Πριν από κάποια χρόνια, ακόμα και η χρήση ενυδατικής κρέμας ήταν κάτι που λογιζόταν γυναικείο, αποκλειστικά περιορισμένο στο θηλυκό σύμπαν και οπωσδήποτε ένας άνδρας που τη χρησιμοποιούσε χρεωνόταν μια ύποπτη ματαιοδοξία που στερεοτυπικά δεν ταιριάζει ιδιαίτερα με την τεστοστερόνη. Τι κι αν η ξηρότητα της επιδερμίδας δεν κάνει διακρίσεις φύλου; Ένας καθαρόαιμος αρσενικός ήταν προτιμότερο να νιώθει το πρόσωπό του σαν τη μούμια του Τουταγχαμόν, παρά να προσχωρήσει στο κόσμο των προϊόντων ομορφιάς που ως ιδέα ήταν αυστηρά γυναικεία υπόθεση.
Έκτοτε έχει κυλήσει πολύ νερό στο αυλάκι και οι ανδρικές σειρές περιποίησης είναι γεγονός, με προϊόντα αποκλειστικά σχεδιασμένα για αρσενικές επιδερμίδες και λιτές, δυναμικές συσκευασίες που δεν προκαλούν αμηχανία σε όσους ακόμα θεωρούν ότι η σύλληψη “φρου φρου και αρώματα” σαμποτάρει την αρρενωπότητά τους.
Το περασμένο φθινόπωρο, η εταιρεία καλλυντικών MMUK MENπου εξειδικεύεται στα προϊόντα ανδρικού μακιγιάζ, ανακοίνωσε πως πρόκειται να ανοίξει και φυσικά καταστήματα, μετά την επιτυχία που είχε η online παρουσία της, κυρίως μέσα από τη συνεργασία της με το πανίσχυρο ASOS που την έβαλε στο mainstream διαδικτυακό εμπόριο ιδιαίτερα αποτελεσματικά. Σε περίπτωση που κάποιος αναρωτιέται τι είναι τα προϊόντα ανδρικού μακιγιάζ, μια ματιά στο online κατάστημα της MMUK MEN είναι διαφωτιστική: κυρίως προϊόντα κάλυψης, όπως κονσίλερ και μέικαπ, αλλά και πιο “διακοσμητικά” είδη όπως το guyliner και η manscara, που στην ουσία είναι κανονικό eyeliner και μάσκαρα, αλλά τα λογοπαίγνια βοηθούν να απενοχοποιηθεί η θηλυκή τους κληρονομιά.
Στην πραγματικότητα, πολλοί άνδρες χρησιμοποιούν προϊόντα καλλωπισμού εδώ και χρόνια. Απλώς μέχρι τώρα, “δανείζονταν” το κονσίλερ και το μέικαπ από κάποιο θηλυκής ιδιοκτησίας νεσεσέρ, προκειμένου να καλύψουν ατέλειες, όπως σημάδια από ακμή, σπυράκια και ουλές, ή τους μαύρους κύκλους κάτω από τα μάτια. Οι εταιρείες καλλυντικών προσπαθούν να πουλήσουν απ’ ευθείας στους άνδρες εδώ και δεκαετίες, όχι με τα επιθυμητά αποτελέσματα (το 2008, ο οίκος Yves Saint Laurent λάνσαρε την ανδρική εκδοχή του κονσίλερ αλλά σταμάτησε την παραγωγή λόγω χαμηλών πωλήσεων). Ενώ η ανδρική περιποίηση είναι μια παγκόσμια βιομηχανία δισεκατομμυρίων (κυρίως με είδη που έχουν να κάνουν με την περιποίηση των τριχών), το αγοραστικό κοινό ήταν στην πλειοψηφία οι γυναίκες, που έκαναν τις αγορές για λογαριασμό κάποιου άνδρα.
Διάβασε όλο το άρθρο στο inside story (http://bit.ly/2FOJArn).
Το inside story είναι το πρώτο συνδρομητικό–ενημερωτικό site χωρίς διαφημίσεις στην Ελλάδα. Ανεξάρτητο αποκαλυπτικό με οικονομική αυτοτέλεια και διαφάνεια.
Ειδικά για τους αναγνώστες της Popaganda: Γνώρισε το inside story για ένα μήνα δωρεάν, βάζοντας τον κωδικό κουπονιού popaganda στην http://bit.ly/2hKhNL9