Categories: ΜΟΔΑFeatured

Το ελληνικό θέατρο βγάζει το καπέλο (που εκείνη έχει σχεδιάσει) στην Κατερίνα Καρούσου

Η Κατερίνα Καρούσου διατηρεί ζωντανή μια από τις πιο κομψές συνήθειες όσον αφορά το γυναικείο στυλ. Είναι η μοναδική γυναίκα σχεδιάστρια στην Ελλάδα, κι από τις ελάχιστες στην Ευρώπη, που που φτιάχνει χειροποίητα καπέλα. Μια στυλιστική απόφαση που πια παίρνουν ολοένα και λιγότερες γυναίκες (ειδικά στην εποχή της κρίσης) απομακρύνοντας τα καπέλα από ττην καθημερινότητα και εντάσσοντάς τα (λανθασμένα) στο dress code ιδιαίτερων καταστάσεων όπως π.χ. οι βασιλικοί γάμοι.

Η ίδια παρότι, όπως θα δούμε παρακάτω, έχει ντύσει σταρ και γαλαζοαίματους, ξεκαθαρίζει ότι απευθύνεται σε γυναίκες όλων των κοινωνικών τάξεων. Ο κόσμος, μας εξηγεί, αγοράζει περισσότερα καπέλα απ’ όσα φοράει. «Οι γυναίκες ντρέπονται να φορέσουν καπέλα, αισθάνονται πως θα τις κοιτούν κάπως στο δρόμο». Από την άλλη βέβαια, αφού δεν τα φορούν, γιατί τα αγοράζουν.

Η επαγγελματική της εμπειρία ξεκίνησε προ 30ετίας δίπλα στη σχεδιάστρια μόδας Λουκία. Σε εκείνη την αφετηρία κανένας από αυτούς που ασκούσε το επάγγελμα του καπελά δεν ήταν διατεθειμένος να δείξει τα μυστικά του επαγγέλματος σε έναν  «νέο». Η ίδια, δεν μπορούσε να καταλάβει το γιατί, αλλά τώρα πλέον, που έχουν περάσει αρκετά χρόνια, όχι μόνο το καταλαβαίνει, αλλά το συμμερίζεται κιόλας. Έτσι, καθώς η μόδα με τη γενικότερη έννοια της επιτακτικής ομοιμομορφίας δεν την εξίταρε ποτέ, αποφάσισε το 1984 να πάει στο F.I.T στην Αμερική ώστε να μάθει την τέχνη του καπέλου μιας και στην Ευρώπη δεν υπήρχε αντίστοιχη σχολή πιλοποιίας.

Μας εκμυστηρεύεται πως «το επάγγελμα του καπελά, είναι ένα επάγγελμα που τείνει να εξαφανιστεί», κυρίως λόγω της έλλειψης ποιότητας πρώτης ύλης, της βιομηχανοποίησης των προϊόντων αλλά και του γεγονότος πως δεν υπάρχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον από τη νέα γενιά να πάρει τα «ηνία» αυτής της τέχνης. Μετά τις σπουδές στην Αμερική και αφού εργάστηκε για 5 χρόνια σε διάφορους οίκους μόδας όπως οι Eric Javits, Carolina Herera και Liz Claiborne, επέστρεψε στην Ελλάδα, σε μια χώρα τελείως διαφορετική από ότι την είχε αφήσει. «Η Ελλάδα ήταν τότε, στις καλές εποχές», θυμάται.

Με μία μηχανή του 1916, έχει φτιάξει καπέλα για αρκετούς επώνυμους ηθοποιούς όπως οι Ζωή Λάσκαρη, Μιμή Ντενίση, Νόνικα Γαληνέα, Κατερίνα Χέλμη, Κατερίνα Λέχου. Έχει επιμεληθεί τα καπέλα και τα κοστούμια για αρκετές θεατρικές παραστάσεις όπως Φόνισσα, Μάγισσες Της Σμύρνης, Το Ημέρωμα Της Στρίγκλας και άλλες πολλές. Σε μια άλλη πτυχή της δραστηριότητάς της έχει επιμεληθεί καπέλα για πολλούς βασιλικούς γάμους με πελάτες τον πρίγκιπα Παύλο και τη Μαρί Σαντάλ Μίλλερ (45 καπέλα της έφτιαξε) ή την πριγκίπισσα Αλεξία. Τέλος, συνεργάζεται με σχεδιαστές μόδας όπως ο Βασίλης Ζούλιας, οι Mi-Ro και πολλοί άλλοι για επιδείξεις μόδας.

Λίγο πριν την αποχαιρετήσουμε, τη ρωτήσαμε ποια είναι η πιο περίεργη περίπτωση πελάτη που της έχει τύχει. Επειδή όμως στην Popaganda δε θίγουμε οικογένειες, ακόμα κι αν είναι «βασιλικές», θα σας πούμε μόνο πως η περίπτωση του παράξενου πελάτη αφορά πριγκίπισσα ελληνικής καταγωγής, όνομα 10 γραμμάτων κι έδρα σε γειτονική (βαλκανική) χώρα. Η πελάτισσα σχεδόν απαίτησε, από την κυρία Καρούσου, να της φτιάξει «ένα καπέλο τζάμπα» με τη δικαιολογία πως είναι πριγκίπισσα. Βεβαίως, έλαβε αρνητική απάντηση και αναγκάστηκε να το αγοράσει. Εντάξει, με μια σχετική έκπτωση. 

katerinakaroussos.gr – Δορυλαίου 17

Μαίρη Ιτσέγκο