Categories: DIGITAL STORIES

Η λύση στο «πρόβλημα» της online διαφήμισης

Μια πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα με τη συμμετοχή περισσότερων από 1.400 ατόμων έτρεξε στο Ηνωμένο Βασίλειο η πλατφόρμα video ads, Ebuzzing. Στην έρευνα οι συμμετέχοντες καλούνταν να απαντήσουν αν θα ήταν διατεθειμένοι να πληρώσουν ένα ποσό της τάξης των £140/χρόνο (τα χρήματα που ξοδεύτηκαν στην ψηφιακή διαφήμιση το 2013 διά τον αριθμό των χρηστών στη χώρα) προκειμένου να απολαύσουν έτσι ένα ίντερνετ χωρίς διαφημίσεις. Το 98% είπε όχι με τους περισσότερους να εξομολογούνται πως προσπερνούν τις διαφημίσεις κατά την αναπαραγωγή βίντεο το συντομότερο δυνατόν (ποσοστό 63% που ανεβαίνει στο 75% στις ηλικίες 16-24).

Όλα τα λεφτά πάντως ήταν η ερώτηση σχετικά με το τι θα ήταν εκείνο που θα τους έκανε να δουν online διαφημίσεις σε βίντεο. Το 34% του λαού απάντησε ότι θα ήθελε να πρόκειται για σποτάκι που τον ενδιαφέρει, το 20% ζήτησε κάτι αστείο ή ψυχαγωγικό και το 16% πρότεινε οι διαφημίσεις να είναι σχετικές με το περιεχόμενο που «καταναλώνεται» εκείνη τη στιγμή. Ιδού η λύση στο πρόβλημά μας λοιπόν. Ο κόσμος προσπερνά τις διαφημίσεις γιατί τις βρίσκει βαρετές. Αλήθεια, ποιος δεν θα ‘θελε να βλέπει μηνύματα προωθητικού χαρακτήρα μεν που όμως άπτονται άμεσα των ενδιαφερόντων του; Όλοι θα έμεναν προσκολλημένοι στις οθόνες τους και ουδείς θα «skippαρε» τις διαφημίσεις –του- ακριβώς διότι θα ήθελε να τις παρακολουθήσει.

Αυτό είναι και το κλειδί στην επίλυση του όλου προβλήματος. Αντί να πασχίζουν να βρουν διαφημίσεις και σποτάκια που να παίζουν σώνει και καλά, στην αρχή, στο τέλος ή ενδιάμεσα στα βίντεο, αντί να υποχρεώνουν τον θεατή να παρακολουθήσει τα μηνύματά τους, οι εταιρείες προβολής και διαφήμισης οφείλουν να ακολουθήσουν διαφορετική τακτική. Να τον γνωρίσουν καλύτερα, να ενδιαφερθούν για ‘κείνον, να μάθουν τα ενδιαφέροντά του, τα γούστα του, να σημειώσουν τι του αρέσει να βλέπει στο διαδίκτυο και με βάση το προφίλ που θα έχουν σχηματίσει, να του προβάλουν τα κατάλληλα μηνύματα. Μηνύματα που είναι πιθανότερο να τον ενδιαφέρουν και έτσι να οδηγηθούμε σε μία win/win κατάσταση.

Το προσωποποιημένο ίντερνετ σιγά-σιγά εξελίσσεται, εδραιώνεται και αναδεικνύεται στον νέο μεγάλο στόχο των κολοσσών του διαδικτύου. Μετά τα social δίκτυα, τώρα καλούνται να το αγκαλιάσουν και οι διαφημιστικές. Εμείς το μόνο που πρέπει να κάνουμε είναι απλά να δεχθούμε την αλλαγή αυτή χωρίς υστερίες και υπερβολές. Σε τελική ανάλυση, υπέρ μας είναι.

Πέτρος Κηπουρόπουλος

Share
Published by
Πέτρος Κηπουρόπουλος