Categories: DIGITAL STORIES

Πότε προβλέπεται να περάσει η μόδα του Pokemon GO;

Το Pokemon GO μπήκε σαν σίφουνας στις ζωές και την καθημερινότητά μας, κερδίζοντας επάξια τον τίτλο του «φαινομένου» του καλοκαιριού. Κάτι περισσότερο από ένα απλό παιχνίδι, το δημιούργημα της Niantic έσπασε κάθε ρεκόρ, μαγνητίζοντας το ενδιαφέρον των παικτών και κερδίζοντας άπειρες αναφορές σε κάθε πιθανό και απίθανο μέσο –δεν είναι υπερβολή αν υποστηρίξει κανείς πως ολόκληρος ο πλανήτης επί σειρά εβδομάδων ασχολιόταν σε εβδομαδιαία βάση μαζί του.

Μιλάμε άλλωστε για ένα παιχνίδι που δεν χρειάστηκε καλά-καλά ούτε έναν μήνα κυκλοφορίας για να συμπληρώσει 100 εκατ. downloads, τη στιγμή που στο Candy Crush Saga πήρε δύο μήνες για να φτάσει τα 10 εκατ. και στο πρώτο Angry Birds εννέα (!) για να συμπληρώσει τα 20 εκατ.. Στα μέσα Ιουλίου, όταν και κατεγράφη το “peak” του, το Pokemon GO μετρούσε 45 εκατ. ενεργούς παίκτες τη μέρα με τον αριθμό αυτό να «χαλαρώνει» στη συνέχεια και να πέφτει γύρω στα 30 εκατ. καταγράφοντας μια πτώση της τάξης του 25%.

Αυτή η μείωση αποτέλεσε τροφή για κάθε πολέμιο του Pokemon GO που διατεινόταν πως ο τίτλος της Niantic δεν ήταν παρά μία φούσκα έτοιμη να σπάσει, μια μόδα που απλά θα περνούσε. Πρακτικά δεν μας έλεγε και κάτι καινούριο όμως, έτσι; Ακριβώς αυτό συμβαίνει με κάθε mobile τίτλο: αρχικά συγκεντρώνει μαζικά κοινό για να το χάσει σταδιακά με την πάροδο του χρόνου.

Σύμφωνα με τους αναλυτές, το μέσο mobile παιχνίδι καταφέρνει να διατηρήσει το 5-22% επί του συνόλου των ενεργών παικτών του, έναν μήνα αφότου εκείνοι το εγκαταστήσουν. Αν το παραπάνω θεώρημα ισχύσει και στην περίπτωση του Pokemon GO, τότε την επόμενη εβδομάδα θα πρέπει να έχουν απομείνει περίπου 22 εκατ. (από τα 100 εκατ. των αρχών του Αυγούστου) παίκτες που εξακολουθούν να ασχολούνται με το παιχνίδι σε καθημερινή βάση. Αν συνυπολογίσουμε ότι το νούμερο αυτό βρίσκεται κοντά στα 30 εκατ. τώρα, τότε μάλλον είμαστε σε καλό δρόμο.

Από την άλλη όμως, μελετώντας προσεκτικά τα στοιχεία που δίνει το Quettra –και τα έχει αναλύσει υπέροχα ο γνωστός στον χώρο των startups, Άντριου Τσεν– θα δούμε πως μία top10 εφαρμογή στο Android, είναι σε θέση να διατηρήσει μετά τον πρώτο μήνα της ακόμα και το 60% των ενεργών χρηστών της (το ίδιο ποσοστό πέφτει π.χ. στο 45% για ένα top60 app και στο 25% για ένα top160). Για να επαληθευτεί βέβαια αυτό, θα έπρεπε προς τα τέλη Αυγούστου να μιλούσαμε για 60 εκατ. ενεργούς παίκτες, κάτι όμως που επ’ ουδενί δεν συνέβη.

Οι αναλυτές συμφωνούν στο ότι άπαξ και ένα app –και ειδικότερα παιχνίδι- κατορθώσει και κρατήσει τους παίκτες του προσκολλημένους ακόμα και μετά την 30η του ημέρα στις συσκευές τους, τότε έχει πάρα πολλές πιθανότητες να συνεχίσει να τους… συντροφεύει για πολύ καιρό ακόμα. Όπως μπορείτε να δείτε και από το παραπάνω διάγραμμα, μιλάμε ακόμα και για ποσοστό της τάξης του 50%, κάτι που ναι μεν μοιάζει να ‘ναι ουτοπικό, όμως στην πράξη θα μπορούσε να σταθεροποιήσει για μια περίοδο το Pokemon GO στους 25-30 εκατ. ενεργούς χρήστες ημερησίως. Αν σκεφτείτε πως έναν χρόνο μετά το λανσάρισμά του, το Candy Crush Saga διατηρούσε 93 εκατ. από τους 500 εκατ. παίκτες που είχαν εγκαταστήσει συνολικά το παιχνίδι, δεν μιλάμε για κάτι λίγο.

Και όλα τα παραπάνω, σημειώστε πως αφορούν την υπάρχουσα βάση παικτών, χωρίς να υπολογίζονται όλοι εκείνοι που εγκαθιστούν για πρώτη φορά το παιχνίδι αυτές τις μέρες –και από εδώ και στο εξής. Ως εκ τούτου, για να απαντήσουμε και στο αρχικό μας ερώτημα, το Pokemon GO θα είναι μαζί μας για αρκετό καιρό ακόμα: με μια πρόβλεψη για 25 εκατ. παίκτες μέσα στο 2017 και 10-15 εκατ. την αμέσως επόμενη χρονιά, θα περάσει καιρός μέχρι να αρχίσουμε να λέμε «το θυμάσαι εκείνο το Pokemon… πώς το λέγανε μωρέ»;

Πέτρος Κηπουρόπουλος

Share
Published by
Πέτρος Κηπουρόπουλος
Tags: Pokemon GO