναδικό που μπορεί να ζητήσει για την υπηρεσία που προσφέρει: τα δεδομένα! Σκεφτείτε: πρόκειται για ένα εξαιρετικό «δόλωμα» προκειμένου οι χρήστες να του πουν τι ακριβώς ενδιαφέρονται να αγοράσουν! Σε συνδυασμό με τα λοιπά στοιχεία που ήδη έχει για εκείνους, το δίκτυο συνθέτει ένα πακέτο που αναμφίβολα θα χρυσοπληρώσουν οι πελάτες του.

Σημειώστε ότι το Facebook δεν εγγυάται το παραμικρό σχετικά με τις αγγελίες που ανεβαίνουν στο Marketplace. Αυτό προσφέρει απλά τον χώρο για να ανεβάσουν οι χρήστες τις αγγελίες τους: τα υπόλοιπα επαφίενται ξεκάθαρα σε εκείνους. Γίνεται έτσι αντιληπτό ότι αν οι αγγελίες του Facebook έρχονται να κοντράρουν κάποιον, αυτός είναι τα διάφορα online forums και σίγουρα όχι το eBay, οι εγγυήσεις του οποίου, ιδίως προς τους αγοραστές παραμένουν ανυπέρβλητες. Περισσότερα όταν με το καλό το Marketplace διατεθεί και στα μέρη μας.

Πέτρος Κηπουρόπουλος

Share
Published by
Πέτρος Κηπουρόπουλος