Categories: SPONSORED

Κάποτε το πρώτο βήμα αναζήτησης εργασίας για τους νέους ήταν τοπίο στην ομίχλη. Όχι πια.

Αν ήσουν νέος που έψαχνε τα επαγγελματικά του βήματα κάποια χρόνια πριν, δεν θα είχες την ευκαιρία να παρακολουθήσεις τόσα σεμινάρια και να ακούσεις τόσους μέντορες που θα σου έδιναν συμβουλές για να εξομαλύνουν τον δρόμο εύρεσης εργασίας και να σε εμπνεύσουν ώστε να κυνηγήσεις την δουλειά που πραγματικά ήθελες.

Ως μια θερμοκοιτίδα ελπίδας, το Youth Empowered της Coca-Cola Τρία Έψιλον έκανε την τρίτη στάση του στο Βόλο, μετά τη Θεσσαλονίκη και την Κρήτη και έδειξε σε 100 νέους μέσα σε τέσσερις μέρες πως να καταφέρουν να βρουν και να κατοχυρώσουν την θέση εργασίας που επιθυμούν. Σε έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο στο Μουσείο Πλινθοκεραμοποιίας Ν. & Σ. Τσαλαπάτα, αντί να «χτίζουμε» τούβλα, χτίζαμε τις επαγγελματικές μας δεξιότητες.

Η Popaganda βρέθηκε εκεί, παρατήρησε και αποτύπωσε το κλίμα που επικρατούσε. Από τις πρώτες πρωινές ώρες, οι συμμετέχοντες έδειχναν γεμάτοι ενέργεια και ενθουσιασμό για αυτό που επρόκειτο να παρακολουθήσουν. Μέχρι το τέλος της ημέρας και παρά την κούραση, άκουγες φράσεις όπως: «Είναι η πρώτη φορά που συμμετέχω σε ένα τέτοιο πρόγραμμα και είμαι πολύ ικανοποιημένη. Οι μέντορες είναι πολύ καλοί και προσιτοί.»

«Να επιλέξετε εσείς την εταιρεία που σας ταιριάζει. Μην περιμένετε μόνο από τις εταιρείες να σας διαλέξουν» είπε ο Γιώργος Ξανθάκης, CIC Social Media Manager της Coca Cola Hellas, καλώντας τους νέους να σκεφτούν την ιδανική δουλειά για τους ίδιους. Στην συνέχεια, ο Βασίλης Βέλκος, co-founder του Code-Hub, έδωσε συμβουλές για το χτίσιμο ενός σωστού βιογραφικού και μίλησε για το SWOT analysis (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats), το οποίο αποτελεί μια προσωπική ανάλυση των δυνατοτήτων μας, των λιγότερο δυνατών σημείων μας, των ευκαιριών και των απειλών που πιθανώς αντιμετωπίζουμε.

Με το πέρας της ομιλίας του, δημιουργήθηκαν μικρότερες ομάδες, στις οποίες οι συμμετέχοντες, με την βοήθεια ενός μέντορα έκαναν πράξη αυτά που είχαν ακούσει μόλις πριν. Στα workshops αυτά έμαθαν να διαχωρίζουν τις επιτυχίες τους από τα απλά tasks και γνώρισαν καλύτερα τον εαυτό τους, ώστε να μπορούν να τον παρουσιάσουν αναλόγως σε μια πιθανή συνέντευξη.

Μετά από ένα διάλειμμα, ο Γιώργος Παρατσόκης, από τη Social Innov, πρότεινε: «Αν δεν σας έχουν απορρίψει μέχρι στιγμής, κυνηγήστε την απόρριψη. Γιατί η νίκη φέρνει αλαζονεία και δεν κάθεται κανείς να σκεφτεί τι έκανε σωστά και πέτυχε, σε αντίθεση με αυτόν που έχει δεχτεί απόρριψη».

«Θέλουμε να κατευθύνουμε όποιον χρειάζεται την τεχνολογία, σαν εργαλείο της καθημερινότητάς του και της επαγγελματικής του εξέλιξης, ειδικά σε μειονότητες» δήλωσε ο Φίλιππος Ζακόπουλος, από το Tech Talent School powered by Microsoft, μια δωρεάν πλατφόρμα που εκπαιδεύει νέους στις ψηφιακές δεξιότητες. «Είναι σαν να αφήνεις τον κόσμο χωρίς να ξέρει γράμματα. Δεν μπορείς να κάνεις την τεχνολογία έξω από την κοινωνία, είναι πλέον πολύ συνυφασμένα πράγματα.»

Η Ελλάδα δεν υπολείπεται πολύ άλλων χωρών, όπως ανέφερε ο Φίλιππος Ζακόπουλος στην Popaganda. «Έχουμε όλες τις δυνατότητες, αλλά ίσως λόγω της εποχής και της κατάστασης χρειάζεται περισσότερο κίνητρο. Αυτό είναι που δίνει το Youth Empowered σήμερα στους νέους του Βόλου, όπως επίσης και πράγματα που δεν θα είχαν την δυνατότητα να δουν και να μάθουν αλλιώς. Αυτές οι ευκαιρίες δεν δίνονται στις παραδοσιακές δομές, όπως τα Πανεπιστήμια που δεν μπορούν γρήγορα να προσαρμοστούν, γι’ αυτό είναι πολύ σημαντικές τέτοιες δράσεις.»

Οι σημερινοί νέοι έχουν υπέρμετρο άγχος, σύμφωνα με την Αποστολία Αθανασίου, National Promotion Manager στη Coca-Cola Τρία Έψιλον. «Τονίζουν πολύ τα αρνητικά τους χαρακτηριστικά και χρησιμοποιούν αρνητικές εκφράσεις. Έχουν ανάγκη από εμψύχωση, γιατί έχουν εμπειρία, αλλά δεν το συνειδητοποιούν» σχολίασε. «Πέρα από τα skills, το Youth Empowered φροντίζει να εφοδιάζει τους νέους με γνώσεις για το πως μιλάει ο σημερινός manager, για παράδειγμα και πως λειτουργούν οι επιχειρήσεις, και τους δίνει χώρο να εκφραστούν και να καταλάβουν ότι όταν είσαι ο εαυτός σου δεν έχεις να φοβηθείς κάτι.»

Όμως η κρίση έφερε μαζί της ορισμένα θετικά στοιχεία. «Οι νέοι του 2018 έχουν ωριμάσει πιο γρήγορα από εμάς. Όταν ήμουν εγώ πρωτοετής φοιτητής δεν είχε περάσει καν απ’ το μυαλό μου το πως θα βρω δουλειές. Ούτε και μας δινόταν τότε ευκαιρία» συμπλήρωσε ο Γιώργος Ξανθάκης. «Το Youth Empowered δίνει την δυνατότητα σε όσους ψάχνονται και θέλουν πολύ, να γνωρίσουν από κοντά καταξιωμένα στελέχη της αγοράς από μεγάλες εταιρείες, όπως η METRO ΑΕΒΕ. Είναι σημαντικό να γίνονται τέτοια προγράμματα ανεξάρτητα ποιος είναι ο διοργανωτής.»

«Δίνονται πολλά διαφορετικά skills σε μια προσομοίωση της πραγματικότητας, ενός επαγγελματικού περιβάλλοντος, σε συμπυκνωμένη κάψουλα που είναι δύσκολο να αποκτήσει κανείς μέσα σε τέσσερις μέρες» δήλωσε έπειτα ο Βασίλης Βέλκος. «Είναι ανοιχτής αρχιτεκτονικής πρόγραμμα που φέρνει τον ειδικό από κάθε τομέα για να μιλήσει στους φοιτητές και η ροή του προγράμματος είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε το output που θα πάρει ο υποψήφιος να έχει νόημα για το αύριο.»

Το Youth Empowered είναι ένα σύνολο από διαφορετικές ψηφίδες. «Είναι ένα σημείο συνάντησης στελεχών επιχειρήσεων και νέων που αναζητούν καθοδήγηση και έχουν σπάνια την ευκαιρία να συνομιλήσουν μεταξύ τους. Είναι σαν μια βιβλιοθήκη, έχει πολλών ειδών βιβλία και εσύ μπορείς να διαλέξεις αυτό που σου ταιριάζει περισσότερο, ανάλογα με τα ενδιαφέροντά σου», είπε ο Αλέξανδρος Παπαδάκης: External & Community Affairs Manager, Coca-Cola Τρία Έψιλον.

«Αν όχι τώρα, πότε; Αν όχι εμείς, ποιοί;» αναρωτιόταν ο Αλέξανδρος Παπαδάκης με όλους τους συνεργάτες που δούλεψαν για το Youth Empowered. «Δεν είναι δεδομένο ότι όλοι είχαν τις ίδιες βάσεις και έναν άνθρωπο να τους καθοδηγήσει. Η εταιρεία μας απευθύνεται στη νέα γενιά και λόγω των προϊόντων της και λόγω του ότι απασχολεί κατά 40% άτομα που ανήκουν στο Generation Y. Αυτήν την ομάδα προσπαθούμε να καταλάβουμε καλύτερα και να έρθουμε δίπλα της.»

POPAGANDA