«Πρέπει να υποστηρίξουμε ένα lifestyle που θα στηρίζεται στα δικά μας προϊόντα. Να είμαστε και χώρα μπουτίκ. Στην κυριολεξία. Υπάρχουν πάρα πολλλοί δημιουργικοί άνθρωποι που δυστυχώς δεν έχουν τύχη γιατί οι πόρτες συνεχώς κλείνουν στις μεγάλες επιχειρήσεις όπως στα σούπερ μάρκετ. Εμείς εδώ στο νησί κάναμε ένα πολύ μεγάλο αγώνα την τελευταία δεκαετία, δημιουργώντας μια ομάδα με τον τίτλο «Η Κέρκυρα Παράγει». Στην αρχή κοντέψαμε να γίνουμε οι γραφικοί επειδή θέλαμε να κάνουμε την επανάστασή μας, και αυτή η επανάσταση έλεγε πως η παραγωγή μας έπρεπε να έχει ποιότητα και τίποτα άλλο. Τελικά έχουμε καταλήξει κίνημα. Η παραγωγή στο χώρο της μεταποίησης έχει πενταπλασιαστεί. Και ήρθαν νέοι άνθρωποι. Εμείς φροντίσαμε να καλλιεργήσουμε ένα συναίσθημα για τα τοπικά προϊόντα που στηρίζεται στην ποιότητα και όχι στην εντοπιότητα. Δεν θέλουμε να ξεγελάσουμε τον καταναλωτή. Η μεγάλη ιστορία είναι να φέρεις με το μέρος σου τον τελικό αποδέκτη, τον καταναλωτή, να επιβάλλει αυτός το νόμο του στην αγορά. Θέλουμε να φεύγουν οι επισκέπτες με βαλίτσες γεμάτες Κέρκυρα. Τώρα αρχίζουν και το καταλαβαίνουν γιατί πουλώντας μόνο ήλιο και θάλασσα δεν κάνουμε τίποτα διαφορετικό από ό,τι κάνουν και οι υπόλοιποι. Τα τοπικά προϊόντα δεν είναι μονόδρομος μόνο για την Κέρκυρα αλλά για όλη την Ελλάδα.»
Τα παραπάνω λόγια δεν ανήκουν σε κάποιον σύμβουλο marketing ή σ’ έναν επίδοξο πολιτευτή αλλά στον Σπύρο Καλούδη, τον ιδιοκτήτη της Corfu Beer που είναι και ο βασικός υποστηρικτής του Corfu Beer Festival. Ο ίδιος γέννημα θρέμμα της Κέρκυρας δούλεψε για αρκετά χρόνια σε πολυεθνικές της μπίρας και κάποια στιγμή τα βρόντηξε όλα για να φτιάξει το δικό του προϊόν.
H Κερκυραϊκή Μικροζυθοποιία δημιουργήθηκε μέσα στην κρίση και σήμερα τ’ αποτελέσματά της είναι εντυπωσιακά. Βραβεύσεις στο εξωτερικό, αναγνώριση στο εσωτερικό και πάνω απ’ όλα σημαντική παρουσία στον ίδιο τον τόπο της. «Όταν αποφάσισα να κάνω την Κερκυραϊκή Μικροζυθοποιία, δεν το έκανα για βιοποριστικούς λόγους αλλά γιατί ήθελα να περάσω κάποιες αξίες που εγώ πρεσβεύω σαν άνθρωπος. Έφτιαξα ένα επώνυμο, τοπικό προϊόν, που θα το έχει ο καθένας πάνω στο τραπέζι του», θα μας πει ο ίδιος. «Πήραμε την εμπειρία των ξένων και την προσαρμόσαμε στις δικές μας δυνατότητες. Το νούμερο ένα συστατικό που διαφέρει με τους υπόλοιπους είναι το νερό. Επίσης εμείς έχουμε ελληνικό κριθάρι από τη Ζυθοποιία Μακεδονίας–Θράκης με ελάχιστο εισαγόμενο στα καβουρδισμένα και καραμελωμένα κριθάρια. Οποιοσδήποτε πιστεύει ότι το δικό μας δεν είναι το καλύτερο ας έρθει να πάρει και να κάνει αναλύσεις και αν δεν βγει το καλύτερο, να του χαρίσω ότι θέλει.»
Μιλάει ασταμάτητα και με πάθος συνδέοντας απόλυτα την επιχείρησή του με τον τόπο του. «Αυτό που είχε κατά νου κανείς όταν ακούει Κέρκυρα ήταν ένα αριστοκρατικό νησί. Από την ιστορία της μόνο. Για την Ελλάδα ακουγόταν ως ένα ακριβό νησί, ακριβή όμως είναι και η Μερσεντές αλλά κάποιοι μπορούν να την αγοράσουν. Εγώ την Κέρκυρα θα την ήθελα Ρολς Ρόυς γιατί μόνο έτσι θα μπορούμε να έχουμε καλό βιοτικό επίπεδο για τους κατοίκους του νησιού ώστε να μη φεύγουν προς τα έξω.
Ο Αρίλλας είναι μια τουριστική περιοχή της Κέρκυρας στη Βορειοδυτική Κέρκυρα. Πιθανότατα θα τον γνωρίζουν όσοι ασχολούνται με τις ασκήσεις διαλογισμού και τη γιόγκα αφού εκεί έχουν ανακαλύψει ιδιαίτερα ενεργειακά πεδία που βοηθούν στη συγκέντρωση. Ανάμεσα στα χρωματιστά Yoga Centre και σε άλλα καταλύματα μαζεύονται εδώ και λίγα χρόνια οι λάτρεις της μπίρας από Ελλάδα και Ευρώπη για ένα φεστιβάλ που πάει να γίνει θεσμός. Άλλωστε εκεί έχει και την έδρα της η Κερκυραϊκή Μικροζυθοποιία.
Το φεστιβάλ πραγματοποιείται τον Οκτώβριο για να παραταθεί η διάρκεια της προσέλευσης επισκεπτών και να ενισχυθεί η επιχειρηματικότητα της περιοχής. Ο κ. Καλούδης εξηγεί πως το «σκεπτικό ήταν να γίνει κάτι πάρα πολύ μεγάλο στην πόλη της Κέρκυρας. Βάλαμε μόνο εμείς οι παραγωγοί λεφτά όμως, οπότε δεν γινόταν να συνεχίσουμε και αποφασίσαμε να το κάνουμε μόνοι μας στο χωριό. Εν μέρει το έχουμε πετύχει να δουλέψουν οι περισσότεροι αλλά είμαστε ακόμα σε νηπιακό επίπεδο. Ωστόσο αυτό που έχει συμβεί είναι ότι άρχισαν όλοι οι φίλοι μας οι επιχειρηματίες να έρχονται και αυτοί εδώ. Το φεστιβάλ κρύβει πάρα πολλά μηνύματα και αξίες μέσα. Γαστρονομία, τοπικά προϊόντα, διασκέδαση, αγκάλιασμα δύο πολιτισμών. Είμαστε στο σημείο που τελειώνει η Ελλάδα.» Αν το δείτε από κοντά θα το καταλάβετε.
Ο ζυθοποιός Κλαύδιος Μουζακίτης πέρασε από το σπιτική ζυθοποιία στη μεγάλη παραγωγή και μάλιστα στον τόπο του. Για να καταλάβεις πόσο έχει γίνει ένα με τη δουλειά του αρκεί να τον ακούσεις να περιγράφει πως τα τέσσερα συστατικά της μπίρας καταλήγουν μέσα σε τρεις και κάτι εβδομάδες να γίνονται αυτό το θρεπτικό προϊόν (αν καταναλώνεται υπεύθυνα) που έχουμε στο ποτήρι μας. Πως φιλτράρεται το νερό, για να συναντήσει τη βύνη και από εκεί να ενωθεί με την κατάλληλη ποικιλία του λυκίσκου ώστε στο τέλος να πάρει το δρόμο της, το χρώμα της και τη γεύση της ανάλογα με τη θερμοκρασία στην οποία θα γίνει το σμίξιμο με τη μαγιά. Στο τελευταίο στάδιο κρίνονται όλα. Και όταν λέμε όλα δείτε την ποικιλία γεύσεων της Corfu Beer ώστε να καταλάβετε.