Categories: DESIGN

Όταν το graphic-design συνάντησε την φιλοσοφία γεννήθηκε το Hedonism

«Δεν πρόκειται για ένα υποτιθέμενο brotherhood ή κάποιο “we are” κίνημα. Δεν προσπαθούμε να δημιουργήσουμε κάποιου είδους cult ούτε να επαναπροσδιορίσουμε τίποτα». Το Hedonism ως στούντιο υπάρχει εδώ και μερικούς μήνες και ενδιαφέρεται για την εικαστική δημιουργία με την ευρεία έννοια, οπότε και κάθε πρακτική που συνδέεται με αυτήν. Μέχρι στιγμής δημιουργεί συνδυάζοντας το graphic design, την τέχνη και τη μόδα. Συγχρόνως, λειτουργεί ως πλατφόρμα ανταλλαγής ιδεών και συνεργασίας ανάμεσα σε σχεδιαστές και καλλιτέχνες που μοιράζονται κοινές αισθητικές αντιλήψεις.

Ο «Ηδονισμός» για εκείνους που κρύβονται πίσω από τις δημιουργίες του στούντιο είναι, ναι μεν, ένας φιλοσοφικός όρος που αποτυπώνει, απόλυτα δε, τη σύγχρονη κουλτούρα, «στην οποία σχεδόν όλα αποσκοπούν στην ικανοποίηση, συνήθως μάλιστα στην πιο πρόσκαιρη και επιφανειακή εκδοχή της». Ως brand name του στούντιο λοιπόν, δεν εκφράζει τη θέση του αλλά την κριτική του.

Η πρωτογενής ιδέα για τη δημιουργία του Hedonism ανήκει στην Γεωργία Σαλτουρίδου. Με σπουδές στο graphic design και έχοντας εργαστεί ως designer σε διάφορα στούντιο στην Αθήνα, στις Βρυξέλλες και στο Άμστερνταμ πιστεύει πως το πνεύμα μιας ολόκληρης εποχής μπορεί να αποτυπωθεί ακόμα και σε μια λεπτομέρεια, ακόμα και σε ένα t-shirt. Βασικός πυρήνας της δουλειάς της είναι η μνήμη, ατομική και συλλογική, και η μετάδοσή της με μια σύγχρονη οπτική γλώσσα.

Στο πρώτο πρότζεκτ του στούντιο συγκαταλέγεται μια σειρά από t–shirts, αφού κατά την ίδια, το συγκεκριμένο ρούχο έχει αποκτήσει ιδιαίτερη υπόσταση ανάμεσα στα διάφορα είδη ένδυσης. «Παρότι μοιάζει απλό και φαινομενικά ανεπιτήδευτο, νομίζω ότι αντανακλά την κοινωνική ταυτότητα ενός ατόμου. Σαν μέσο “ανάγνωσης” των άλλων -χωρίς την προϋπόθεση του διαλόγου- έχει μετεξελιχθεί σε αντιπροσωπευτικό στοιχείο της σημερινής εποχής και κουλτούρας. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος για τον οποίο αποτελεί την κύρια οπτική γλώσσα του πρότζεκτ».

Οι κίονες, η Αφροδίτη της Μήλου και οι μαίανδροι που κοσμούν τα ρούχα και τα αξεσουάρ του στούντιο έχουν τυπωθεί στο χέρι με τη μέθοδο της μεταξοτυπίας, αφενός για την αντοχή στον χρόνο που παρέχει, αφετέρου  διότι το καθένα από τα περιορισμένα κομμάτια που δημιουργούνται με τη διαδικασία της μεταξοτυπίας είναι μοναδικό. Με εμφανείς επιρροές από την αισθητική του vaporwave, η συγκεκριμένη σειρά αποτελεί μια κριτική γύρω από την έννοια του μνημείου και του ενθυμίου «την εμπορευματοποίηση της κουλτούρας, της παράδοσης και της ιστορίας. Έχει διάθεση σατυρική αλλά και νοσταλγική».  

Άλλωστε, το Hedonism δεσμεύεται πως κάθε του σειρά και πρότζεκτ θα κινείται επάνω σε έναν αφηγηματικό άξονα, τίποτα δεν είναι θα είναι συμπτωματικό  ή θα υπαγορεύεται από τη «μόδα». Κι αυτό γιατί «θεωρούμε πως καθετί που δημιουργείται με αυτό τον τρόπο είναι εξ ορισμού αναλώσιμο και χωρίς καμία αξίωση να αποκτήσει διαχρονική αξία, γεγονός που έρχεται σε αντίθεση με τους σκοπούς του στούντιο».

Για μία μόνο ημέρα το Hedonism studio καταλαμβάνει το project space του six d.o.g.s, μεταμορφώνοντας το σε all-day pop-up shop. Θα βρείτε τα τελευταία κομμάτια του brand, special sales, limited αντικείμενα, καθώς και το πρώτο print project του στούντιο. Θα ακολουθήσει closing party από τις 21.00 μέχρι τις 00.00 με dj set από τους Palmer Brothers. Περισσότερες πληροφορίες για το event θα βρείτε εδώ.
Περισσότερες πληροφορίες για το Hedonism θα βρείτε εδώ και εδώ, ενώ μπορείτε να το ακολουθήσετε και στο Instagram.
Ζωή Παρασίδη

Η Ζωή Παρασίδη γεννήθηκε τον Αύγουστο του 1990 στην Αθήνα. Σπούδασε στο τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Παντείου Πανεπιστημίου και από το 2009 εργάζεται ως δημοσιογράφος.

Share
Published by
Ζωή Παρασίδη